کد خبر: 201556
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴

کمپانی شورولت از کاماروی جدید خود که برچسب ۲۰۱۸ دارد رونمایی کرده است، خودرویی که نظرات موافق و مخالفی را پیرامونش منتشر کرده و در یک جمع‌بندی نمی‌توان قضاوتی کلی درباره آن کرد

به گزارش اخبار خودرو ، دنیای خودروهای عضلانی برخلاف دیگر دسته‌های خودرویی همواره در چند نام خلاصه می‌شود که موستانگ از کمپانی فورد، چلنجر از کمپانی دوج و دو مدل کوروت و کامارو از کمپانی شورولت همواره بیش از سایر نام‌ها و مدل‌ها طرفدار داشته‌اند.

[caption id="attachment_201557" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

البته این بدان معنا نیست که خودروهای دیگر در این دسته، محبوبیتی نداشته یا استقبال کم‌تری داشته‌اند، بلکه این چند نام سال‌‍‌هاست که با کیفیت، طراحی و حس نوستالژیک توانسته‌اند علاقه‌مندان به‌خود را نسل‌ها جذب کنند.

حال در نیمه راه سال ۲۰۱۷، کمپانی شورولت از کاماروی جدید خود که برچسب ۲۰۱۸ دارد رونمایی کرده است، خودرویی که نظرات موافق و مخالفی را پیرامونش منتشر کرده و در یک جمع‌بندی نمی‌توان قضاوتی کلی درباره آن کرد و نمره‌ای برای آن در نظر گرفت.

در این شماره یک بررسی کلی از این خودرو خواهیم داشت و امتیازدهی را به‌ شما واگذار می‌کنیم.

کاماروی جدید چه چیز در چنته دارد؟

علاقه‌مندان به خودروهای عضلانی عموما به دو دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که هنوز در حال و هوای چند دهه پیش قرار دارند و با خرید یک خودروی عضلانی کلاسیک آن‌را بازسازی می‌کنند و علاقه‌مندانی که چشم به آینده این خودروها دوخته‌اند و از مدل‌های جدید همان کلاسیک‌ها استقبال می‌کنند.

[caption id="attachment_201559" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

با این مقدمه باید گفت که کاماروی جدید برای دسته دوم جذابیت دارد و برای دسته اول باید حداقل ۵۰ سال صبر کنند تا از این خودرو خوش‌شان بیاید! حال که صحبت از عدد ۵۰ شد، بد نیست بدانید که تولید مدل کامارو دقیقا به ۵۰ سال پیش بازمی‌گردد، یعنی سال ۱۹۶۷ که شورولت تصمیم گرفت برای رقابت با فورد موستانگ آن‌را طراحی کند.

از آن زمان تا امروز، پنج نسل از این مدل تولید شده که ظاهر آنها تقریبا مشابه، اما زیر کاپوت آنها کاملا متفاوت بوده است. حال چند ماهی است که نسخه آخر کامارو به بازار آمده و همان‌طور که گفته شد، نظرات متفاوتی درباره آن منتشر شده است.

زدال‌وان- وان‌ال‌ای

دیدن حروف و اعداد بالا شاید در نگاه اول کمی عجیب به‌نظر برسد، اما این دقیقا نام مدل کاماروی جدید است که مانند دیگر نسل‌های این خودرو، کماکان نام‌های عجیب و غریبی برای آن انتخاب می‌شود.

[caption id="attachment_201558" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

در حقیقت ZL1 نسل ششم کامارو است که ۱LE تنها یکسری امکانات اضافی در نظر گفته شده برای آن است که به انتخاب خریدار روی این مدل نصب خواهد شد.

از این توضیح که بگذریم، اولین برخورد با کاماروی ZL1 1LE ناخودآگاه موشک‌های کروز را به ذهن می‌آورد که شاید طراحان آن چنین قصدی را هم داشته‌اند تا برای سرعت بالای این خودرو تبلیغی کرده باشند.

پیشرانه انتخاب شده برای کامارو، با کوروت مدل زد یکی است یعنی موتوری با حجم ۶٫۲ لیتر مجهز به سوپرشارژ که طراحی وی شکل دارد و به ۸ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مجهز است.

بدنه این موتور از جنس آلومینیوم بوده و به سیستم پاشش سوخت مستقیم مجهز است تا قدرتی برابر با ۶۵۰ اسب‌بخار را تولید کند و آن‌را به چرخ‌ها برساند.

نکته جالب درباره این خودرو این است که برای آن باله‌ای از جنس فیبر کربن در نظر گرفته شده که دقیقا همان باله‌ای است که خودروهای فورمولا روی خود دارند و شورولت با به‌کارگیری آن برای کامارو توانسته است به نتایج شگفت‌انگیزی دست پیدا کند.

از سوی دیگر برای اولین بار در محصولات مجموعه جنرال‌موتورز که شورولت نیز یکی از آن زیرمجموعه‌هاست، تایری برای کامارو انتخاب شده که از برند گودیر بوده و سابقه استفاده از چنین لاستیکی تا امروز برای مدل‌های مختلف کامارو نبوده است.

لاستیکی زمخت، خشن و در نهایت پهن‌ترین تایری که تاکنون برای خودروهای کامارو استفاده شده است. این تایر که اختصاصی برای این مدل طراحی شده است، شتاب‌دهی جانبی این خودرو را افزایش داده و در عین حال از لغزندگی و عدم تعادل این خودرو در سرعت‌های بالا جلوگیری می‌کند که عملکرد سرعتی و تعادل خودرو را با استفاده از رینگ‌های آلومینیومی تعبیه شده، به شدت‌ افزایش می‌دهد.

[caption id="attachment_201565" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

تغییرات فنی در بدنه

تغییرات فنی کامارو در سه بخش قابل مشاهده است که همه این تغییرات صرفا برای افزایش عملکرد پرفورمنسی و داینامیکی این خودرو صورت گرفته است.

در بخش آیرودینامیک، طراحان شورولت با استفاده از باله فیبر کربنی، طراحی دماغه خودرو که نیروی منفی را کاهش داده و در نهایت طراحی فرمان این خودرو توانسته‌اند نتایج دلخواه خود را به‌دست بیاورند.

در بخش شاسی و سیستم تعلیق نیز طراحی شاسی کاماروی جدید را باید در نوع خود منحصربه‌فرد خواند. جنس شاسی طراحی شده از آلومینیوم بوده و نوع طراحی آن بسیار خاص است.

در طراحی این شاسی شیوه‌ای خاص در نظر گرفته شده است تا اتلاف انرژی به حداقل برسد و زاویه‌های منفی کاهش پیدا کند تا در نهایت بر سرعت، استحکام و شتاب خودرو تاثیر مثبت بگذارد.

از سوی دیگر سیستم تعلیق این خودرو نیز از نوع قابل تنظیم است که بتوان آن‌را برای رانندگی پیست با حالت اسپرت و رانندگی استاندارد تنظیم کرد.

[caption id="attachment_201560" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، استفاده از تایرهای خاص نیز کمک زیادی به چسبندگی این خودرو کرده است تا آیرودینامیک آن افزایش محسوسی داشته باشد.

در حقیقت علی‌رغم پهن شدن لاستیک‌ها، فرمان‌پذیری و هندلینگ این خودرو نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه بسیار بهتر نیز شده است که این مزیت را باید نشانه تلاش مهندسان کمپانی گودیر برای این خودرو لحاظ کرد.

کمک‌فنرها نیز کاملا از تکنولوژی روز بهره می‌برند و راننده قابلیت کاهش یا افزایش ارتفاع خودرو را خواهد داشت. در نهایت با استفاده از متریال فیبرکربن برای کاپوت و باله عقب، کاهش قطر شیشه‌های عقب و در نهایت کاهش وزن صندلی عقب، شورولت توانسته است حدود ۲۷ کیلوگرم از وزن این خودرو کم کند که عدد قابل ملاحظه‌ای می‌تواند باشد.

انتقال قدرت و امکانات

همان‌طور که گفته شد، برای این خودرو از یک موتور ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر استفاده شده است که می‌تواند ۶۵۰ اسب‌‍‌بخار قدرت تولید کند.

[caption id="attachment_201563" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

برای انتقال این قدرت به چرخ‌ها، شورولت از یک گیربکس شش سرعته دستی استفاده کرده است که ضمن انتقال کامل قدرت، از خاصیت اسپرت بودن نیز فاصله نگیرد.

این گیربکس با کمک سیستم کلاچ دوگانه سرعت خوبی را رقم می‌زند و عملکرد مناسبی را در پیست و خیابان ارائه می‌دهد.

در شتاب‌گیری‌های انجام شده، شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو زمان ۳٫۶ ثانیه را نشان می‌دهد که برخی رانندگان زمان کم‌تری را نیز به ثبت رسانده‌اند، اما در نهایت باید عدد ۳٫۶ را به‌عنوان استاندارد شتابی این خودرو پذیرفت.

نهایت سرعت خودرو نیز در تست‌ها عدد ۳۰۵ تا ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد که برای یک خودروی عضلانی مناسب، اما برای یک خودروی اسپرت جذابیت زیادی ندارد!

در پایان بد نیست بدانید که برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تنها نیاز به ۷٫۵ ثانیه زمان دارید که این زمان، برای دوستداران سرعت بسیار هیجان‌انگیز می‌تواند باشد.

داخل کابین نیز شاهد طراحی بسیار زیبایی هستیم که در کنار القای حس اسپرت، حس شیک بودن را نیز کاملا به سرنشین انتقال می‌دهد. تقریبا از تمامی امکانات رفاهی، ایمنی و سرگرمی روز نیز برای این خودرو استفاده شده است، اما باید در این‌جا به دو نقطه ضعف کابین این خودرو نیز اشاره‌ای داشته باشیم.

[caption id="attachment_201564" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

مورد اول، فضای صندلی‌های عقب با توجه به کوپه بودن این خودرو است که عملا فضایی ندارد و شاید یک کودک بتواند از این بخش استفاده کند.

مورد دوم نیز همان‌طور که در تیتر اشاره‌ کرده‌ایم، نبود جایی برای قراردادن گوشی تلفن همراه در کل کابین این خودرو است.

هرچند این مورد دوم را نباید ضعف خواند، زیرا کنسول خودرو دارای دو جا لیوانی است که می‌توان برای این منظور از آن استفاده کرد! سیستم صوتی این خودرو نیز کاملا قابل قبول بوده و امکاناتی مانند سیستم هوای سرد و گرم جداگانه برای عقب و جلوی کابین، گرم‌کن فرمان و دیگر آپشن‌ها که حتی در خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان چینی نیز از آن استفاده می‌شود، از دیگر امکانات این خودرو است.

[caption id="attachment_201561" align="aligncenter" width="700"]2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 Chevrolet Camaro ZL1 1LE[/caption]

در پایان باید به قیمت این خودرو اشاره داشته باشیم که برای نسخه پایه، بدون کیت ۱LE برچسب ۷۱٫۲۹۵ دلار را بر خود دارد که به‌عنوان پیشنهاد می‌توانیم در این بازه قیمتی به شما دو کاماروی ۲۰۱۷ عادی، یک ب‌ام‌و سری۳ و یک ب‌ام‌و سری۴ و در نهایت پنج دستگاه فیات ۵۰۰ پیشنهاد بدهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =