کد خبر: 202460
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲

از اثرات دیگر رویکرد جدید ایران‌خودرو در بازپرداخت به موقع مطالبات قطعه‌سازان می‌توان به بهبود وضعیت قطعه‌سازان کوچک اشاره کرد

کیفیت اتفاقی نیست و برای دست یافتن به این واژه مهم باید فعالیت‌های زیادی انجام شود. در خودروسازی و برای تولید خودرو به‌عنوان یک کالای بسیار مهم شاید برخی افراد در زندگی حسرت خریدنش را داشته باشند، برخی دیگر در طول عمر خود موفق به خرید یک یا دو خودرو شوند، این موضوع بسیار با اهمیت‌تر جلوه می‌کند. باید خودرویی تولید شود که ضمن پاسخگویی به نیاز مصرف‌کننده، طول عمر بالایی داشته باشد. برای دست‌یافتن به چنین مواردی باید در بخش‌های مختلف تولید یک خودرو هماهنگی وجود داشته باشد. از بخش مدیریت، طراحی، تولید و بخش فروش همه و همه باید هماهنگ باشند.

[caption id="attachment_202461" align="alignleft" width="345"]افزایش تولید و صادرات یکی دیگر از راهکارهایی است که ایران‌خودرو برای بیشتر درگیر کردن قطعه‌سازان در نظر گرفته است افزایش تولید و صادرات یکی دیگر از راهکارهایی است که ایران‌خودرو برای بیشتر درگیر کردن قطعه‌سازان در نظر گرفته است[/caption]

به گزارش اخبار خودرو ، تامین قطعات باکیفیت یکی از بخش‌های بسیار مهم برای ساخت خودروی با کیفیت است. قطعه‌سازان نیز مانند خودروسازان نیاز به تامین نقدینگی دارند تا در مسیر توسعه تکنولوژی ساخت و تغییر در تولیدات خود گام بردارند. در این راستا ایران‌خودرو با به‌روز کردن پرداخت معوقات قطعه‌سازان در جهت بهبود وضعیت قطعه‌سازان گام برداشته است.

با روش جدیدی که ایران‌خودرو در پرداخت طلب قطعه‌سازان در پیش گرفته است، قطعه‌سازان نقدینگی را بسیار سریع جذب می‌کنند و می‌توانند در توسعه و سرمایه‌گذاری‌های آینده خود بهتر عمل کنند.

اگر باقی خودروسازان نیز بدهکاری‌ خود به قطعه‌سازان را با روش ایران‌خودرو و به‌روز پرداخت کنند، می‌توان امیدوار بود صنعت قطعه‌ نیز در سال‌های آینده که به‌گفته برخی کارشناسان می‌تواند سال‌های درخشانی برای صنعت خودروی کشور باشد، پیشرفت چشمگیری داشته باشند و صادرات را بیش‌از پیش انجام دهند.

از اثرات دیگر رویکرد جدید ایران‌خودرو در بازپرداخت به موقع مطالبات قطعه‌سازان می‌توان به بهبود وضعیت قطعه‌سازان کوچک اشاره کرد. چراکه اگر پول قطعه‌سازان به موقع پرداخت شود، حتی قطعه‌سازان ضعیف هم می‌توانند پویا شوند و تغییرات را ایجاد کنند.

ایران‌خودرو با اصلاح ساختار مالی خود و بهبود در وضعیت تولید در سال‌های اخیر سعی کرده است هزینه ساخت خودرو را کاهش دهد و قطعات با کیفیتی را در خطوط تولید و همچنین در نمایندگی‌های خود عرضه کند.

افزایش تولید و صادرات یکی دیگر راهکارهایی است که ایران‌خودرو برای هرچه بیشتر درگیر کردن قطعه‌سازان در نظر گرفته است. با افزایش تولید خودرو، فعالیت قطعه‌سازان که در سال‌های اخیر دچار مشکلات فراوانی ‌شده بودند، دوباره رونق گرفته است و با کاهش روز‌به‌روز بدهی به این بخش قطعا در آینده نقش قطعه‌سازان در صنعت کشور پررنگ‌تر خواهد شد.

ایران‌خودرو از روزهای ابتدایی امضای قرارداد با پژو نیز به فکر قطعه‌سازان داخلی بود. به‌کارگیری قطعه‌سازان در تولید خودروهای پسابرجامی که ۳۰درصد آن‌هم قرار است به صادرات برسد، فرصت خوبی برای آن‌ها در جهت ورود به زنجیره جهانی تامین ایجاد خواهد.

ایران‌خودرو با فروش اموال زائد و توسعه سایت‌های شهرستان در سال‌های اخیر توانسته میزان تولید و فروش خود را بهبود ببخشد و همین امر در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان بسیار تاثیرگذار بوده است.

زیرا حجم وسیعی از بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به‌دلیل شرایط بد صنعت خودرو در سال‌های گذشته و تولید‌و‌فروش بسیار پایین خودروسازان بوده اما ایران‌خودرو با روش‌های مختلف این معوقات را کاهش داده است.

با ورود محصولات جدید و افزایش میزان صادرات در سال‌های آینده، نقدینگی بیشتری برای ایران‌خودرو به دست می‌آید و در این مسیر قطعا قطعه‌سازان هم نفع بسیاری خواهند برد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamed ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    شما فقط لطف کنید بدهی تان را به قطه سازان پرداخت کنید نیازی به اقدام دیکر نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =