کد خبر: 201624
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰

این وانت‌بارها نسبت به مشخصات و توانشان مناسب‌ترین قیمت خرید و کمترین مصرف سوخت و هزینه سرویس‌های دوره‌ای را دارند

به گزارش اخبار خودرو ، زمانی که در کشور ما صحبت از یک وانت‌بار سبک و کوچک می‌شود، تصویر وانت پراید با ظرفیت بارگیری کمتر از نیم‌تن و قیمت حدود ۱۷میلیون تومان تداعی خواهد شد و تا حدودی وانت آریسان با ظرفیت ۰٫۸ تنی و قیمت حدود ۲۷ میلیون تومانی‌اش اما در بسیاری از نقاط دنیا، وانت‌بار نیم تا یک‌تن یعنی تویوتا تاکوما و تندرا، نیسان تایتان XD و فورد F150. این وانت‌بارها نسبت به توان و ظرفیتی که در اختیار شما می‌گذارند، مناسب‌ترین قیمت خرید و نیز کمترین مصرف سوخت و هزینه سرویس‌های دوره‌ای را تا ۵ سال دارند.

آن‌چه در ادامه خواهید خواند، معرفی مختصری است از چهار وانت‌پیکاپ در کلاس‌های مختلف به‌تازگی توسط مؤسسه وینسنتریک (Vincentric) منتشر شده‌اند.

۱- کوچک‌ترین پیکاپ، تویوتا تاکوما

در کلاس وانت‌پیکاپ‌های سایز کوچک، تویوتا تاکوما به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین خودروی پیکاپ معرفی شده است و هزینه عملیاتی و استهلاک آن در ۵ سال، ۳۳ هزار و ۲۵۸ دلار (حدود ۱۲۵میلیون تومان) خواهد بود.

[caption id="attachment_201625" align="aligncenter" width="368"]تویوتا تاکوما تویوتا تاکوما[/caption]

قیمت خرید تاکوما نیز در تریم‌های ۴سیلندر حدود ۲۴ تا ۳۰هزار دلار (حدود ۹۰ تا ۱۱۵میلیون تومان) است اما اگر تریم‌های ۶ سیلندر چهارچرخ متحرک آن را بخواهید باید نزدیک ۴۰ هزار دلار (حدود ۱۵۰ میلیون تومان) هزینه کنید.

مناسب‌ترین تریم برای تاکوما، تریم SR5 است که با قیمت ۳۰‌هزار دلاری به خریداران تجهیزاتی مانند سیستم اطلاعات، سرگرمی و ناوبری، چهارچرخ متحرک و پیشرانه ۶ سیلندری پیشنهاد می‌کند.

۲- پیکاپ‌های نیم‌تنی، تویوتا تندرا

در کلاس وانت‌پیکاپ‌های ۰٫۵ تن، انتخاب وینسنتریک، تویوتا تندرا است که از لحاظ هزینه عملیاتی و استهلاک ۵ ساله، ۳۹هزار و ۹۹۸ دلار (حدود ۱۵۰میلیون تومان) هزینه خواهد داشت.

[caption id="attachment_201626" align="aligncenter" width="368"]تویوتا تندرا تویوتا تندرا[/caption]

قیمت مدل پایه این وانت‌پیکاپ حدود ۳۰هزار دلار (حدود ۱۱۵ میلیون تومان) و قیمت مدل‌های برتر آن تا ۴۵ هزار دلار (حدود ۱۷۰ میلیون تومان) است.

مصرف سوخت این خودرو ۱۴/۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر طبق برآورد EPA گزارش شده است که در بهترین شرایط طبق گفته شرکت به ۱۱٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. این مدل توندرا اولین پیکاپ فول‌سایز تویوتاست که با رقبای داخلی ایالات‌متحده مقایسه می‌شود.

۳- پیکاپ‌های سه‌چهارم تنی، تایتان XD

در دو سال اخیر مدل‌های جدید و توانمند‌تری از وانت‌پیکاپ نیسان تایتان ساخته شده است که در‌حال‌حاضر مدل‌های سنگین‌تر آن در نسخه XD با هزینه‌های عملیاتی و استهلاک ۵ ساله معادل ۴۶هزار و ۹۲۶ دلار (حدود ۱۸۰ میلیون تومان) به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین وانت‌پیکاپ سه‌چهارم تن (۰٫۷۵ تن) شناخته می‌شود.

[caption id="attachment_201628" align="aligncenter" width="368"]تایتان XD تایتان XD[/caption]

بنا بر آن‌چه گروه نیسان از مشخصات قیمتی نسخه تک‌کابین مدل ۲۰۱۷ تایتان و تایتان XD منتشر کرده است، برای مدل پایه یعنی S، به ترتیب باید ۳۰۷۷۵ (حدود ۱۱۷ میلیون تومان) و ۳۲۲۸۵ دلار (حدود ۱۲۷میلیون تومان) بپردازید.

 

۴- پیکاپ‌های یک‌تنی، فورد F150

وانت‌پیکاپ‌های فورد F150 در سراسر جهان به‌ویژه آمریکا یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین پیکاپ‌هاست که مشخصات فنی برجسته و پیشرانه قدرتمندی دارد.

اما شاید دلیل دیگر محبوبیت آن هزینه عملیاتی و استهلاک آن در ۵ سال باشد که نسبت به مشخصات فنی و توان آن مناسب‌ترین است، این هزینه در آمریکا ۴۹هزار و ۴۵۶ دلار (حدود ۱۸۸ میلیون دلار) برآورد می‌شود.

[caption id="attachment_201627" align="aligncenter" width="368"]فورد F150 فورد F150[/caption]

از نظر قیمتی قبلا گفته شده است این خودرو تقریبا معادل هزینه‌های عملیاتی و استهلاکش در ۵ سال، قیمت دارد، یعنی ۴۹۵۲۰ دلار (حدود ۱۸۸ میلیون تومان) و برای خرید نسخه بزرگ‌تر آن باید حداقل ۵۲۵۰۵ دلار (حدود ۲۰۰ میلیون تومان) هزینه کرد.

پیکاپ فورد در مدل رپتور با گشتاور ۶۹۱ نیوتون‌متری در دور ۳۵۰۰ پیشرانه در دسترس است. با این مشخصات فورد F-150 رپتور ۲۰۱۷ قادر به یدک‌کشی ۳۶۲۹ کیلوگرم بار بوده و با این رکورد به تواناترین مدل این پیکاپ بدل شده است.

مدل سطح پایه این خودرو هنوز هم از پیشرانه اکوبوست ۶ سیلندری ۳٫۵ لیتری با قدرت ۳۷۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۶۳۷ نیوتون‌متری استفاده می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    مقایسه اینها با پرایدوانت جالب بود وطنم پاره تنم...
    • hamed ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
      اخه قیمت رو مقایسه که لامصب پراید ۵۰۰۰ دلار فورد ۵۰۰۰۰ دلار
  • مهدی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    هیچی پرایدوانت نمیشه
  • فرشاد ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
    نیسان تایتان که گذاشتید فکر کنم تقلب یه!!!!! اگه نیسانه،چرا آبی نیست؟؟؟خالی بندا،خخخخخخخخ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =