کد خبر: 202952
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

با کلید خوردن بررسی افزایش نرخ سوخت در بدنه دولت، شنیده‌های غیررسمی حاکی از این است که دولت به‌دنبال افزایش نرخ حامل‌های انرژی از ماههای پایانی سال جاری یا ابتدای سال ۹۷ است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم،افزایش بی‌سابقه مصرف بنزین در سال ۹۶ و همچنین پیش‌بینی ثبت رشدی مشابه در مصرف سوخت گاز در زمستان سال جاری، طرح بررسی افزایش نرخ سوخت را در بدنه دولت کلید زد. یکی از موافقان افزایش نرخ سوخت به‌منظور کنترل مصرف، «بیژن زنگنه» وزیر نفت است. این مقام مسئول در روزهای پایانی دولت یازدهم در این خصوص گفته بود: "اگر بخواهیم همین‌طور از خودروهای شخصی استفاده کنیم، هیچ کاری در مدیریت مصرف بنزین نمی‌توانیم انجام دهیم؛ البته سیاست‌های قیمتی هم اثرگذار است که ما متأسفانه دو سال قیمت را افزایش نداده‌ایم و این علامت بدی است. اعتقادی به این ندارم که برداشتن سهمیه‌بندی تأثیری در افزایش مصرف بنزین داشته است. این دولت که در حال تمام شدن است و روزهای پایانی خود را می‌گذراند اما دولت بعدی باید روی افزایش قیمت بنزین فکر کند". نتایج این فکر کردن به افزایش نرخ بنزین که در قالب طرح بررسی افزایش نرخ سوخت کلید خورده، به‌احتمال قریب به یقین تا سه‌ماهه آینده در لایحه بودجه سال ۹۷ خود را نشان می‌دهد. شنیده‌های غیررسمی حاکی از این است که دولت به‌دنبال افزایش نرخ حامل‌های انرژی از ماههای پایانی سال جاری یا ابتدای سال ۹۷ است. اگرچه هیچ تصمیمی تا امروز نهایی نشده، اما بررسی‌ها در این زمینه آغاز شده و ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    اگر بتونن در کنار افزایش قیمت بنزین، حمل و نقل عمومی رو بهبود بدن، دوچرخه‌سواری در شهر رو ترویج بدن و حواسشون به رانندگان تاکسی که درامدشون از این راه هست باشه، اتفاقا بسیار بسیار عالی است. هزینه‌ی پایین بنزین در کشور باعث شده همه ۲ ۳ تا ماشین داشته باشن که باعث ایجاد این ترافیک‌های وحشتناک و آلودگی هوا شده که در نهایت زندگی رو برای مردم سخت و درد آور کرده.
  • کلیایی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    واقعا مملکت خنده داری داریم، آقایون ماشین بی کیفیت با مصرف بالا تولید میکنن بعدش برای کنترل افزایش مصرفش دست در جیب مردم میکنن انگار مردم مقصرن. به این مدیران باید مدال طلای پر رویی داد بخدا
  • محسن ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    خودروهای با تکنولوژی حداقل ۴۰-۵۰ سال پیش داریم بعد دم از مدیریت سوخت میزنید؟؟؟؟؟؟؟ اگه خودروهای با تکنولوژی روز دنیا وارد بشه و با قیمت جهانی اونوقت میبینید که حداقل مصرف سوخت به نصف کاهش پیدا میکنه. کدوم خودوی هیبریدی را وارد مملکت کردید؟؟؟؟؟؟؟ اقای وزیر برو ببین تویوتا پریوس مصرف سوختش چقدره. تجربه چندین ساله نشون داده بالابردن قیمت سوخت دردی را دوا نمیکنه. طرف بنزین با قیمت بالاتر میزنه از اون طرف قیمت خدماتشو میبره بالا. طی ۱۵ تا ۲۰ سال اینده کلا بساط خودروهای با سوخت فسیلی جمع میشه. اونوقت ما داریم خودروهای ۵۰ سال پیش را تولید میکنیم
  • پیام ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    با سلام! به نظر من اگه قیمت بنزین رو ۲برابر هم بکنن باز مردم حتی بیشتر از این هم در سال های آتی رکورد مصرف بنزین خواهند زد!!!! علتش اینه که مردم به غیر از روندن ماشین و مسافرت با ماشین هیچ تفریح و دلخوشی ندارن!!! مسئولین به نظر من به جای افزایش قیمت سوخت به فکر فرهنگ سازی و افزایش امکانات تفریحات سالم دیگه ای باشند!!! پاینده باشید!!!
  • مهدی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    اینها همه بهانه است.ابتدا باید دولت روی کیفیت خودرو کارکند و از تولید خودروهای غیر استانداردو قدیمی خودداری کندو سپس وسایل حمل ونقل عمومی را گسترش دهد و همچنین روی فرهنگ استفاده از خودرو نیز کارهای زیادی باید انجام شود.بعد سراغ گران کردن بنزین و خودرو برود ولی متاسفانه دولت راحت ترین را ه را انتخاب می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =