کد خبر: 202271
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸

همچنان وضعیت موجود تولید خودرو در ایران قابل‌قبول نیست. به‌طوری که مدت‌هاست نبود تنوع در تولید و عرضه مدل‌های محدود و غیررقابتی، نارضایتی مصرف‌کنندگان را از خودروهای ‌تولیدی در بازار به‌دنبال دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، وضعیت خصوصی‌سازی صنعت خودرو همچنان با مشکلات فراوانی روبه‌رو است. عدم خصوصی‌سازی بر بخش‌های مختلفی مانند قیمت و کیفیت خودروها تاثیرگذار است. همین مساله در رقابت‌پذیری خودروهای تولید داخل به منظور صادرات نیز تاثیر منفی بسیاری گذاشته است.

یکی از نظراتی که در این زمین مطرح بوده، تصدیگری دولت و عدم حضور بخش خصوصی قوی است. در این خصوص در گفت‌‌گویی کوتاه نظر رضا علیزاده، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس را جویا شده‌ایم.

وضعیت خصوصی‌سازی خودروسازی‌ها به کجا رسیده‌ است؟ متاسفانه همچنان دولت تمایلی به خروج از اعمال مدیریت بر بنگاه‌های اقتصادی همچون خودروسازی ندارد، چرا‌که بخشی از قدرت را در این می‌دانند که برای بنگاه‌ها هیات‌مدیره و مدیرعامل تعیین کنند و همچنان این بخش در اختیار آنها باشد. باید دولت به شکل جدی خود را از مدیریت خودروسازی کنار بکشد.

مدیریت دولتی چه مشکلاتی را به وجود آورده است؟ متاسفانه تاکنون اصل ۴۴ قانون اساسی به‌درستی اجرایی نشده است بنابراین اینکه صنعت و تولید با مشکل مواجه می‌شود، بخشی از آن اعمال مدیریت‌های دولتی است، چراکه دولت دوست ندارد دست از سر بنگاه‌های اقتصادی بردارد.

برنامه مجلس برای خصوصی‌سازی در آینده چیست؟ مجلس و کمیسیون صنایع در این راستا باید ورود پیدا کنند تا دولت این سیاست درست را در پیش بگیرد و دست از سر تصدی‌گری بردارد.

در چنین شرایطی دولت کوچک و چابک خواهد شد. اگر دولت حتی یک‌درصد در بنگاه‌های اقتصادی سهم داشته باشد، با همان میزان قدرتش را اعمال می‌کند، از این رو نباید یک‌درصد نیز در خودروسازی سهم داشته باشد.

وضعیت تولید و کیفیت خودروها را چگونه می‌بینید؟ همچنان وضعیت موجود تولید خودرو در ایران قابل‌قبول نیست. به‌طوری که مدت‌هاست نبود تنوع در تولید و عرضه مدل‌های محدود و غیررقابتی، نارضایتی مصرف‌کنندگان را از خودروهای ‌تولیدی در بازار به‌دنبال دارد. در چنین وضعیتی باید تلاش کرد تا قیمت خودروهایی که قرار است از رده خارج شوند، تغییری نکند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    خوب خدا رو شکر که حداقل آقایون میدونن ما فکر میکردیم که چون خودشون آزادن ماشینهای خارجی رو بدون محدودیت وارد کنن از وضع مردم خبر ندارن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =