کد خبر: 203139
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

هارالد کروگر روز گذشته در مصاحبه با تایمز عنوان کرد که در صورت اجرا شدن برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و در ادامه افزایش تعرفه‌های صادراتی، هر دو طرف بازنده خواهند بود.

به گزارش اخبار خودرو ، کروگر به این موضوع اشاره کرد که خودروسازان آلمانی در مورد انتخاب کارخانه‌های محصولات خود کاملا منعطف هستند و در کمترین زمان می‌توانند تولید یک محصول را از یک سایت به سایت دیگر منتقل کنند.

بنابراین کروگر خیلی واضح عنوان کرد باوجود اینکه قصد دارند خط تولید مینی‌های برقی این شرکت را در آکسفورد انگلستان قرار دهند، اما درصورتی‌که شرایط برگزیت به آنها فشار بیاورد، می‌توانند این محصول را در سایت دیگری خارج از بریتانیا تولید کنند.

[caption id="attachment_203140" align="aligncenter" width="700"]هارالد کروگر هارالد کروگر[/caption]

به گفته کروگر: «حتی همین امروز مکان دیگری برای تولید مینی‌های برقی وجود دارد که در صورت تقاضای بالای از این محصول سایت دوم در هلند شروع به فعالیت خواهد کرد. البته فراموش نشود که باتری و موتور برقی این خودرو برای همیشه از آلمان به خطوط تولید صادر خواهد شد».

در حال حاضر ب‌ام‌و ۱۸ هزار کارمند در بریتانیا دارد که سایت آکسفورد برای مینی، در چیچستر برای رولزرویس و در هامس هال از وارویک‌شایر برای تولید پیشرانه‌های ب‌ام‌و مشغول به کار هستند.

با وجود سخنان کروگر باید به این نکات توجه کرد که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از خودروهای مینی در همان سایت آکسفورد تولید می‌شوند که ظرفیت سایت هلند خیلی کمتر از این عدد است.

از سوی دیگر خریداران محصولات رولزرویس نیز اصلا دوست ندارند در‌‌های کلاسیک این خودرو در جایی غیر از بریتانیا و توسط فرد غیربریتانیایی مونتاژ شود، به همین خاطر فروش خودروهای با اصالت بریتانیایی که در خارج از این کشور تولید می‌شوند، برای گروه ب‌ام‌و کار سختی است.

اما تلاش برای به نتیجه نرسیدن برگزیت تنها کاری است که شرکت‌های وابسته‌‌ای چون ب‌ام‌و می‌توانند انجام دهند. اگر به‌خاطر بیاورید در مطلب اصلی روز شنبه همین صفحه نیز راجع به تلاش‌های خودروسازان اروپایی برای نافرجامی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نوشتیم و از اعتراضات مدیران خودروساز آلمانی و فرانسوی گفتیم. به عنوان مثال مارکوس دوسمن، مدیر واحد خرید ب‌ام‌و گفته بود: «برگزیت یک سناریوی بسیار ناراحت‌کننده است».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =