کد خبر: 203761
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

شرکت جاروبرقی‌سازی دایسون بریتانیا با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد پوندی جیمز دایسون مالک شرکت تا سال ۲۰۲۰ خودروهای برقی خواهد ساخت.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایندیپندنت این کارخانه که سال گذشته میلادی ۱٫۶ میلیارد پوند درآمد کسب کرده است،‌ قصد دارد با این سرمایه‌گذاری هنگفت وارد عرصه تولید خودروهای برقی شود.

[caption id="attachment_203770" align="aligncenter" width="603"]جاروبرقی‌سازی که خودروساز شد جاروبرقی‌سازی که خودروساز شد[/caption]

به گفته کمپانی محصولات خودرویی این شرکت،‌ خاص و متفاوت خواهند بود.

سر جیمز دایسون مدیرعامل این شرکت اطلاعات فنی راجع به خودروی ساخت این شرکت ارائه نداد،‌ اما گفت که ایده ساخت خودروی برقی را از خیلی وقت پیش در ذهن خود می‌پرورانده است.

به گفته دایسون: «ما از تشکیل تیم استثنایی شروع به کار کردیم که شامل مهندسان شرکت دایسون در کنار اشخاص با استعداد در صنعت خودرو بودند. آن تیم الان به ۴۰۰ نفر رسیده است و البته هنوز قصد گسترش آن را داریم، سهم من در رسیدن به هدف این تیم کمک ۲ میلیارد پوندی به این پروژه خواهد بود. این پروژه از امروز با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد،‌ اما در این مراسم اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی خودرو نخواهیم گفت. رقبای ما در این تکنولوژی جدید خودروسازی،‌ سخت مشغول هستند تا اطلاعات محصول ما را بدانند،‌ اما ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا اطلاعات خودرویمان محرمانه بماند».

لازم به ذکر است که در سال ۱۹۹۰ این شرکت در حال کار روی پروژه تولید فیلتر قابل تعویضی بود که با نصب در اگزوز خودرو، آلایندگی را جذب می‌کرد،‌ اما این پروژه در همان سال‌ها ناتمام ماند.

به گفته دایسون در آن زمان علاقه‌ کمتری برای تولید چنین محصولی وجود داشت اما امروز دایسون می‌گوید: «در این لحظه،‌ ما بالاخره این فرصت را داریم تا تمام تکنولوژی‌هایمان را گردآوری کنیم و در قالب یک محصول ارائه دهیم،‌ امروز قصد داریم به جای کارگذاشتن فیلتر در اگزوز،‌ منبع تولید آلایندگی را حذف کنیم».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =