کد خبر: 204047
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۷

شرکت ایران‌یاسا بیشتر محصولات خود را به خدمات پس از فروش و تامین بازار اختصاص داده که با توجه به واردات چشمگیر تایرهای چینی و هندی موتورسیکلت، فروش تایرهای تولید داخل به شدت کاهش یافته است.

به گزارش اخبار خودرو ، محمد معتمد‌رضایی، مدیر فروش شرکت ایران‌یاسا که یکی از تولیدکنندگان تایرهای موتورسیکلت است، به روزنامه «دنیای خودرو» گفت: «متاسفانه با توجه به کاهش تولید موتورسیکلت در داخل کشور، ایران‌یاسا مجبور به کاهش ظرفیت تولید تایر به میزان ۵۰درصد است. این شرکت با توجه به این که ظرفیتی بالغ بر ۲۵هزار تن در سال دارد اما در حال حاضر از نصف ظرفیت خود استفاده می‌کند و بودجه تعیین‌شده برای این شرکت در سال جاری معادل تولید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن است.»

[caption id="attachment_204048" align="alignleft" width="220"]محمد معتمد‌رضایی ، مدیر فروش شرکت ایران‌یاسا محمد معتمد‌رضایی ، مدیر فروش شرکت ایران‌یاسا[/caption]

وی افزود: «با توجه به اتفاقات صورت‌گرفته، شرکت ایران‌یاسا بیشتر محصولات خود را به خدمات پس از فروش و تامین بازار اختصاص داده که با توجه به واردات چشمگیر تایرهای چینی و هندی موتورسیکلت، فروش تایرهای تولید داخل به شدت کاهش یافته است.»

مدیرفروش ایران یاسا درباره صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: «با توجه به کیفیت مناسب محصولات تولیدی این شرکت و استانداردهای داخلی و استاندارد (JIS) ژاپن امکان صادرات تایر موتورسیکلت ایرانی به ۱۰ کشور تجاری دنیا از جمله افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و چند کشور آفریقایی فراهم شده و همچنین مذاکرات برای شروع صادرات تایرهای موتورسیکلت ایرانی به زامبیا نیز در حال انجام است.»

معتمدرضایی در پایان از میزان سهم صادرات این شرکت گفت: «متاسفانه با وجود سهم ۲۵درصدی تایرهای موتورسیکلت ایرانی در بازارهای جهانی این میزان به‌دلیل تحریم‌ها و نبود مبادلات بانکی با دیگر کشورها به ۱۰ درصد کاهش یافته است.»

رکود در صنعت موتورسیکلت در حالی وارد هفتمین ماه خود می‌شود که میزان تولید موتورسیکلت در کارخانه‌های داخلی به کمترین میزان خود رسیده و این رکود تاثیر خود را بر میزان تولید دیگر صنایع وابسته از جمله تایر موتورسیکلت‌ها گذاشته است. محصولی که پیش از این میزان تولید آن در سال به ۲۵ هزار تن می‌رسید اما در شرایط فعلی به کمتر از ۱۲هزار تن در سال کاهش یافته است.

تابستان سال گذشته بود که هیات‌دولت با تصویب قانونی، شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری را ممنوع اعلام کرد اما به دلیل ثبت سفارش‌های قبلی موتور (انجین)، در تبصره‌ای مهلت قانونی شماره‌گذاری این موتورسیکلت‌ها را به اول فروردین ماه سال ۹۶ موکول کرد. این قانون در نهایت باعث شد حدود ۲۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت در اسفندماه سال ۹۵ شماره‌گذاری و یکباره وارد بازار موتورسیکلت شوند.

حال با توجه به فروش این موتورسیکلت‌های کاربراتوری، تولیدکنندگان موتورسیکلت باید به دنبال تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری باشند که متاسفانه در حال حاضر با گذشت ۷ ماه از سال جاری تولید موتورسیکلت تقریبا به صفر رسیده است. همچنین علاوه‌بر این که بیش از ۷۰ درصد صنایع تولیدی موتورسیکلت در داخل کشور به تعطیلی کشیده شده‌اند، این بحران گریبانگیر صنایع وابسته از جمله تایر موتورسیکلت نیز شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =