کد خبر: 201603
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱

به گزارش اخبار خودرو ، سخنگوی دادگاه ایالتی دیترویت اعلام کرد که در روز ۴ آگوست جلسه دادگاهی با حضور اولیور اشمیت مدیر سابق مرکز مهندسی موتور و محیط زیست فولکس‌واگن در میشیگان آمریکا، به این دادگاه احضار خواهد شد تا به سوالات مربوط به آگاهی در مورد رسوایی دیزلی فولکس‌واگن و اطلاع او نسبت به پشت پرده این ماجرا پاسخ دهد.

[caption id="attachment_201604" align="alignleft" width="345"]کمترین حکم صادر شده برای مدیر فولکس زندان خواهد بود کمترین حکم صادر شده برای مدیر فولکس زندان خواهد بود[/caption]

اشمیت که پس از اعلام این رسوایی در ماه ژانویه قصد داشت آمریکا را به مقصد آلمان ترک کند، اما پلیس این کشور مانع پرواز او شد و از آن زمان تا کنون در زندان ایالتی میشیگان به سر می‌برد. البته اشمیت تنها یکی از هشت مدیر فولکس‌واگن است که قرار تعقیب آن‌ها توسط دولت ایالات متحده آمریکا صادر شده بود.

دیوید آشنفلتر سخنگوی دادگاه ایالتی میشیگان در مورد علت برگزاری این دادگاه توضیح داده است که روز سه ‌شنبه دادستان‌ها و قاضی‌های این منطقه از شان کاکس دادستان اصلی این دادگاه درخواست جلو انداختن دادگاه اشمیت را داشتند .کوکس نیز به این درخواست آنها پاسخ مثبت داد.

دیوید دوموشلی وکیل اولیویر اشمیت حاضر به پاسخگویی نیست اما قرار است که اشمیت به خاطر نقض ۱۱ قانون دولتی و ایالتی مورد بازخواست قرار گیرد که با احتساب مجموع این تخلفات او، احتمالا حکمی برابر با حداکثر ۱۶۹ ماه زندان، برای او صادر خواهد شد.

طبق اعلان دادستان‌های آن‌ها ۴٫۳ سند برعلیه اشمیت جمع آوری کرده‌اند که شامل ۴۰ میلیون صفحه سند است.

البته از سوی دیگر فولکس‌واگن قبول کرده است که ۲۵ میلیارد دلار بابت رسوایی دیزلی به مالکان و قانون‌گذاران آمریکایی پرداخت کند. همچنین این شرکت قبول کرده است که ۵۰۰هزار دستگاه از خودروهای خود را که به نمایشگاه‌های فروش اتومبیل راه یافته‌اند خود خریداری کند.

اندرو مک‌کابی جانشین فرمانده FBI در ماه ژانویه اعلام کرده بود: «حالا که کاملا مشخص شده مدیران سطح بالای فولکس‌واگن از دستکاری موتورهای دیزلی خو اطلاع داشتند، کمترین حکم صادر شده برای آن زندان خواهد بود، چرا که آنها سال‌ها با این موضوع کنار آمده بودند. ما نمی‌توانیم کل شرکت فولکس‌واگن را به زندان بفرستیم، اما فرستادن مدیران آنها کار منطقی و عاقلانه‌ است».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =