کد خبر: 204166
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰

کمپانی هیوندای به‌تازگی از نسل بعدی پیشرانه‌های خود رونمایی کرده است

به گزارش اخبار خودرو ، . همزمان با عرضه و ورود ۳ مدل جدید از خودروهای هیوندای به بازار اروپا شامل هیوندای I30 سری N، کوپه ۵ در I30 و شاسی‌بلند کونا، این برند از اولین سری پیشرانه‌های خود موسوم به Smart Stream که شامل یک موتور ۶/۱ لیتری T-GDI و یک گیربکس ۸ سرعته دبل کلاچ می‌شد، رونمایی کرد.

[caption id="attachment_204167" align="aligncenter" width="600"]پیشرانه‌های جدید هیوندای پیشرانه‌های جدید هیوندای[/caption]

موتور ۶/۱ لیتری T-GDI از تکنولوژی‌های جدید بهره می‌برد که شامل CVVD است. این تکنولوژی به‌صورت پیوسته زمان‌بندی باز شدن سوپاپ‌های ورودی و خروجی را تنظیم می‌‌کند.

استفاده از این تکنولوژی علاوه بر افزایش عملکرد، منجر به کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های تولیدی می‌شود. این موتور با آخرین نسخه گیربکس‌های اتوماتیک دوکلاچه هیوندای ترکیب شده است و نسبت به گذشته تعویض دنده‌های نرم و سریع‌تری دارد.

گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همچنین مصرف سوخت را کاهش خواهد داد. هیوندای برنامه‌های گسترده‌ای به منظور تولید موتور و گیربکس از سری Smart Stream دارد.

مایک سانگ مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای هیوندای در این باره گفت: ما متعهد به گسترش محصولات الکتریکی، هیبرید و سلول سوختی هستیم اما برای آینده نزدیک بیشتر خودروها از موتورهای درون‌سوز بهره می‌برند و به‌عنوان بخشی از تکامل خود باید از آخرین دستاوردهای تکنولوژی به منظور افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در موتورهای بنزینی استفاده کنیم.

موتورهای درون‌سوز هیوندای همراه با سایر محصولات جایگزین به منظور فراهم ساختن وسایل موتوری دوستدار محیط‌زیست در حال گسترش و توسعه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =