کد خبر: 201722
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

با تولید سه سایز تایر رادیال وانتی توسط یزد تایر، کشور از واردات تایرهای وانتی و کامیونتی بی‌نیاز شد. اسکندر ستوده، مدیر‌عامل مجتمع صنایع لاستیک یزد همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد از سه سایز تایر رادیالی وانت بار رونمایی کرد .

به گزارش اخبار خودرو ،با تولید سه سایز تایر رادیال وانتی توسط یزد تایر، کشور از واردات تایرهای وانتی و کامیونتی بی‌نیاز شد. اسکندر ستوده، مدیر‌عامل مجتمع صنایع لاستیک یزد همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد از سه سایز تایر رادیالی وانت بار رونمایی کرد و گفت: کلیه مراحل طراحی، تولید و عرضه تایرهای رادیالی و کامیونتی یزد تایر توسط متخصصان داخلی انجام گرفته است و تایرهای فوق با بالاترین کیفیت و با تکنولوژی وردنشتاین هلند تولید و روانه بازار می‌شوند.

ستوده با تاکید بر اینکه ساخت تایرهای رادیال کامیونتی و وانت‌بار برای نخستین‌بار در کشور انجام شده است، به روزنامه «دنیای خودرو» گفت: سه سایز ۱۹۵r14c، ۷۰۰r16و ۵۰۱۶ برای نخستین‌بار توسط یزد تایر داخلی‌سازی شدند و در چند روز آینده برای مصارف داخلی و صادرات روانه بازار می‌شوند.

مدیرعامل یزد تایر میزان تولید تایرهای وانتی را در حد تامین نیاز بازار داخلی دانست و اظهار کرد: از این پس کلیه نیازهای بازار تایر در سایزهای اعلام‌شده وانتی و کامیونتی در داخل تولید خواهد شد و کشور از واردات این سایز تایر بی‌نیاز می‌شود.»

ستوده همچنین بر لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های مسئول با تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و گفت: از آنجاکه تولیدات داخلی در بسیاری از سایزها کفاف مصارف داخلی را می‌دهد، جا دارد دستگاه‌های مسئول به منظور حمایت از تولید داخلی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج منابع ارزی از کشور جلوی واردات تایر به‌ویژه در سایزهای تولید‌شده در داخل را بگیرند.

وی همچنین از همکاری خوب خودروسازان داخلی با تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت: «بخش عمده‌ای از این لاستیک‌ها توسط تولیدکنندگان وانت‌بارهای داخلی مانند بهمن‌خودرو خریداری و با نصب روی محصولات تولیدی روانه بازار می‌شوند.

به‌گفته ستوده تایرهای وانتی رونمایی‌شده در نمایشگاه مشهد با کیفت روز لاستیک‌های تولیدشده در اروپا به بازار عرضه می‌شود و قابلیت رقابت با محصولات روز دنیا را از نظر کیفیت و قیمت دارد.

علاوه‌بر رقابتی بودن قیمت محصولات یزدتایر با محصولات روز اروپا، قیمت این محصولات کمتر از یک‌دوم تایرهای خارجی است که در کنار صرفه اقتصادی برای مصرف‌کننده، کشور را نیز از واردات تایر در سایز رینگ‌های ۱۴و ۱۶وانتی بی‌نیاز می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =