کد خبر: 204027
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۵

لازم به ذکر است که تعطیل شدن یک کارخانه در ژاپن امر نادری است، چراکه به غیر از فشارهای دولتی برای ایجاد اشتغال،‌ به خاطر پهناور نبودن مناطق صنعتی این کشور،‌ ترک یک منطقه صنعتی به صرفه نیست.

به گزارش اخبار خودرو ، هفته گذشته تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل شرکت ژاپنی هوندا در کنفرانسی مطبوعاتی که روز چهارشنبه برگزار شد،‌ اعلام کرد که کارخانه سایاما این شرکت‌ به زودی تعطیل خواهد شد تا کارگران این خط تولید به کارخانه جدید این شرکت در شهر یوری و دیگر کارخانه‌های هوندا منتقل شوند.

[caption id="attachment_204028" align="aligncenter" width="617"]تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل شرکت ژاپنی هوندا تاکاهیرو هاچیگو مدیرعامل شرکت ژاپنی هوندا[/caption]

پروژه تعطیل شدن این کار تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ به طول خواهد انجامید ولی روند انتقال‌ها تدریجی خواهد بود. هر دو خط تولد سایاما و یوری هوندا در شمال ژاپن قرار دارند.

دلیل این امر برنامه هوندا برای تمرکز بر تولید محصولات برقی است،‌ اما پیامدهای این تعطیلی، یکی این خواهد بود که ظرفیت تولید محصولات این شرکت کاهش پیدا خواهد کرد و دومی انتظار بالا از این شرکت برای تولید خودروهای برقی و احتمالا وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای رعایت استانداردهای آلایندگی خواهد بود.

هوندا قصد دارد با بالابردن بهره‌وری از سایر کارخانه‌ها پیامد اول را پوشش دهد و در مورد پیامد دوم نیز باید توجه داشت که قوانین از سوی دولت‌مردان اروپایی و آمریکایی وضع می‌شود و هوندا در وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر در سطح بین‌المللی، تاثیر ناچیزی خواهد داشت.ضمن اینکه برنامه هوندا این است که تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولات خود را با نیروی برق به حرکت دربیاورد.

تاکاهیرو هاچیگو در این کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ «برنامه اصلی هوندا اولویت در تکامل محصولات و توسعه در فناوری‌هاست، چراکه صنعت خودرو در حال گذر از پیچی بی‌سابقه و زیرساختی در تاریخ خود است. به همین خاطر هوندا در حال فراهم آوردن مقدمات اجرایی شدن استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی چون برقی شدن و تکنولوژی هوشمند است».

لازم به ذکر است که تعطیل شدن یک کارخانه در ژاپن امر نادری است، چراکه به غیر از فشارهای دولتی برای ایجاد اشتغال،‌ به خاطر پهناور نبودن مناطق صنعتی این کشور،‌ ترک یک منطقه صنعتی به صرفه نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =