کد خبر: 201600
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱

اولا کاله‌نیوس که از او به‌عنوان مهم‌ترین گزینه برای جانشینی دیتر زچ، مدیر عامل فعلی دایملر/ مرسدس بنز نام برده می‌شود، می‌گوید قصد دارد فناوری‌های بسیار پیشرفته برقی را با حفظ موتورهای درون‌سوز ‌حجیم فعلی کلاس S به بازار بیاورد

به گزارش اخبار خودرو ، اولا کاله‌نیوس از ژانویــه ۲۰۱۵ عضو هیات‌مدیره Daimler AG بوده و اکنون مدیر گروه تحقیق و توسعه خودروهای مرسدس بنز است. بسیاری احتمال می‌دهند که کاله‌نیوس در آینده نزدیک جانشین دیتر زچ، مدیر عامل فعلی شرکت دایملر شود.

[caption id="attachment_201601" align="aligncenter" width="700"]مدیر تحقیق و توسعه مرسدس بنز و مدیرعامل احتمالی آینده شرکت دایملر مدیر تحقیق و توسعه مرسدس بنز و مدیرعامل احتمالی آینده شرکت دایملر[/caption]

قرارداد زچ که اکنون ۶۴ سال دارد، با دایملر در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) منقضی می شود. کاله‌نیوس ۴۸ ساله بیش از ۶ سال در کارخانه مونتاژ مرسدس در آلاباما ، ایالات متحده کار کرده و در نهایت رئیس و مدیرعامل شرکت مرسدس بنز اینترنشنال ایالات متحده شده است.

او مدتی هم در سمت مدیر عملیات مک‌لارن فعالیت کرده و در توسعه و راه اندازی مرسدس بنز مک‌لارن SLR نقش داشته و مدیر عامل بخش پیشرانه‌های با کارایی بالا در Brixworth بریتانیا و مدیر عامل مرسدس AMG بوده است.

او روی صندلی E63 AMG نیز راننده فوق‌العاده‌ای است. در نشست اخیر مربوط به تازه‌ترین تحولات کلاس S در روز دوشنبه، کاله‌نیوس در جلسه پرسش و پاسخی با خبرنگاران شرکت کرد و از جمله از بازگشت موتور شش سیلندر خطی مرسدس‌بنز، خودمختاری خودروهای آینده و قدرت ۱۲ سیلندرهای خورجینی و باتری‌های ۴۸ ولت سخن به میان آورد. پیشرانه جدید شش سیلندر ۳ لیتری اولین موتور تولیدی است که انرژی لازم برای باتری ۴۸ ولت تولید می‌کند. آیا انتظار دارید فناوری ۴۸ ولت به سرعت رشد کند؟ نه فقط برای مرسدس، بلکه در کل صنعت؟ دقیقا. تا آنچه به مرسدس مربوط می‌شود، ۴۸ ولت در کلاس S اولین خودرو با چنین امکانی در میان خودروهای بسیاری است. چشم‌انداز وسیعی پیش‌رو داریم - فناوری ۴۸ ولت که با هیبرید پلاگین همراه شده است.

در همین حال مقررات مربوط به انتشار دی اکسید کربن در همه مناطق اروپا، آمریکای شمالی، چین سختگیرانه‌تر می‌شود. این ترکیب به معنی تولید ۴۸ ولت در حجم بسیار زیاد، هیبریدی پلاگین در حجمی قابل توجه و بعد، خودروهای الکتریکی متکی به باتری است.

برای ما، این یک سناریوی همه جانبه است و فکر می‌کنم رواج آن را درصنعت نیز خواهید دید. مزایای فراوان ۴۸ ولت اجازه نمی‌دهد آن را نادیده بگیرید.

و هنوز کلاس S-Class با موتور خطی شش سیلندر به ایالات متحده نرسیده است. خیلی از مردم منتظرش بودند. اجازه بدهید در مورد موتور صحبت کنم، بعد در مورد استراتژی صحبت خواهیم کرد. تلاش می‌کنیم با NVH نرم و روان به عملکردی عالی دست پیدا کنیم.

شما مزایای عالی شش سیلندر خطی و موتور بدون تسمه را می دانید و این مورد دارای استارت و دینام یکپارچه است که مزیت را بیشتر می‌کند.

بسیار قدرتمند است و CO2 خیلی کم تولید می‌کند. اولین شش سیلندر خطی نسل جدید است و در چند سال آینده در دو موتور جدید دیگر نمونه‌های تازه این فناوری را می‌بینیم.اما در مورد بازار آمریکایی، اطمینان می‌دهم خبرهای خوبی در راه است.

هنگامی که فناوری جدیدی را معرفی می‌کنیم، اغلب با یک خودرو و یک منطقه شروع می‌کنیم و گام به گام این فناوری را به مناطق دیگر و اتومبیل‌های دیگر تسری می‌دهیم.

در نهایت مثل دیگر بازارهای بزرگ به ایالات متحده خواهد رسید. می‌دانم چه نوع خودرویی است، اما آن باشد برای یک نشست مطبوعاتی متفاوت دیگر. پلاگین در پاییز امسال به بازار می‌آید.

ما برد آن را (نسخه‌ای که فقط الکتریکی باشد) تا حدود ۳۱ مایل در اروپا بالا برده‌ایم و برای پلاگین هم مدام مسافت قابل پیمایش بیشتر می‌شود.

این کلاس S از برخی پیشرفته‌ترین فناوری‌های خودران که شاهدش بوده‌ایم برخوردار است. تا چه حد به خودمختاری سطح ۳ نزدیک می‌شود؟ (توضیح: در خودمختاری ۳ سطح، اپراتور قادر است در شرایط خاص ترافیکی یا شرایط محیطی به طور کامل از «عملکرد ایمنی بحرانی» به رانندگی تغییر حالت دهد. راننده هنوز حاضر است و در صورت لزوم مداخله می کند، اما او به عنوان مثال، لازم نیست بر حرکت در بزرگراه نظارت کند.) اگر نگاهی به آنچه کلاس S می تواند انجام دهد، بیندازید، من اسمش را سطح ۲ مثبت (یعنی بین ۲ و ۳) می‌گذارم. خیلی به سطح ۳ نزدیک است.

شما در مورد خودمختاری و کارایی صحبت می کنید، با این حال در این S-Class به روز شده موتورهای V12 (دوازده سیلندر خورجینی) هنوز وجود دارد. آیا در مرحله بعدی، S600 یا S65 AMG به پایان خواهند رسید؟ در آینده موتورهای V12 هنوز وجود خواهند داشت. مشتریان خاص و گزیده‌ای از آن استفاده می‌کنند. یک بار یک مشتری AMG بسیار بزرگ را دیدم که می‌خواستیم یک V8 جدید را به او نشان بدهیم. من پرسیدم: «چرا شما سوار نمی‌شوید؟»

جواب داد: «نه، نه، نه، نه نه نه نه! من فقط V12 می‌خواهم.» جدی می‌گفت. معلوم شد که ۳۵ مدل مرسدس بنز V12 در نسخه‌ها و رنگ‌های مختلف را دارد.

البته نمونه‌ای استثنایی است، اما برای برخی مشتریان،V12 تنها انتخاب است و راحت نمی‌توان از آن گذشت. ما برای آینده قابل پیش‌بینی موتورهای V12 بسیار قدرتمندی در اختیار این مشتریان قرار می‌دهیم.

مقررات هرچه باشد، ما مقررات را رعایت می‌کنیم. همیشه برای هر چالش فنی می‌توان پاسخی فنی داشت. شاید ۲۰ یا ۳۰ سال طول بکشد – هر چقدر که این بخش بازار دوام بیاورد، من دقیقا نمی دانم- اما ما قصد نداریم به این سادگی تسلیم شویم.

کوتاه شده از Autoweek

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =