کد خبر: 201429
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

تلیسمان برای رنو یک اتفاق بزرگ است. خودرویی سدان و پریمیوم که توانست در مدت کوتاهی نام رنو را پرفروغ‌تر از گذشته به بازار جهانی معرفی کند.

به گزارش اخبار خودرو ، جهشی که مسیر رنو را در بازار جهانی تغییر داد و دوره جدیدی را برای این برند فرانسوی آغاز کرد. تلیسمان را می توان به فیلم «هالک» تشبیه کرد. یک جهش هسته‌ای رخ می‌دهد و شخصیت اول این فیلم ناگهان به قدرت خارق‌العاده‌ای دست می‌یابد و تبدیل به یک قهرمان دوست‌داشتنی می‌شود. تلیسمان همان جهش‌یافته هسته‌ای است که ناگهان محبوب شده است و بسیاری را مجذوب خود می‌کند.

[caption id="attachment_194129" align="aligncenter" width="700"]رنو تلیسمان رنو تلیسمان[/caption]

با ورود تلیسمان به بازار ایران و آغاز پیش‌فروش آن توسط شرکت نگین‌خودرو، باور این موضوع سخت بود که روزی این مدل حرف اول را در رده قیمتی خود بزند و به‌عنوان پرفروش‌ترین سدان نیمه‌لوکس بازار ایران شناخته شود.

این موضوع تنها در بازار ایران نیست، بلکه در بسیاری از کشورها این فرزند رنو رقبای کره‌ای، ژاپنی، فرانسوی و حتی آلمانی را کنار زده است. فروش بالای این خودرو که به دلیل ظاهر زیبا، فناوری به‌روز و مشخصات مناسب است، هر روز بیشتر از دیروز می‌شود در مدت کوتاهی، شاهد افزایش تردد این خودرو در جاده‌های کشور هستیم.

رنو تلیسمان با قیمت ۱۹۳ میلیون‌تومانی که توسط نگین‌خودرو اعلام شده است، گاهی با قیمتی بیش‌از ۲۰۶ میلیون تومان در بازار آزاد خرید‌و‌فروش می‌شود. همچنین با بررسی آمار واردات خودرو می‌توان فهمید رنو حرف اول واردات خودرو را در سال ۹۶ می‌زند. با تحقیق بیشتر در این زمینه مشخص می‌شود تلیسمان و کولئوس سردمدار این اتفاق هستند و با فاصله به‌مراتب بیشتری از رقبای خود به راهی بازار کشور شده‌اند.

امروز تلیسمان میزان واردات و تقاضای به‌مراتب بیشتری نسبت‌به هیوندای سوناتا LF و کیا اپتیما JF دارد. جالب است بدانید با آنکه چند ماهی است فروش کره‌ای‌ها بدون وقفه ادامه دارد، ولی در دوره‌های مختلف سهمیه ماهانه تلیسمان تکمیل شده است و مشتریان مجبورند منتظر آغاز طرح فروش جدید بمانند. وقتی بازار این چند ماه را بررسی می‌کنیم، تلیسمان‌های کارکرده همچنان قیمتی بیش‌از نسخه‌های صفر کیلومتر با بهای شرکتی دارند. اگر بخواهید رنو تلیسمان را با کارکرد حدود ۱۰ هزار کیلومتر خریداری کنید، باید قیمتی در محدوده ۱۹۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان را در نظر داشته باشید.

این اختلاف قیمت میان شرکت و بازار تنها به دلیل پیش‌فروش ۶۰روزه اتفاق افتاده است که چنین موضوعی در بازار فعلی ایران، برای یک خودرو وارداتی چندان زیاد نیست. رنو تلیسمان به‌عنوان یک سدان پریمیوم توانسته است جایگاه خوبی را در میان علاقه‌مندان به خودرو کسب کند. موتور ۶/۱ لیتری توربوی آن ۱۹۱ اسب‌بخار با گشتاور ۲۶۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۷/۷ ثانیه اعلام شده که به‌دلیل استفاده از گیربکس پیشرفته ۷دنده اتوماتیک دو کلاچه است و قدرت را به چرخ‌های جلوی این سدان فرانسوی می‌رساند.

وجود امکاناتی نظیر ماساژور صندلی‌های جلو، اتوپارک، سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، کروزکنترل و محدود‌کننده سرعت، تودوزی چرم سفارشی، سقف پانارومیک، ترمز پارک برقی، ۵ حالت رانندگی مختلف، سیستم صوتی BOSE، دوربین عقب، نمایشگر R-Link2، رادار نقطه‌کور، درِ صندوق با حسگر پا، استارت دکمه‌ای، نورپردازی ۵ حالته کابین، سیستم تهویه دوگانه، نور بالای اتوماتیک (Vision System) و... باعث شده‌اند تا تفاوت ‌نسبتاً زیادی میان تلیسمان و سایر رقبای این خودرو در بازار ایجاد شود.

به‌گفته جمشید حسینی، مدیرعامل شرکت نگین‌خودرو، شرایط فروش تلیسمان مدل ۲۰۱۸ دوباره اعلام خواهد شد.

جدول مشخصات فنی تلیسمان و رقبا
رنو تلیسمان کیا اپتیما JF هیوندای سوناتا LF دی اس ۵LS پژو ۵۰۸
حجم موتور (L) ۱/۶ توربو ۲/۴ GDi ۲/۴ GDi ۱/۶ توربو ۱/۶ توربو
قدرت (اسب‌بخار) ۱۹۱ ۱۸۸ ۱۸۸ ۱۶۵ ۱۶۳
گشتاور (نیوتون‌متر) ۲۶۰ ۲۳۱ ۲۳۱ ۲۴۰ ۲۴۰
شتاب صفر تا۱۰۰ کیلومتر ۷/۷ ۸/۹ ۹/۹ ۷/۸ ۸/۸
گیربکس ۷DCT ۶AT ۶AT ۶AT ۶AT
قیمت شرکت (میلیون تومان) ۱۹۳ ۲۴۴/۱۹۹ ۹۰۰/۱۹۳ ۶۰۰/۱۹۴ ۱۷۹ مدل ۲۰۱۶
قیمت بازار ۲۰۶ ۱۹۸ ۱۸۸ ۱۹۵ ۱۷۸

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    کاش اینو رنو در ایران تولید می کرد و به قیمت بین المللی آقایان انحصار طلب می گذاشتند می فروخت تا حساب دست خودرو مونتاژ کن های داخلی و هوادارانشون بیاد!!
    • Mani ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
      مشکل اینجاست که همه وارد کنندگان باید به این قانون تن بدهند که مردم ایران باید دو برابر مردم کشورهای دیگه پول بابت خودرو بپردازند و این زیبنده مردم ایران نیست
  • فرهاد ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    ضمن عرض سلام ودرود امیدوارم در خصوص برخی از مطالبی که عنوان می نمائید تحقیق نمائید ، زیرا به عنوان یک روزنامه نگار باید نسبت به صحت مطالب اطمینان حاصل نمائید مگر آنکه گزارش ما جنبه تبلیقاتی داشته باشد . عنوان نمودید خودرو را ۶۰ روزه تحویل میدهند که این تنها یک شعار است . ۶۰ روز کاری که معمولا بیش از ۱۰۰ روز زندگی است و سپس موضوع پلاک خودرو که آنهم ۳۰ روز به حساب آورید . بنابراین شاید بهتر است بفرمائید بیش از ۵ ماه تا حتی شش ماه باید در حسرت سواری خودرو باشید . بنده یکی از همان مشتری ها هستم و خدا میداند که چه در دل خود دارم . شاید بهتر باشد ۶۰ روز را به ۶ ماه تغییر دهند . روز و روزگار به شما خوش
  • Mani ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    البته زیادم گرون نمیدن تَو خود فرانسه این ماشین حداکثر بیست هزار یورو هست معادل هشتاد میلیون تومان ولی ایران پنجاه هزار یورو معادل دویست میلیون خدا بده برکت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =