کد خبر: 201523
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

به نظر می‌رسد آغاز به‌کار فولکس‌واگن در ایران درگیر مسائل حاشیه‌ای شده است. تا‌به‌حال دوبار رونمایی فولکس‌واگن در ایران با تاخیر مواجه شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، نخستین‌بار به‌دلیل عدم پذیرش شرط داخلی‌سازی ۴٠درصدی در سال اول تولید، رونمایی از خط تولید فولکس‌پولو به تاخیر افتاد.

[caption id="attachment_191768" align="aligncenter" width="451"]فولکس‌واگن؛ بزرگی که سکوت کرده است فولکس‌واگن [/caption]

دومین‌بار نیز رونمایی از مدل‌های وارداتی فولکس یعنی پاسات و تیگوان به‌دلیل آنکه مجوز ماموت‌خودرو، نماینده رسمی فولکس مربوط به تولید بود، با ممانعت روبه‌رو شد‌.

اما با نگاه کارشناسانه می‌توان به رد پای برند‌های فرانسوی در تاخیر‌های به‌وجود آمده برای فولکس پی برد! در شرایطی که PSA قرارداد‌های بزرگی را با ایران خودرو و سایپا امضا کرد و در طرف مقابل، رنو هم قرار‌داد گسترده‌ای را با ایدرو و بخش خصوصی امضا کرده است، به‌نظر می‌رسد وزارت صمت علاقه دارد شرایط بازار را برای فرانسوی‌ها فراهم کند.

به ‌همین دلیل ورود خودروساز شماره یک اروپا و آلمان آن‌هم با تولید فولکس مانند پولو که رقیب مستقیم تازه‌واردان فرانسوی مانند پژو ٢٠٨، ٣٠١ و رنو سیمبل است، چندان دلچسب وزارت صمت نیست!

این در حالی است که نفس ورود فولکس‌واگن به ایران آنهم با محصولات اصلی نه مدل‌های مخصوص بازار چین یا برزیل اتفاق بسیار بزرگی بوده و بیش از ۵٠ سال صنعت خودروی ایران در انتظار آن است.

گفته می‌شود وزارت صمت علاقه بسیاری داشت تا فولکس با ایران‌خودرو یا پارس‌خودرو برای تولید خودرو به تفاهم برسد. حتی در بازدید وزیر صمت از کارخانه فولکس‌در آلمان بر تمایل وزارت صمت به رساندن پارس‌خودرو و فولکس به‌یکدیگر تاکید شد و این امر کاملا ملموس بود.

اما نهایتا آلمانی‌ها که قرار داد‌های خود را بر اساس مسائل تکتیکی و بازاریابی پیش می‌برند، بخش خصوصی را برای همکاری ترجیح دادند و بدین‌ترتیب همکاری با پارس‌خودرو از دستور کار خارج شد.

حال به نظر می‌رسد علاوه‌بر نگاه حمایت‌گرانه از قراردادهای رنو و پژو - سیتروئن، نوعی نگاه نه‌چندان مثبت نسبت به فولکس‌واگن به‌وجود آمده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جگوار ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    بیادونیادفرقی به حال ملت نداره
  • ایران دوست ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    و چنین است که سود و منفعت برخی به قیمت جان و رضایت و راحتی ملت تمام می شود!!!!! خدایا دو شرکت چینی شده را هر چه زودتر نابود فرما. الهی امین
  • حمید ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    اون بیاد دیگه کسی ماشینای فرانسه رو نمی خرد و ماموت یه شرکت سالمی است ...
  • سینا ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    ماموت که ۱ مدل فیل هستش! دیگه منقرض شده.
  • بابک ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    باید اول با خیلیا هماهنگ کنن ، پول بدن تا مجوز بهشون بدن ، اجازه کار بدن ، الکی که نیست ، پژو و رنو فهمیدن چه خبره اما فولکس میخواد پاک و درست بیاد اما به نظر میاد نمیتونه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =