کد خبر: 204434
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳

گذار به‌سوی وسایل نقلیه الکتریکی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان برای کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی و ایجاد هوای پاک در شهرها در پیش گرفت

به گزارش اخبار خودرو  ، « هاکان ساموئلسون » مدیر اجرایی شرکت «ولوو» در یادداشتی نوشت :

در شرکت ولوو، ما اعتقاد داریم برقی‌سازی نیروی محرکه خودرو امری است که پیش روی ما قرار دارد. به‌همین دلیل است که از ابتکارهای اخیر دولت چین برای ترویج خودروهای الکتریکی استقبال می‌کنیم.

[caption id="attachment_204435" align="aligncenter" width="600"]« هاکان ساموئلسون » مدیر اجرایی شرکت «ولوو» « هاکان ساموئلسون » مدیر اجرایی شرکت «ولوو»[/caption]

ولوو اولین شرکت خودرویی بود که در ماه ژوئیه (تیر) الکتریکی ساختن خودروها را به‌عنوان کانون کسب و کار آینده خود تعیین کرد. ما اعلام کردیم در سال ۲۰۱۹، هر مدل جدید ولوو که به بازار بیاید، یا هیبرید خواهد بود یا کاملا الکتریکی.

گذار به‌سوی وسایل نقلیه الکتریکی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان برای کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی و ایجاد هوای پاک در شهرها در پیش گرفت. اما مسیر این بهبود آینده، راهی دشوار خواهد بود، مگر این‌که بخش‌های خصوصی و دولتی با هم کار کنند.

در بازار ولوو در سرزمین شمالی زادگاه آن (سوئد و شبه‌جزیره اسکاندیناوی) ما این سنت دیرینه روابط کاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی را داریم که امکان وارد ساختن موثر قوانین، مقررات و زیرساخت‌ها را در عرصه حمایت از فناوری‌های جدید فراهم می‌کند. ما معتقدیم که حرکت رو به آینده‌ای فارغ از سوخت‌های فسیلی این مدل، درس‌های مهمی را برای ما در بر دارد.

در حال حاضر بازار خودروهای الکتریکی به سرعت درحال توسعه است و وضع قوانین سختگیرانه‌تر سبب تغییر ترجیح‌های مشتری و کاهش هزینه‌های اجزا و قطعات مربوط به فناوری برق خودرو می‌شود.

امروزه بیش از ۲ میلیون خودروی هیبرید پلاگین یا تمام‌برقی در جاده‌های جهان وجود دارد. پنج سال پیش تقریبا هیچ یک از آن‌ها وجود نداشت. تا سال ۲۰۲۰ ممکن است تعداد آن‌ها به ۲۰ میلیون برسد و تا ۲۰۲۵ می‌تواند تا ۴۰ میلیون افزایش یابد.

تغییری در این مقیاس را نمی‌توان بدون همکاری حکومت‌ها، قانون‌گذاران و صنعت خودرو برای ایجاد یک برنامه زمانی معقول برای ترکیب بلندپروازی‌ها با واقعیت‌های اقتصادی و ایجاد تقاضای مشتری، عملی کرد. همکاری میان بخش‌های دولتی و خصوصی برای موفقیت ضروری است.

 

ما معتقدیم اقدامات بنیادی زیر باید انجام شود: اجتناب از مقرراتی که مانع توسعه و فروش خودروهای الکتریکی می‌شود، مانند الزامات محلی‌سازی اجرای مقررات اساسی در مورد میزان آلایندگی، نه راه‌حل‌های فنی اجباری پشتیبانی از توسعه زیرساخت شارژ تداوم انگیزه‌ها و مشوق‌ها برای کمک به انتقال سریع به خودروی برقی سرمایه‌گذاری و کمک مالی برای توسعه نسل بعدی خودروهای الکتریکی.

جهت کلی روشن است. ما متعهد به آینده‌ای هستیم که اثر آلاینده‌های کربن در آن به حداقل می‌رسد و به مصرف‌کنندگان، اتومبیل‌هایی می‌دهد که در پاک‌تر ساختن هوای شهرهای ما کمک خواهد کرد.

نویسنده: هاکان ساموئلسون منبع: خبرگزاری اخبار خودرویی چین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =