کد خبر: 202275
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

فارغ از تایید یا عدم تایید قوانین و دستورالعمل‌ها بیش‌از هرچیز باید فضای اقتصادی کشور را از نظر قوانین به سوی ثبات هدایت کنیم.

به گزارش اخبار خودرو ، در حالی که روز گذشته شریعتمداری، گزینه پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رای مجلس به این سمت انتخاب شد یک اقتصاددان معتقد است با توجه به سخنان آقای روحانی درخصوص صنعت خودرو یکی از اصلی‌ترین کارهایی که وزیر جدید باید به سرعت انجام دهد، بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل در امر جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

[caption id="attachment_202032" align="alignleft" width="269"]دکتر محمد شریعتمداری دکتر محمد شریعتمداری[/caption]

به گفته حمید زمان‌زاده وضعیت کنونی واردکنندگان حاوی سیگنال‌های منفی برای شرکت‌های خارجی است. فارغ از تایید یا عدم تایید قوانین و دستورالعمل‌ها بیش‌از هرچیز باید فضای اقتصادی کشور را از نظر قوانین به سوی ثبات هدایت کنیم.

ضمن اینکه با رصد واقعی شرایط تصمیم‌گیری کنیم. در عین به نظر می‌رسد تاکید و انتظار ویژه‌ای از صنعت خودرو وجود دارد ولی باید دید آیا این صنعت توان تحمل این بار را دارد یا خیر؟

آیا توانسته‌ایم زیرساخت‌های مورد نیاز آن را فراهم کنیم یا خیر؟ به بیان دیگر گذر از اقتصاد نفتی بسیار خوب و منطقی است اما برنامه‌ها باید به شکلی باشند که موجب فرار سرمایه و ضعیف شدن بخش خصوصی نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =