کد خبر: 201730
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

یکی از مقامات انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در ایران از آمادگی قطعه سازان ایرانی برای همکاری با همتایان خود در جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو ،محمدرضا نجفی منش – دبیر انجمن قطعه‌سازان خودروی ایران – در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ترند، با اشاره به همکاری‌های کنونی میان خودروسازان این دو کشور، ایران خودرو و  AzEuroCar، اظهار کرد که قطعه‌سازان ایرانی می‌توانند با همکاری صنعتگران آذربایجانی فعالیت کنند. وی در ادامه افزود: شرکت‌های ایرانی و اروپایی در حال حاضر بیش از ۵۰ جوینت ونچر برای تولید قطعات خودرو در ایران تشکیل داده‌اند.

طبق گفته وی، در حال حاضر حدودا ۱۲۰۰ تامین‌کننده قطعه در ایران وجود دارند.

جواد جهانگیرزاده - سفیر ایران در جمهوری آذربایجان – نیز پیش از این در مصاحبه‌ای با ترند   عنوان کرده بود که انتظار می‌رود خودروسازان این دو کشور در اوایل سپتامبر سال جاری اقدام به ایجاد یک جوینت ونچر کرده و نخستین محصولات این کارخانه نیز در پاییز وارد بازار شود.

طبق گزارش آذرنیوز، ایران خودرو و AzEuroCar LLC در سال ۲۰۱۶ ، توافق‌نامه‌ای را برای ساخت یک کارخانه مشترک خودرو در منطقه صنعتی نفتچالای آذربایجان امضا کرده بودند.

این کارخانه با ظرفیت تولید حدود ۱۰ هزار خودرو در سال، چهار مدل ایرانی سمند، سورن، رانا و دنا را تولید خواهد کرد. این پروژه ۱۵ میلیون دلار ارزش دارد و حدود ۲۵ درصد آن از سوی طرف ایرانی سرمایه گذاری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =