کد خبر: 201575
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶

سرمایه‌گذاری برای فروش اقساطی خودروهای ارزان‌قیمت، سود کمی را عاید شرکت‌های فروش اقساطی خودرو می‌کند و این موسسات بیشتر تمایل دارند به سمت قرارداد فروش خودروهای خاص بروند

به گزارش اخبار خودرو ، مارک ویلسون، مدیر بزرگ‌ترین موسسه فروش اقساطی خودروی بریتانیا به‌نام Aviva، در مصاحبه با وب‌سایت اتواکسپرس عنوان کرد: «سرمایه‌گذاری برای فروش اقساطی خودروهای ارزان‌قیمت، سود کمی را عاید شرکت‌های فروش اقساطی خودرو می‌کند و این موسسات بیشتر تمایل دارند به سمت قرارداد فروش خودروهای خاص بروند».

[caption id="attachment_201576" align="aligncenter" width="700"]Mark Wilson Mark Wilson[/caption]

در مورد خودروهای ارزان‌قیمت این روش فروش، جذابیتی برای خریداران ندارد و فقط در برخی از بازه‌های قیمتی مشتریان مایل به استفاده از تسهیلات هستند.

براساس تحقیقات موسسه Consumer Intelligence‌، میانگین پرداخت اقساط طی سال ۲۰۱۷ افزایش یافته و به میانگین ۶۶۶ پوند در هر ماه رسیده است.

این عدد به معنی رشد ۱۵٫۷درصدی نسبت به سال گذشته میلادی بوده است. با نگاه به نمودار رشد میانگین ارزش اقساط متوجه می‌شویم که بیشترین رشد در ماه می ۲۰۱۷ رخ داده‌ است.

همچنین در این نمودار دیده می‌شود که به طور میانگین در ماه مارس ۰٫۷۵ درصد کاهش در ارزش اقساط خودروها رخ داده است.

دلیل این تغییرات بیشتر به‌خاطر افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مالیات تعلق گرفته به فروش اقساطی خودرو در فاصله ماه‌های مارس تا می بوده است.

در نمودار سنی افراد وام‌گرفته برای خرید خودرو را نیز می‌توان مشاهده کرد که بیشتر افراد در سنین بین ۲۱ تا ۲۴ هستند، همچنین میانگین درآمد آن‌ها ۱۲۰۰ پوند در هر ماه است و پرداخت ماهانه ۶۰۰ پوند برای این افراد امر مشکلی است.

جان بلوینز، متخصص قیمت‌گذاری موسسه Consumer Intelligence درباره تغییرات اخیر بازار خودروهای اقساطی گفت: «افزایش قیمت خودروها در ابتدای سال، تاثیر چندانی روی قیمت تمام‌شده خودروهای اقساطی نداشت اما حال که خودروهای تحویل داده‌شده به موسسات فروش تسهیلاتی با قیمت‌های جدید ثبت‌نام می‌شوند، اثر این افزایش قیمت دیده می‌شود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =