قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایدرونیوز ، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از امضای توافق اولیه در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶، قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو به عنوان نماینده بخش دولتی در ایران و شرکت «پرتو نگین ناصح» به عنوان نماینده بخش خصوصی امضا شد.

منصور معظمی در آیین امضای قرارداد همکاری مشترک در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز مسئولان شرکت خودروسازی رنو در وزارت صنعت برگزار شد، با اشاره به اینکه از ۱۰ ماه قبل چارچوب همکاری بین ایدرو و رنو در پاریس امضاء شد، گفت: در ابتدا سهم رنو ۶۰ و سهم ایدرو ۴۰ درصد تعریف شده بود اما در طول این ۱۰ ماه مذاکرات سخت و فشرده‌ای داشتیم و توانستیم با شرایط بهتر و تغییر سهم ایدور از ۴۰ به ۲۰ درصد به تفاهم برسیم. رئیس هیات عامل ایدرو افزود: فاز نخست قرارداد با رنو به ارزش ۶۶۰ میلیون یورو برای تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو است که نخستین تولید اواخر۱۳۹۷ وارد بازار می شود؛ در فاز نخست دو محصول «نیو داستر» و «نیو سیمبل» در داخل کشور تولید می شود که طراحی آنها در مراحل پایانی است و پس از تحویل کارهای اجرایی آغاز می شود. به گفته معظمی، فاز دوم از ۲۰۱۹ شروع می شود و سه سال طول می کشد که هنوز نهایی نشده است. وی افزود: بر اساس قرارداد جدید مبنی بر همکاری مشترک سه جانبه بین ایدرو، شرکت پرتو نگین ناصح و رنو، سهم مشارکت رنو ۶۰ درصد، سهم مشارکت ایدرو ۲۰ درصد و سهم مشارکت شرکت پرتو نگین ناصح نیز ۲۰ درصد است. به گفته رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران، مطابق این قرارداد ۳۰ درصد محصول با مسئولیت رنو باید صادر شود که شامل محصول نهایی و قطعه است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ورود ایدرو کاملا قانونی است و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی دولت می تواند ۲۰ درصد سهم بازار را داشته باشد؛ همچنین دولت هر لحظه که بخواهد می تواند سهم قانونی ۲۰ درصدی خود را واگذار کند. معظمی با پیش بینی اینکه در این قرارداد نزدیک به سه هزار اشتغال مستقیم ایجاد می شود، افزود: مرکزتحقیق و توسعه رنو در ایران قرار می‌گیرد و تربیت نیروی انسانی ماهر و مدیران کارآمدتر از آثار این همکاری ها خواهد بود. وی تاکید کرد: در این قرارداد ساخت گیربکس، شاسی و قطعات دیگر پیش بینی شده و در قراردادی با بلژیک ها، تولید گیربکس اتوماتیک نیز آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    یک اقدام بسیار مثبت برای خارج کردن خودرو از انحصار دو شرکت عریض و طویلی که در سالهای اخیر به سمت دلالی رفته اند. فقط انشاالله اجازه دهند خود رنو قیمت را تعیین کنه نه اینکه به بهانه های مختلف باز مجبور شویم به دو یا سه برابر قیمت اصلی خودرو بخریم.
  • hamed ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    خبر خوشی است امید است هموطنان اثار مثبت انرا ببینند
  • رامین ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    فرانسه هیچ وقت برای ما شریک تجاری خوبی نبوده و همیشه از پشت به ما خنجر زده
  • دلسوز ملت ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    میگم این نیو داستره جدیدو قراره کیا بخرن؟؟ کارگران که تو پراید موندن یا کارمندان که تو پژو و سمند گیرکردن آخه این چه قردادی اینا بستن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =