کد خبر: 204652
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

این مجوز پس از این به والئو داده شد که اعلام کرد یک واحد تولیدی به رقیب ایتالیایی‌اش در خریداری شرکت FTE پرداخت خواهد کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، روز جمعه اتونیوز اروپا گزارش داد که شرکت فرانسوی والئو موفق شده است مجوز سازمان تنظیم مقررات و شفاف‌سازی قراردادهای اتحادیه اروپا را کسب کند تا شرکت آلمانی FTE اتوموتیو را به قیمت ۸۱۹.۳ میلیون یورو (برابر با ۹۶۸.۳ میلیون دلار) خریداری کند.

[caption id="attachment_204653" align="aligncenter" width="340"]والئو والئو[/caption]

این مجوز پس از این به والئو داده شد که اعلام کرد یک واحد تولیدی به رقیب ایتالیایی‌اش در خریداری شرکت FTE پرداخت خواهد کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد پس از بررسی امتیازات هر شرکت در جریان کنفرانس بروکس به این نتیجه رسیده که نگرانی‌هایی بابت واگذاری این شرکت تولید‌کننده ماژول‌های محرک هیدرولیکی و کلاچ‌های تماسی دارای سیلندر که در خودروهای سبک وزن استفاده می‌شود، وجود دارد.

همچنین برای اتحادیه اروپا مهم است که مشتریان این شرکت پس از فروخته شدن شرکت FTE بتوانند از شرکت خریدار خدمات کسب کنند.

رئیس اتحادیه اروپایی به خبرنگاران گفت: «والئو پیشنهاد داد که پس از خرید FTE، کل کسب‌و‌کار تولید ماژول‌های محرک هیدرولیکی خود را منهای فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه کره‌‌ای این شرکت، تعطیل خواهد کرد.»

از سوی دیگر والئو اعلام کرده که در صورت خریداری FTE و استفاده از فناوری‌های این شرکت آلمانی، بخشی از کارخانه‌های قبلی خود را به شرکت ایتالیایی رایکم (RAICAM) خواهد فروخت.

البته شرکت رایکم نیز مثل والئو پیش از این نیز مشغول به تولید کلاچ‌ برای خودروهای سبک بوده،‌ اما کلاچ‌های رایکم نه کیفیت محصولات والئو را دارند و نه حجم تولیداتشان به اندازه والئو است. همچنین بیشتر تمرکز رایکم روی تولید لنت‌های ترمز است.

اما تجارت شرکت فرانسوی والئو بسیار گسترده بوده و حتی جزو قطعه‌سازانی است که خود را برای نسل خودران‌ها آماده می‌کند.

شرکت FTE اتوموتیو که قرار است پس از عقد قرارداد خرید مالکیت،‌ به‌عنوان زیرمجموعه والئو فعالیت کند،‌ از سال ۱۹۴۳ شروع به فعالیت کرده و مقر اصلی آن در شهر ابرن باواریا است. این شرکت با وجود ۱۱‌کارخانه در سرتاسر جهان ۳۸۰۰ کارمند دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =