کد خبر: 204192
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

به گفته برخی منابع ناشناس، قرار است تعرفه واردات محصولات کامل‌شده خودرویی از ۶۲٫۵ درصد حاضر، به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند و تعرفه صادرات از آمریکا نیز به ۵۰ درصد برسد.

به گزارش اخبار خودرو ، جان مورفی رئیس اتاق بازرگانی ایالات‌متحده هشدار داد که نظرات ترامپ در مورد معاهده تجارت آزاد آمریکای‌شمالی «مطالبات بسیار خطرناکی» بوده و می‌تواند پشتیبان اقتصادی ایالات‌متحده و حتی اجرایی شدن دیگر معاهده‌ها را به خطر بیندازد.

مورفی در گفت‌وگو با رویترز در روز جمعه بیان کرد:«ما نگرانی‌های زیادی در مورد شرایط اجرایی‌شدن مذاکرات خود داریم.»

قرار است از ۱۱ تا ۱۵اکتبر برابر با ۱۹ تا ۲۳ مهر، مذاکرات ۲۳ ساله ایالت‌متحده،‌ کانادا و مکزیک به دور چهارم خود برسد. اما در این بین، بسیاری از کارشناسان درباره محتوای مربوط به روابط بین خودروسازان سه کشور نگران هستند. چراکه به گفته برخی منابع ناشناس، قرار است تعرفه واردات محصولات کامل‌شده خودرویی از ۶۲٫۵ درصد حاضر، به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند و تعرفه صادرات از آمریکا نیز به ۵۰ درصد برسد.

امیلی دیویس (Emily Davis) سخنگوی وزارت تجارت ایالات‌متحده این خبر را تایید نکرد اما گفت که دونالدترامپ تصمیم دارد یکی از بزرگ‌ترین بلوک‌های تجاری (صادرات و واردات خودرویی) بین سه کشور را متحول کند.

همچنین او افزود: «پیمان نفتا (NAFTA) برای بسیاری از مردم آمریکا یک فاجعه بوده و برای رسیدن به اهداف اولیه ایالات‌متحده در این پیمان، باید تغییرات بنیادینی در آن انجام شود. این تغییرات قطعا در تضاد با تقویت لابی‌های واشنگتن و اتحادیه‌های تجار خواهد بود.»

همچنین در بخش خودروسازی نگاه ما به تقویت گزینه‌های داخلی است که از نقاط قوت ما در منطقه است. اما در مقابل سیندی سبرل‌(Cindy Sebrell) سخنگوی انجمن ساخت قطعات موتوری که نماینده قطعه‌سازان خودرویی در ایالات‌متحده است، گفت: «اجبار برای قوانین سخت‌گیرانه‌تر روی کسب‌وکارها باعث خواهد شد کارخانه‌های ایالات‌متحده نتوانند در مقابل رقبای خود به کاهش هزینه تولید و ارزان‌ترشدن محصولات ارائه شده به خودروسازان بپردازند.»

همچنین کارن انتبی (Karen Antebi) کنسول تجارت سفارت مکزیک در واشنگتن گفت: «اخبار شنیده شده در مورد تعرفه ۵۰ درصدی برای ما غیر‌قابل‌قبول است و در شرایط فوق امکان ادامه همکاری‌ها وجود نخواهد داشت».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =