کد خبر: 204664
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

در هواپیماهای جت، هر چقدر هواپیما بزرگتر باشد قطعا حقوق کاپیتان‌ها نیز بیشتر است. میانگین حقوق سالانه یک کاپیتان اگر با هواپیماهای بزرگ جت پرواز خود را انجام دهد درحدود ۱۲۱۴۰۸‌دلار است.

مسعود زارع - پژوهشگر حوزه هوانوردی: با توجه به اینکه در سطح دنیا، خطوط هوایی با کمبود خلبان مواجه هستند، درآمدهای این قشر در حال افزایش است.

بررسی میزان حقوق دریافتی خلبانان شاید به عده‌ای که می‌خواهند شغل آینده خود را انتخاب کنند، کمک کند تا در این زمینه تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.

خلبان‌ها چقدر حقوق می‌گیرند؟

خلبان‌ها چقدر حقوق می‌گیرند؟

تارنمای Payscale.com میانگین حقوق سالانه خلبانان را ۱۰۰۱۹۱ دلار و محدوده حقوق خدمه را بین ۳۷۷۷۴ تا ۲۷۳۰۱۰ دلار عنوان کرده است. این اعداد تنها می‌توانند یک دید کلی از درآمد خلبانان و چگونگی تغییر میزان درآمد آن‌ها در طول دوره خدمتشان ارائه دهند.

در ادامه به دنبال پاسخ به این سوال خواهیم بود که حقوق خلبانان چقدر است و چرا برخی خلبانان به مراتب حقوق نسبتا بیشتری از سایر خلبانان دریافت می‌کنند؟

تلاش برای تعیین حقوق و دستمزد خلبانان هواپیماها ممکن است اندکی سخت و گیج‌کننده باشد چراکه شما با تعداد زیادی عدد و رقم مختلف در اینترنت روبه‌رو خواهید شد.

واقعیت این است که هر شرکت هواپیمایی یک پرداختی دارد و این میزان پرداختی به تجربه و عوامل دیگری نیز بستگی دارد که همه این عوامل باعث می‌شوند حقوق خلبانان از ۲۸هزار دلار در سال تا چند صد هزار دلار متغیر باشد.

میانگین حقوق خلبانان در صنعت حمل‌ونقل هوایی همان‌گونه که عنوان شد پرداخت دستمزد به خلبانان به عوامل مختلفی بستگی دارد اما اگر بخواهیم کلیه خلبانان را به‌عنوان یک مجموعه دسته‌بندی کنیم باید گفت میانگین حداقل حقوق ۱۰ درصد پایینی این مجموعه ۶۶۹۷۰دلار است.

براساس گزارش‌ها، به‌صورت میانگین حداقل دستمزد سالانه اکثر خلبان‌های شرکت‌های هواپیمایی، کمک خلبان‌ها و مهندسین پرواز در می ۲۰۱۲ حدود ۱۱۴۲۰۰ دلار بوده است. ۱۰ درصد از این خلبانان که در صدر مجموعه خلبانان قرار دارند، به صورت میانگین حداقل دریافتی‌شان ۱۸۷۲۰۰ دلار است.

ساعت موظف برای پرواز خلبانان معمولا به‌صورت ساعت موظفی کار می‌کنند. طبق قوانین آن‌ها موظفند در طول ماه حدود ۷۵‌ساعت پرواز داشته باشند. البته اگر زمان‌های دیگر مانند برنامه‌ریزی قبل از پرواز را در نظر بگیریم، ساعت کار خلبانان بیشتر هم می‌شود، اما زمانی که محاسبه می‌شود زمانی است که آن‌ها در کابین خلبان حضور دارند و معمولا این زمان همان ۷۵‌ساعت است.

خلبانان در حدود ۱۵۰‌ساعت دیگر از یک ماه را موظفند به سایر مسئولیت‌ها و وظایفشان رسیدگی کنند.

کمترین حقوق سالانه خلبانان چقدر است؟ بیشتر شرکت‌های هواپیمایی به خلبانان تازه‌کار خود حقوقی در حدود ۲۰‌هزار دلار در سال پرداخت می‌کنند که این مبلغ به‌صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که میزان ساعت‌های پروازی و تجربه یک خلبان افزایش یافت و به سطح کاپیتانی رسید، طبیعتا حقوق و دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد.

قبل از توضیح اینکه یک کاپیتان در سال به‌طور میانگین چقدر حقوق دریافت می‌کند، ابتدا باید نوع شرکت‌های هواپیمایی را توضیح بدهیم چراکه حقوق کاپیتان‌ها باتوجه‌به نوع شرکت‌های هواپیمایی متغیر است.

شرکت‌های هواپیمایی اساسا به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: Regional Airlines و Major Airlines. شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای معمولا زیرنظر یک شرکت هواپیمایی بزرگ پرواز می‌کنند، اما در واقع جزو این شرکت هواپیمایی بزرگ نیستند. یک نمونه از این شرکت‌های هواپیمایی ExpressJet است که تحت نام «یونیک اکسپرس» فعالیت می‌کند.

شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای معمولا هواپیماهای کوچک‌تر را در اختیار دارند که ۵۰ تا ۷۰ مسافر گنجایش دارند و اغلب خلبانان غیرنظامی که در ابتدای کار خود هستند مسئولیت پرواز آن‌ها را برعهده دارند.

پرداخت در شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای به‌طور قابل توجهی کمتر از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ است. نمونه‌ای از شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای عبارتند از ExpressJet، Endeavour، Skywest و Republic.

شرکت‌های هواپیمایی بزرگ شامل American، Delta و United هستند. همچنین شرکت‌های هوایی باربری مانند FedEx و UPS نیز شامل همین شرکت‌های هواپیمایی بزرگ هستند.

باتوجه‌به توضیحات فوق، میانگین دستمزد کاپیتان‌ها در شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای در حدود ۵۵‌هزار دلار است و این در حالی است که اگر همین کاپیتان‌ها در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ استخدام شوند، به صورت میانگین سالانه حقوقی در حد ۱۳۵‌هزار دلار دریافت می‌کنند.

سایز هواپیما موثر در حقوق کاپیتان‌ها یکی دیگر از عوامل موثر در حقوق کاپیتان‌ها اندازه هواپیمایی است که با آن پروازهای خود را انجام می‌دهند. در هواپیماهای جت، هر چقدر هواپیما بزرگتر باشد قطعا حقوق کاپیتان‌ها نیز بیشتر است.

میانگین حقوق سالانه یک کاپیتان اگر با هواپیماهای بزرگ جت پرواز خود را انجام دهد در حدود ۱۲۱۴۰۸‌دلار است. اگر همین پرواز با جت‌های کوچک انجام شود میانگین حقوق او در سال ۱۰۴۲۱۹ دلار خواهد بود.

اگر پرواز با هواپیماهایی به‌غیر از جت انجام شود، بسته به بزرگ یا کوچک بودن آن، باز هم میزان حقوق متفاوت خواهد بود؛ اما در این نوع هواپیماها اگر کاپیتان با هواپیماهای غیرجت کوچک پرواز کند، حقوق بیشتری دریافت خواهد کرد.

احتمالا دلیل این موضوع نیز به خصوصی یا عمومی بودن این نوع هواپیماها باز می‌گردد. کاربرد هواپیماهای کوچک غیرجت معمولا برای تشریفات و جابه‌جایی افراد خاص است، اما هواپیماهای بزرگ غیرجت معمولا برای حمل مسافران معمولی و بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حقوق سالانه‌ کاپیتانی که با هواپیماهای بزرگ غیرجت پرواز می‌کند، به‌طور میانگین چیزی در حدود ۷۹۱۰۶دلار است، اما اگر همین کاپیتان با هواپیماهای کوچک غیرجت پرواز خود را انجام دهد، به‌طور میانگین ۸۵۴۱۸ دلار دریافت خواهد کرد.

حقوق کاپیتان و خلبان اول در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ حقوق کاپیتان‌ها و خلبانان بسته‌به نوع شرکت‌های هواپیمایی و همچنین میزان سال‌های خدمت متفاوت است. برای آنکه این تفاوت در حقوق‌ها، به شکل بهتری مشخص شود؛ ما سه شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک، امارات و اتحاد را در نظر گرفتیم و نوع هواپیما را نیز بوئینگ ۷۴۷ انتخاب کردیم. شایان ذکر است که حقوق‌های پرداختی در این سه شرکت ماهانه است.

اول از حقوق دریافتی کاپیتان‌ها آغاز می‌کنیم. یک کاپیتان در سال اول خدمت خود در شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک ۱۱۱۰۹ دلار در ماه حقوق دریافت می‌کند. همین کاپیتان اگر در شرکت هواپیمایی امارات و یا اتحاد پروزاهای خود را انجام دهد در سال اول به صورت ماهانه به ترتیب ۸۰۸۴ دلار و ۹۵۷۸ دلار حقوق دریافت می‌کند.

اگر میزان خدمت این کاپیتان به ۵ سال برسد، او به‌صورت ماهانه در شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک ، امارات و اتحاد به ترتیب حقوقی در حد ۱۲۰۲۵ دلار، ۹۰۹۸ دلار و ۱۰۵۴۸ دلار دریافت می‌کند.

اگر میزان خدمت به ۱۰سال برسد، او به‌صورت ماهانه در شرکت هواپیمایی کاتای‌پاسفیک، امارات و اتحاد به ترتیب حقوقی در حد ۱۳۵۱۵ دلار، ۱۰۵۴۸ دلار و ۱۲۰۱۳ دلار دریافت می‌کند.

حالا حقوق دریافتی خلبان اول چقدر خواهد بود؟ اگر یک خلبان اول در سال اول خدمت خود باشد به‌صورت ماهانه در شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک ۵۸۱۱ دلار، در شرکت هواپیمایی امارات ۵۶۶۳ دلار و در شرکت هواپیمایی اتحاد ۷۰۷۵ دلار حقوق دریافت می‌کند.

میزان دریافتی ماهانه همین خلبان اول، در سال پنجم خدمت خود در شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک، امارات و اتحاد به ترتیب ۷۷۹۴ دلار، ۶۳۷۳ دلار و ۷۶۵۷ دلار خواهد بود.

اگر میزان خدمت به ۱۰ سال برسد، او به‌صورت ماهانه در شرکت هواپیمایی کاتای پاسفیک، امارات و اتحاد به‌ترتیب حقوقی در حد ۸۸۷۸ دلار، ۶۷۶۱ دلار و ۸۴۵۲ دلار دریافت می‌کند.

اگر حقوق به‌صورت ساعتی پرداخت شود باز هم بسته‌به نوع شرکت‌های هواپیمایی پرداختی‌ها متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال دو شرکت هواپیمایی یونایتد و دلتا را در نظر می‌گیریم. هواپیمایی که کاپیتان و خلبان اول با آن پرواز خود را انجام می‌دهند بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ است.

باز هم از حقوق کاپیتان آغاز می‌کنیم. یک کاپیتان که در سال اول خدمت خود است در شرکت یونایتد ساعتی ۲۳۳ دلار حقوق دریافت می‌کند و همین کاپیتان با همین شرایط در شرکت دلتا ساعتی ۲۴۱ دلار دریافت خواهد کرد.

اگر میزان سابقه خدمت این کاپیتان به ۵ سال برسد در شرکت یونایتد ساعتی ۲۴۱ دلار و در شرکت دلتا ساعتی ۲۴۸ دلار دریافت خواهد کرد.

اگر سابقه خدمت به ۱۰ سال برسد میزان دریافتی کاپیتان در شرکت یونایتد ساعتی ۲۵۱ دلار و در شرکت دلتا ساعتی ۲۵۹دلار خواهد بود. اما یک خلبان اول با همین شرایط چقدر در این دو شرکت حقوق دریافت می‌کند؟

در شرکت یونایتد خلبان اول در سال اول خدمت خود ساعتی ۶۶ دلار و در شرکت دلتا ساعتی ۶۸ دلار دریافت می‌کند. با رسیدن میزان خدمت خلبان اول به ۵ سال در هر دو شرکت، میزان دریافتی او در هر ساعت نیز با سال اول خدمت تفاوت فاحشی می‌کند.

شرکت هواپیمایی یونایتد به خلبان اول خود با ۵ سال سابقه خدمت ساعتی ۱۵۵ دلار و شرکت دلتا ساعتی ۱۶۰دلار حقوق پرداخت خواهد کرد.

اگر همین خلبان دارای ۱۰ سال سابقه خدمت باشد در هر ساعت در شرکت‌های هواپیمایی یونایتد و دلتا به ترتیب ۱۷۰ و ۱۷۶ دلار دریافتی خواهد داشت. به‌طور کلی در شرایط یکسان پرداختی‌های شرکت دلتا نسبت‌به شرکت یونایتد بسیار بهتر است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 120
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Amir IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    54 14
    با سلام حقوق يك خلبان هما به تومان چه قدر است
    • اکبر IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
      13 13
      ماهی 3 میلیون و2 پوشک بچه و3 بسته نواربهداشتی حقوق خلبانان عزیز درسال 90 بوده
    • تایماز IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
      10 3
      حقوق خلبان بین 4 تا 20 میلیون تومن هست البته بستگی به سابقه پرواز.مدرک.نوع هواپیما و .... نیز بستگی دارد.
    • ES ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      4 1
      حقوقشون دو میلیونه البته مونده به سابقه و متاسفانه چون هواپیماها زمان خیلی قدیم هستن امنیتشون پایینه واس اون خیلیا مهاجرت میکنن از ایران میرن تو لاینا کانادا و اروپا که درامدا اره اور بیشتره چون به یوروس
    • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      3 1
      ... ساعتی ۳ تومنه نه ماهی
  • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    39 11
    خیلی کمه
  • متین IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    12 12
    خیلی خیلی کمه فکر نمیکنم این باشه باید حقوق شون بیشتر باشه
  • Shabnam IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    21 7
    به نظرتون برای زن خوبه
    • دری IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      3 2
      منم میخام خلبان شم فکر نکنم دختری مثل من با اراده ی قوی بتونه موفق شه ، حقوق واسه من اصلا مهم نیست. فقط باید ارادت قوی باشه
  • یوسف IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    20 2
    بی خود نبود بعضیا زمون بچگی میگفتن خلبان می خوان بشن ما که هیچ آرزویی نداشتیم هیچی هم نشدیم الان با 36 سال سن دلم می خواد خلبان بشم یعنی 36 سال از دنیا عقبم ای روزگار
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      8 8
      نه میتونی خلبان مسافربری بشی
    • شاهین ایزدی TR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
      13 5
      دوست عزیز همه اینجوری نیستن خود بنده الان11 هم هستم و خدارشکر هر روز دارم به خلبانی نزدیک تر میشم و خیلی از دوستای بنده هم هستن که دارن حتی تو شرکت هواپیمایی میرن این حرف شما خیلی بدون فکر و منطف هست اگر کسی واقعا علاقه قلبی داشته باشه صد درصد به هدفش میرسه
  • ابراهیم IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
    25 6
    آخه ...توی این ماه بیش از 40 خلبان نخبه بخاطر دریافت خیلی کم حقوق، درآمد کم، امنیت پرواز و... مجبور به مهاجرت شدن، هیچکس هم نیس که فکری بکنه، اصلا واسه مسئولین اهمیتی نداره، فقط بفکر پر کردن جیب خودشون هستن
    • علی IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
      8 0
      درست می گی من هم موافقم
  • رضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    36 14
    سلام من خلبان هستم حقوم همدبسیار عالی و درجه ۱هستش ماهی۴۵میلیون
    • مهدی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
      3 1
      سلام مسافری هستی یا چیز دیگر
    • امیر محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      11 2
      سلام کاپیتان خوب هستید اگه میشه لطفا لطفا به جیمیلم جواب بدید خاهش میکنم ازتون یا به شمارم پیام بدید میخام ازتون راهنمایی بگیرم09160364475
    • احمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      سلام امکانش هست لطف کنید یک مشاوره بهم بدید؟ 09152151361 این شمارمه لطف کنید پیام بدید خودم باهاتون تماس میگیرم واقعا به کمکتون احتیاج دارم
    • ی چیزی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      35 1
      هیچ خلبانی نمیاد اینقدر واضح حقوقشو بگه و بره پس شما خلبان نیستی
    • شاهین IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
      4 1
      خسته نباشی واقعا شما 45میلیون حقوق می گیری
    • كامران IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      2 0
      اين آقا ٤٧ميليون حقوق ميگيره من پسرخالم خلبانه حقوقش بين ١٢تا١٥تومانه
    • HAiDAR IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
      2 0
      حقوق کمک خلبان ماهان ایر ماهی چقدره
    • امیرحسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 0
      شما تو چه شرکتی کار می کنین که ۴۵ میلیون می گیرین حقوق خلبان ها ۲۵ میلیونه
    • نیما IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      0 1
      توروخدا تورو قران قسم میدم کاپیتان عزیز به این شماره ی من پیام بدین تورو قران قسم میدم هرچی توی این دنیا بخوای برات فراهم میکنم فقط من میخوام راهنمییم کنین ۰۹۹۱۵۵۶۲۴۷۳ تورو قران یه پیام بدین میخوام راهنماییم کنین لطفا
    • امیرعلی US ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      3 3
      سلام من می خوام راننده بالگرد شم لطفا بگی حقوق چند کمک راننده چند سال باید باشه
    • فاطمه IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 1
      شما چند سال سابقه دارید ؟
  • مانی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    7 3
    خیلی کمه باید 1000000دلار باشه
  • رضا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    4 1
    من ۱۵سال دارم خیلی خلبانی رو دوست دارم میخام خلبان بشم ولی دندونام خرابه نمیتونم پر کنم خیلی به خلبانان حسودیم میشه اگه ماهی ۱ملیونم بدن باز میخوام خلبان بشم
    • امیر حسین IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
      15 1
      سلام داداش خداوند وقتی یک رویا را در سر کسی قرار میدهد حتما قدرت بدست آوردن آن رویا را در فرد قرار داده و بقیه ی کار ب همت و تلاش خود شخص بستگی دارد و خداوند نیز اورا یاری میکند
    • درسا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      2 0
      برای خلبانی جنگی دندون خراب مشکل سازه اما مسافربری نه
    • Ali IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      ببین رضا اون برای قبلا بود که دندونا نباید خراب بود اونم برا جت ها چون ممکن بود بد پر کنن و تو دندونت خلا ایجاد شه و باعث بیهوشیت شه. الان اگه بخوای خلبان شی خودشون بهت‌میگن که کجا پر کنی دنبال هدفت برو موفق میشی
  • هادی IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    5 1
    حقوق خلبان جت یا هلی کوپتر ارتش چقدره ؟
    • Ali IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
      1 0
      سلام. میتونی خلبان مسافربری بشی
  • حاجی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    8 4
    اگه ما افسر خلبانی هستیم حقوقمان 2750 یعنی مثل یه معلم هست
    • سایانا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      1 2
      نه خییییر حقوق یه معلم 5 ملیون تومااانه مامانم معلمه میدونم
  • حمیدرضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    10 4
    کم بودنش واسه کسی که به این رشته علاقه داره مهم نیست
    • بهروز پناهی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 0
      سلام من خلبان مسافر بری هستم از حقوقم هم رازی نیستم حقیقت چون خیلی کمتر از این چیزایی هست ک دوستان میگن
  • Parsa IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    12 1
    سلام من یک خلبان بین المللی هستم با توجه به چیزی که خوندم تقریبا حقوق من بیشتر از اینا هست در ساعت حدود ۲۵۰ دلار دارم میگیرم لطفا اطلاعات رو بروز کنید ممنون
    • Mah IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
      3 0
      سلام ببخشید میشه بگید که حدودا ماهانه چقدر حقوق میگیرید و چند سالتونه الان خیلی سخته خلبان بین الملل شدن؟
    • زهرا IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      1 1
      ینی چقد؟
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    4 1
    ایا یک پسر29ساله میتونه کاپیتان پرواز مسافربری باشه
  • محمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    13 4
    سلام من به خلبانی خیلی علاقه دارم از نظر شما خلبان جنگی خوب یا هوایی
    • امیررضا gh IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      1 0
      منم خیلی علاقه دارم به نظرم هوایی ولی از سقوطش می ترسم
    • F-16 IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      0 2
      دوست عزیز خلبانی در ارتش یا سپاه خیلی دشوار تر از خلبانی در شرکت های هواپیمایی است و هر کسی نمیتواند قبول شود
  • محمد IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    6 0
    من یک خلبان مسافربری هستم و 47 میلیون تومن میگیرم
    • امیر IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      1 0
      سلام اگه مشه شمارتون رو بگسن من با شما حرف بزنم خیلی به خلبانی علاقه دارم و همه شرایطم هم جوره اگه میشه لطفا شمارتون رو بدید تا من زنگ بزنم و با شما حرف بزنم.
    • امیر IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      0 0
      من به خلبانی خیلی علاقه دارم و همه شراطمم جوره اگه میشه لطفا به شماره 04532526904 تک زنگ بزنید تا من با شما تماس بگیرم .
  • کامیار IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    5 0
    سلام دوستان حقوق های ما طبق ساعت پرواز در داخل تومان و بین المللی به دلار هستش. در داخل کمک خلبان ثابت شش و نیم میلیون و کاپیتان ده و نیم ثابت یعنی اگر به علت جوی پرواز نکنه. تا 20 میلیون. و بین المللی از 45 تا 70 میلیون
  • Abolfazl IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    ببخشید ماهانه ۴۵ میلیون میگرین
    • ابوالفضل IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
      2 0
      09190891851این شماره منه می شه ی تک زنگ بزنید بهم بعدش من بهتون زنگ بزنم باهاتون صحبت کنم اگه ی لطفی کنید به من بنده حقیر ممنون
    • پرهام IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
      0 0
      بله ولی پرواز های بین المللی
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 1
    ماهانه ۴۷ میلیون تومن پول میگیرید ؟
  • Daniyal IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    4 1
    سلامً داداشم هشت سالشه از عشق خلباني كلاس زبانشو داره ميره كه به ارزوش برسه.
    • رضا IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      نگاه کن داداشتون رو خیلی دارین میبرین کلاس زبان منم مثل داداش شما ارزوی خلبانی داشتم و از ۶ سالگی رفتم به کانون ایران تا کلاس سوم که دیگه توی کانون به ما فعل و فاعل میگفتن که من متوجه نمیشدم به خاطر همینم دو سال ترک کردم تا بفهمم لطفا اگه میخوای داداشت به جایی برسه از وسطای کلاس سوم از اول بفرستش و ببرش کانون زبان ایران مدرک بقیش الکیه و هیچ جا قبولشون ندارن فقط و فقط کانون زبان ایران
  • مهر نوش IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    اگر میشه بامن هم تماس بگیرید میخوام ازتون راهنمایی بگیرم آخه من امسال انتخاب رشته دارم و به این رشته هم علاقه مند هستم و امسال یال سرنوشت سازی برای من هست ۰۹۱۷۱۳۵۵۷۱۴ ممنون میشم اگر تماس بگیرید
  • امیر IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    3 0
    یه جور شرایطی گذاشتن تو گرفتن مدارک خلبانی که از ۱۰نفر۲نفر بازور پیدا میشه... چه وضعیه آخه
    • علیرضا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
      1 0
      سلام من دانشجوی خلبانی شکاری بودم و ب دلایلی نشد ک ادامه بدم الآنم می‌خوام از طریق کنکور وارد رشته خلبانی مسافربری بشم لطفاً میشه راهنماییم کنید ممنون میشم 09130975719
  • امیرحسین IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 0
    سلام دقیقاحقوق خلبان جنگی چقدره ممنون میشم اگه جواب درستی بدین
  • امیرحسین IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    2 0
    سلام حقوق واقعی یه خلبان جنگی چقدره
  • yasin.ka IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    1 1
    سلام من ۱۶سالمه خیلیم ب خلبانی علاقه دارم ولی جوری ک اینجا نوشته بود گفته بود که خلبانا با توجه به کارشون نمیتونن برا زندگی شخصیشون برنامه ریزی کننو مدت زیادی نمیتونن خانوادشونو ببین میخواستم ببینم واقعا همیجوریه؟اگع اینجوریه کی وقت بزاریم واسه خانواده و مسافرت؟
  • محمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    3 0
    سلام ميخواستم بدونم حقوق يك خلبان و يك كمك خلبان در سال ٩٨ چقدر هست؟ وهزينه دوره هاي خلباني چقدر ميشه؟ و اگر بيشتر از چهار دندان پر كرده داشته باشي ميتوني خابان بشي؟
  • جعفر IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    4 4
    سلام من یک خلبان با سابقه ۲۹.۵سال هستم و ماهانه یک میلیون و دویست هفتاد پنج تومن و هشت قرون حقوق میگیرم
  • ابوبکر IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 0
    به نظرم خلبانی عالیست
  • امیر IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    1 0
    خلبانی مال همه افراد نیست این از من بشنوید وقتی به یک نفر میگن خلبان ک اون فرد رو خدا خلبان کرده اخه تو این جهان. چه تعداد ادم هست که دیدشون 10 از10 یا همه دندوناشون سالم یا بیماری دیگه ندارن
  • یاسمین IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    5 0
    برای خانم ها خوبه خلبانی ؟؟
    • ابوالفضل AE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      3 1
      من خیلی دوست دارم خلبان هواپیما بشوم باید چه رشته ای بخونم
  • حسین IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    5 1
    سلام من خلبان هواپیمایی ماهان هستم از کارم خیلی راضیم و ۱۹۰ساعت در ماه پرواز دارم و ماهی ۴۶ میلیون میگیرم
    • رضا رسولی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
      1 1
      سلام دوست عزیز چندساله که دارید کار می کنید ؟به من گفتن تا نمره چشم حدود ۲قبول می کنن عمل کنم چطور قبول می کنند؟کدوم دانشگاه تحصیل کردید؟ ممنون میشم تجربیاتتون رو در اختیارم بذارید موفق باشید
    • آسمان MY ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
      4 0
      حداکثر زمان پرواز ۱۰۰ ساعت در ماه است مسخره کردی
    • نیما IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
      2 0
      تورو قران با من یه تماس بگیرین میخوام راهنماییم کنین .۰۹۹۱۵۵۶۲۴۷۳
    • مقامی IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      2 0
      با سلام خدمت شما من بسیار به خلبانی علاقه دارم حتی میتونم بگم علاقه من متفاوته با علاقه بقیه به خلبانی لطفا یه شماره بفرمایین که من بیشتر از اطلاعات لازم رو بگیرم ممنون وقت بخیر
  • Amir IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    6 0
    اگه فقط بخواطر حقوقش میخواید خلبان شید همون بهتر ک سمتشم نرید خلبانی عشقه شغل معمولی نیستش ک هر کی عشقش بکشه بره سمتش . اوناییم ک میگن حقوقش کمه .چرت میگن خیلیم خوبه فرست افیسر یا کمک خلبان حقوقش از ۸ تومن شروع میشه به بالا کپتن یا خلبان هم حقوقش داخل ایران از ۱۵ تومن شروع میشه تا ۵۰ ۶۰ تومن . اوناییم ک میگن چ رشته ای باید بخونم ۱۲ تا مدرسه هوانوردی از سال ۹۰ داخل کشور تاسیس شده سرچ کنید تو اینترنت میاره داخل مدارس هوانوردی بخونید از کسایی ک از رشته های مختلف میرن دانشگاه ۳ سال جلو ترید
    • Hasty IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
      2 0
      الان تو این اوضاع هیچی عشق نیست همه دنبال نون پیدا کردنن نه دنبال عشق
  • امیر رضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    3 1
    با سلام.اگر کسی چند دندان عصب کشی شده و پر کرده داشته باشه میتونه خلبان هواپیما های مسافربری بشه؟؟؟مشکل شنوایی و بینایی ندارم.18 سال هستم.سربازی نرفتم.دیپلم رشته تجربی دارم.مشکل قلبی و تنفسی هم ندارم.قد هم 189.
    • حسین IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      0 0
      عزیزم اون خلبان جنگنده هستش که گیر میدن خلبان هواپیمای مسافربری از خبرا فقط باید بری مراکز آموزش ۲۴۰میلیون پول بدی تا مدرک بگیری البته اگه تمایل داشته باشی ۲۰۰میلیون خودشون وام میدن
  • Mahsa IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    5 0
    سلام خسته نباشید من خیلی رغبت و علاقه زیادی برای خلبان شدن دارم دید چش۱۰ از ۱۰و تمام شرایط رو دارم ولی چرا این قد سختگیری میکنید میخواستم بدونم آیا امکانش هست خانم ها خلبان بشم ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
  • Captain yasaman IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    3 1
    Slm man Yek khanom hastm v khalban hastm ki gofte banovan nemitonan khalaban bshn mn vaghn az shoghli k darm razi hastm :)
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    6 2
    سلام من 10 سال سن دارم بعد خیلی دوست دارم خلبان جنگی شوم ولی مشکل اینجاست که دخترم آیا می توانم خلبان شوم
    • فرشته IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      4 1
      عزیزم به دختر پسری نیس فقط باید اراده شو داشته باشی و به عشق امید آرزوت ایمان داشته باشی منم یه دخترم و به همین خاطر مهم نیس بقیه چی میگن فقط برام مهم اینه ک من یه خلبان نظامی بشم حقوق شم مهم نیس اگه به حقوق اش بود راه های دیگه هم برای به دست آوردن پول بود اما فقط این برام مهمه ک یه روزی خلبان نظامی بشم و به آرزو م برسم
  • میلاد IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام‌ببخشید سوال داشتم‌کسانی که گواهی نامه PPL دارن و تجربه پروازم با هواپیما سبک دارن میتونن کسب درآمد کنن؟
  • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
    0 1
    من زبان انگلیسی رو بلد نیستم آیا خودشون یاد میدن
  • Arash sharifi ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    Hi I badly love airplane.but I dont know can I be a pilot or no? because I am twenty seven now
  • مهدی IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 2
    خیلز ممنوم اگه بفرمایید که میشه از طریق حوزه ی علمیه وارد بشیم و شایتش
  • ملکعلی نجفی هستم IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    5 0
    بنده از اول بچه گی عشق علاقه بیشتری به خلبان جنگنده داشتم ولی نتونستم به شرایط مالی بخونم الان دوست دارم پسرم یه خلبان جنگنده بشه از کشورمون محافظت بکنه کجا باید درس خلبان جنگنده بخونه
  • محیا IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    2 0
    سلام میخواستم بپرسم چه تضمینی وجود داره که بعد از اتمام دوره ی آموزش ،استخدامی در کار باشه؟ واینکه شرایط استخدام یک خلبان آماده به پرواز چه چیز هایی هستش؟
  • علی اخوان KR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام
  • رضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 0
    من عاشق خلبانی هستم ولی چشم ها ودندانم خراب است کمک کنید
  • محیا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 0
    سلام من عاشق خلبانی هستم ولی زبانم خوب نیست و اصلا دوست ندارم و ۶ تا دندون خراب دارم ایا میتونم خلبان بشم لطفا جواب بدید
    • ابوالفضل IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      عالی بود
  • امیرحسین قاسمی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    سلام من عاشق خلبانی ھستم میخواستم بدنام دندان جلو نداشتہ باشی قبول نیستی یا اینکہ دو از آنان کج باشہ
  • FARHAD IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    من خلبان هستم،25 سال سابقه دارم،ماهی 60 میلیون تومان درآمد دارم
    • مقامی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      0 0
      با سلام من خیلی دوس دارم با کسایی که خلبان هستن اشنا شم و
  • داریوش IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    خوب
  • نیلای IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 0
    سلام اگه بخوام تو امریکا خلبان بشم و خودمم 12 ساله تو بین الملل کارکنم باید دوباره دوره بگذرونم
  • رضا IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    2 0
    من ۱۳ ساله ام و خیلی عاشق خلبانی هستم می خواستم بدونم که حقوقش قبل از کرونا چقدر بود می ترسم نتونم خرج خودم رو در بیاورم لطفا به این شماره یک تک زنگ بزنید تورو خدا تورو قرآن یک خلبان به این شماره یک تک زنگ بزنه من خودم با هاش تماس می گیرم ۰۹۳۸۱۹۹۳۰۸۶
  • مهدی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تمامی دوستان من ۱۶ سال سن دارم و بتازگی خوشم از این شغل اونده و اگه واقعا کسی هست بتونه به بنده مشاوره بده خیلی لطف کرده من منتظر تماستون هستم 09176642691
  • باران IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    1 0
    همسر من خلبان هواپیمای مسافر بدی هستش قرار داد با چند تا شرکت هواپیمایی دارن چند ماه دیگه ام میریم اروپا ان شاالله اما الان حقوقشون ماهانه ۷۰ تومنه
  • رضا IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    5 0
    واقعا با ۷۰ تومن می شود زندگی کرد من خلبان مسافر بری هستم و ماهی ۲۰۰ ملیون حقوقمه
  • آرش IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    2 0
    سلام بنده یه سوال داشتم چشم من ۷۵صدم ضعیفه میتونم چشمم رو جراحی کنم و خلبان بشم❓
    • زینب IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      0 0
      دوست عزیز شما با عینک میتونید باشید فقط کوررنگی و مشکلات دیگه نباید باشه توی کارت مدیکالتون درج میشه که چشمتون ضعیفه همین
  • مهدی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    3 1
    من خلبانم سپهبد سید مهدی مجیدی به نظر من خلبان های جنگی باید از ۳۰ میلیون بیشتر باشه چون انقدر خطر ناکه که آدم فکرشم نمیکنه
  • امیر IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    از دوستان عزیزی که اطلاعاتی در مورد خلبان مسافربری دارن بخاطر خدا ما را راهنمایی کنن ۰۹۹۰۸۷۸۱۴۳۸ شما یه پیامک بدین خودم تماس میگیرم
  • Weed joint FR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 1
    من که راضیم دوستان ماهیانه ۷۵میل میگیرم البته بستگی داره الان تو کرونا که هیچی
  • سپهر IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    سلام ببخشید حقوق یک کمک خلبان هواپیمایی مسافربری ماهان چقدر ه؟
  • امیر IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام من خلبان هستم حقوقم ۱۲میلیون هستش درماه ۷۳ساعت پرواز دارم مسافرجابه جا میکنم
  • پارسا رضایی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 1
    ببینید بنده 18 ساله عضو شرکت هواپیمایی ماهان هستم و مدرک تصحیلی ام رو تو اکراین گرفتم واقعیتش رو بخوایین خلبانی به علاقه هر شخصی ربط داره خب اگه علاقتون خیلی زیاد باشه قطعا به درآمد فکر نمیکنید واقعیتشو بخوایید درآمدمون تو ایران اندازه درآمد یه معلمه اپتداییه درحالی که درآمد سایر شغلا از ما بالاست با تشکر کاپیتان رضایی هستم برد تخصصی هوا فضا جمهوری اسلامی ایران
    • امین IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      1 0
      سلام میشه راهنمایی کنید ۱۷ سالمه
  • اصغر شوفر IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام به همگی.من ۱۷ تومن میگیرم اما خیلی شغل به دردنخوری هست .هی باید مسافر جابجا کنی عین تاکسی آخرشم یه روزی از اون بالا سوت شی پایین
  • اصغر IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    4 1
    سلام دندون ندارم یه کوچولو اعتیاد دارم خیلی هم به خلبانی علاقه دارم چکارکنم؟ به فکرش باشم یانه
  • امیر IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    سلام دوستان در امد خلبان تاثیر به مدرک و ساعت پرواز و تایپش داره و حقوق خلبان سالینه محسوب میشه حالا با فرض حدودی همه ی اینها سالیانه حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای خلبان نوپا در خارج و در ایران حدود ۱۸۰ تا ۲۱۰ میلیون تومان بازم بستگی به شرایط داره مهم عشقه پروازشه
  • ناشناس IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    به نظر من اونایی که عاشق خلبانی هستن باید برن فرودگاه منتظر بمونن خلبان هواپیما ماهان یا هر چی .... بیاد باهاش بحرفن اینطور که بهتره اینجا دارید کمک میخواید کسی به دادتون نمیرسه آخه عزیزای من کدوم خلبانی میاد با شماره شما بزنگه مگه عقلشونو از دست دادن بیان با ما حرف بزنن بعدشم هیچ خلبانی نمیاد درآمد ش رو بگه
  • Iliya IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 0
    من امید وارم خلبان شم
  • محمد IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 2
    سلام به دوستان عزیز من کلاس نهم هستم امسال سال تایین رشته ام هسم من خیلی خلبانی رو دوست دارم و کامپیوتر عاشق این دوتا هستم اما ریاضی بسیار ضعیف ولی علومم خیلی خوبه امسال 18 شدم علوم خوانوادم میگن رشته تجربی بردارم ولی خیلی علاقه به تجربی ندارم خیلی در مورد خلبانی تحقیق کردم مشاوره گرفتم ولی گفتن چون ریاضی ت ضعیفه باید بری هنرستان 300 400 میلیون خرج کنی که دیپلم هوانوردی بتونی بگیری حالا من میخواستم بدونم اگه من دیپلم بگیرم حقوق خلبانی ماهی چقده یعنی حقوق خوبی داره که من رشته اش بردازم یا نه
    • مهران IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      سلام دوست عزیز من هم یک عاشق پرواز و دنیای مجازی هستم مسیرم رو به این شکل انتخاب کردم که رشته کامپیوتر رو انتخاب کردم و از اونجایی که عاشق پرواز بودم آموزشگاه های پرواز رو انتخاب کردم و الان مدرک پروازم رو هم دارم و برای تمدیدش فقط اقدام می کنم و با درآمد مناسبی که از برنامه نویسی دارم یه هواپیمای شخصی هم دارم خریداری می کنم. خواستم اطلاع بدم لزومی نداره حتما اگر دیوانه پرواز نیستید حتما رشته های مرتبط با اون رو توی دانشگاه انتخاب کنید می شه با مدارکش هم این کار رو کرد در ضمن اگر قصدتون پرواز با هماپیمای مسافربری نیست و به هواپیمای تا 4 سرنشین راضی هستید با 27 میلیون تومان که توی 2 سال پرداخت می کنیدش می تونید به عشقتون برسید.
  • خلبان F5 IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    از شغلم راضیم ماهی هم 58تومن حقوق میگیرم درجه سرگرد و میخواستم اینو بگم هر چه درجه ات بالاتر بره میره بالاتر
  • فاطمه IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    چجوری باید خلبان بشم باید کنکور بدم؟؟راستی من عینک میزنم میتونم خلبان بشم؟؟رشته ام تجربیه میتونم برم خلبانی؟؟؟
    • مهران IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      فاطمه جان خلبانی به شکل آکادمیک از طریق دانشگاه افسری تا جایی که اطلاع دارم مخصوص آقایان هستش و شرایط بسیار سختی داره اما شما می تونید در کنار درستون به صورت آموزشگاهی مدارک پرواز اخذ کنید و با این شکل دندان خراب زدن عینک و... مشکلی ایجاد نمی کنه و تنها قد شما نباید کوتاهتر از 150 و وزن شما نباید بیشتر از 110 کیلوگرم باشه و سلامت جسمانی تون هم باید مورد تائید پزشکان معتمد سازمان هواپیمایی کشوری باشه
  • دنیا IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام من 14سالمه می خام خلبان شم ولی معدلم پایینه چه کارکنم؟
    • مهران IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 0
      از سن 16 سالگی می تونید توی آموزشگاه ها ثبت نام کنید و این ربطی به معدل درسیتون نداره و توی سن 18 سالگی می تونید ui بگیرید. البته درستون رو ادامه بدید چراکه توی ادامه مسیر به دردتون می خوره.
  • مهران IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام دوستان عزیز خواستم خدمتتون عرض کنم دندان خراب و عینکی بودن ربطی به خلبانی نداره و شما برای خلبان شدن با داشتن سلامت جسمی عمومی و حداقل قد 150 سانت و حداکثر وزن 110 کیلوگرم می تونید از سن 16 سالگی برای شرکت در دوره های ui شرکت کنید و توی سن 18 سالگی مدرک ui خودتون رو بگیرید البته این وسط پیشنهاد می کنم برای گرفتن مدرکتون تحصیلاتتون رو ادامه بدید چراکه هنگام اخذ گواهینامه داشتن پایان خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل الزامیه و دستتون یهو توی پوست گردو نمونه و مجبور نشید توی طلایی ترین دوران زندگیتون به خدمت سربازی برید. راستی خلبان شدن ربطی به مرد و زن بودن نداره و هر فردی با هر جنسیتی می تونه خلبان بشه تازه کار خانومها آسون تره و دردسر سربازی ندارن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =