کد خبر: 202528
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

خسرو دلشاد * کارشناس خودرو

به گزارش اخبار خودرو ، سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو مکان خوبی برای مقایسه‌ قیمت‌ها و امکانات خودروها هستند. با اعلام خبر فروش ساینا اتوماتیک به قیمت ۳۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، سعی کردیم به برخی سایت‌های خرید و فروش خودرویی سری بزنیم و ببینیم این خودروی اتوماتیک چه رقبایی در بازار خودروی ایران دارد.

[caption id="attachment_202419" align="aligncenter" width="686"]ساینا اتوماتیک ساینا اتوماتیک[/caption]

وقتی در سایت، خودروی سواری اتوماتیک در محدوده قیمتی ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان را جست‌وجو کردیم، ۱۲۵ مورد خودرو یافت شد. در این بازه قیمتی با برندهایی مواجه می‌شویم که با فراوانی جدول زیر قابل مشاهد هستند: نکته مهم ۱۲۵ مورد یافت شده این بود که این خودروها دست‌دوم بودند و هیچ خودروی نویی در این محدوده قیمتی وجود ندارد. بر اساس اطلاعات موجود با قدرت خریدی برابر با ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان می‌توان یک خودروی دست‌دوم پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۹۰ یا ۹۱ را که بیشترین فراوانی را در این جدول به خود اختصاص ‌داده بود، خریداری کرد. خودرویی که ۵ تا ۶ سال از عمر آن گذشته است.

تندر ۹۰ اتوماتیک مدل ۹۲ یا ۹۳ نیز در محدوده قیمتی ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان قرار دارد. در محدوده قیمتی ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان می‌توان یک دستگاه خودروی مزدا ۳۲۳ مدل سال ۸۵ خرید اما ۱۱ سال از عمر چنین خودرویی می‌گذرد.

هیوندای آوانته و ورنا، دو خودروی اتوماتیک کره‌ای هستند که با رقمی معادل ۳۶ تا ۴۰ میلیون‌تومان یک دستگاه آن را خرید البته مدل دست‌دوم با عمری حدود ۱۰ سال.

تعدادی از خودروهای اتوماتیک چینی نظیر بایک سابرینا مدل ۲۰۱۴، گریت‌وال ولکس مدل ۱۳۹۱، جک ۵ مدل سال ۹۳، ام‌وی‌ام ۵۵۰ مدل سال ۱۳۹۴ نیز از خودروهایی هستند که قیمت دست‌دوم آنها در محدوده ۳۷ تا ۴۰ میلیون تومان قرار دارد.

بر اساس اطلاعات قیمتی به‌دست‌آمده، به نظر می‌رسد خودروی ساینای اتوماتیک برای تصاحب بازار به‌عنوان یک خودروی اتوماتیک ارزان‌قیمت راه چندان دشواری در پیش نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
    به طور واقع اکثر این ماشین هایی که ذکر کردین کارکرده این ها هزار برابر از ساینا اتومات یا همان پراید بزک شده بهتره ساینا از لحاظ امنیت صفره صفره ایشالا که برا کسی اتفاقی نیوفته ولی بیاد بیرون میبینیم این ماشین خیلی ...
    • مهرداد ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
      خداروشکر مردم به این سطح از آگاهی رسیدن که تو پیش فروش ۸۰۰دستگاه بیشتر فروش نرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =