کد خبر: 204667
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶

این گروه خودروسازی در پی انقلابی طی ۵ سال آینده با سرمایه‌گذاری ۱٫۷ میلیارد دلار است

به گزارش اخبار خودرو ، فولکس‌واگن از فرصت موجود در نشست روز خلاقیت کامیون و اتوبوس ۲۰۱۷ برای رونمایی از کامیون E-Delivery خود استفاده کرد.

[caption id="attachment_204668" align="aligncenter" width="600"]دلیوِری دلیوِری[/caption]

این کامیون که توسط فولکس‌واگن و کامینهوس در برزیل طراحی شده است،‌ یک کامیون مدرن مختص حمل‌و‌نقل درون‌شهری است و ‌ از یک پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد.

فولکس‌واگن در مورد این کامیون دیدی بسیار امیدوارانه دارد، بنا بر برآورد فولکس،‌ در‌حال‌حاضر تقاضای بالایی در بازار برای یک کامیون الکتریکی سبک‌وزن وجود دارد.

فولکس‌واگن همچنین اعلام کرده است این کامیون به بازارهای جهانی مختلف صادر خواهد شد و بدون شک اروپا یکی از مقصد‌های اصلی آن خواهد بود.

برخی کارشناسان معتقدند همراهی فولکس‌واگن با دیگر خودروسازانی که به این فناوری ورود کرده‌اند، دلیل دیگری هم دارد و آن جبران رسوایی تقلب این شرکت در تست تشخیص میزان آلایندگی محصولاتش در سال ۲۰۱۵ است.

[caption id="attachment_204669" align="aligncenter" width="600"]دلیوِری دلیوِری[/caption]

سیستم سه‌مرحله‌ای بازتولید انرژی

موتور الکتریکی‌ این کامیون که توسط یک پک باتری لیتیوم یونی پشتیبانی می‌شود،‌ ۱۰۷ اسب‌بخار نیرو را به سیستم دو چرخ پیشران خودرو ارسال می‌کند و بازه حرکتی آن،‌ معادل ۲۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

فولکس‌واگن می‌گوید این کامیون مجهز به سیستم بازتولید انرژی از سیستم ترمز با سه مرحله و یک حالت رانندگی اکو است که به کمک آن بازه حرکتی خودرو به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

هرچند، به نظر می‌رسد این کامیون آماده ورود به خط تولید است اما کامیون جدید E-Delivery در واقع یک مدل تستی است. آزمایش‌های نهایی این خودرو سال بعد شروع می‌شود و اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود،‌ نخستین نمونه‌های این کامیون را سال ۲۰۲۰ در خیابان‌ها خواهیم دید.

همکاری با نویستار در کامیون الکتریکی

در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار اعلام شد که دو شرکت فولکس‌واگن و نویستار آمریکا یک کامیون سایز متوسط برقی را به‌طور مشترک عرضه خواهند کرد که در این مسیر تمامی سخت‌افزارها و قطعات ارتباطی را به‌طور مشترک تولید خواهند کرد.

طبق اعلام این دو شرکت، کامیون تولیدشده زمان حرکت به اینترنت متصل خواهد بود. نخستین تولید مشترک فولکس‌واگن و نویستار، کامیونی از کلاس ۶ یا ۷ است که به‌منظور تحویل بار در محدوده‌های شهری به کار گرفته خواهد شد.

برد مسافتی این کامیون پس از هر بار شارژ کامل، حدود ۱۸۰ کیلومتر خواهد بود.

فولکس‌واگن به دنبال بازار آمریکا

کمپانی فولکس‌واگن به‌منظور توسعه بازارهای خود، همیشه به دنبال راهی برای ورود به بازارهای بزرگ بوده است. اما در بازار آمریکا فولکس‌و‌اگن راه درازتری در پیش دارد. زیرا رسوایی آلایندگی خودروهای این شرکت در آمریکا رقم خورد.

فولکس‌واگن با تقلب تست‌های آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا را در حالی پاس کرده بود که خودروهایش ۴۰ بار بیشتر از محدودیت‌های قانونی نیتروژن اکسید وارد محیط زیست می‌کردند.

یک سال بعد فولکس‌واگن چاره‌ دیگری برای احیای جایگاهش در بازار آمریکا اندیشید. این شرکت برای این‌که بتواند بخشی از بازار فروش کامیون در آمریکا را در دست بگیرد، یک شریک تجاری یافت و اعلام کرد قصد خرید سهام نویستار آمریکا را دارد.

فولکس‌واگن اعلام کرد که برای تحقق پذیرفتن این موضوع قصد دارد ۱۶.۶ درصد از سهام کمپانی نویستار به ارزش ۲۵۶ میلیون دلار را خریداری کند.

کمپانی نویستار در ساخت کامیون و اتوبوس فعالیت می‌کند. هردو کمپانی ابراز امیدواری کردند که با انجام این کار و به اشتراک‌گذاری تکنولوژی در زمینه خودروهای سنگین و عرضه محصولات جدید به بازار آمریکا، علاوه‌بر حفظ سرمایه، به افزایش چشمگیر آن نیز دست پیدا کنند.

در این راستا فولکس‌واگن ۱۶ درصد از سهام نویستار را خریداری کرد و روند همکاری دو شرکت، اوایل سال‌ ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد. آندریاس رنشلر، مدیر بخش کامیون فولکس‌واگن و تروی کلارک، مدیر نویستار خبر همکاری این دو شرکت را در بیانیه‌ای اعلام و اظهار کردند همکاری دو تولید‌کننده کامیون می‌تواند موجب صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون دلاری برای آن‌ها شود.

۱٫۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

گروه خودروسازی فولکس‌واگن قول ایجاد یک انقلاب در حمل‌و‌نقل عمومی، ‌کوتاه و طولانی را با استفاده از راهکارهای خلاقانه و با کمک یک سرمایه‌گذاری ۱٫۷ میلیارد دلاری طی ۵ سال آینده را داده است.

سفر کمپانی در این مسیر ۲ سال پیش شروع شد،‌ زمانی که فولکس‌واگن با اسکانیا، کامینهوس،‌ کامرشال‌ویکلز،‌ مان و ریو یک شاخه جدید به نام شاخه کامیون و اتوبوس فولکس‌واگن را تشکیل داد.

به‌تازگی همین شاخه در هامبورگ آلمان تشکیل جلسه داده بود. این شاخه مطابق با همان تکنولوژی‌های مورد استفاده روی خودروهای کمپانی تشکیل شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به رانندگی خودران،‌ الکتریکی و راهکارهای ارتباطی جدید و همچنین جاده‌های الکتریکی اشاره کرد.

بخش جاده‌های الکتریکی نیز روی خطوط برق بالا سری و همچنین بخش ریلی تمرکز خواهد کرد. جاده‌های الکتریکی به ازای هر کیلومتر تا ۱۰ کامیون را پشتیبانی می‌کنند و قبلا در مسیرهای تستی مختلف مورد آزمایش قرار گرفته اند.

علاوه بر این،‌ نخستین جاده الکتریکی که با نام e-road هم شناخته می‌شود در ماه ژوئن ۲۰۱۶ در سوئد مورد بهره برداری قرار گرفت و طی چند سال آینده جاده‌های الکتریکی بیشتر در اروپا و از جمله آلمان افتتاح خواهند شد.

یکی از کامیون‌هایی که این تکنولوژی را دارد، اسکانیا جی۳۶۰ است،‌ کامیونی تستی که رنج حرکتی معادل ۱۰۰۰ کیلومتر دارد. این کامیون به یک پیشرانه هیبرید مجهز است که با استانداردهای آلایندگی یورو۶ سازگاری دارد و با کمک یک پانتوگراف به خطوط برق بالاسری خود متصل می‌شود.

[caption id="attachment_204670" align="aligncenter" width="600"]دلیوِری دلیوِری[/caption]

صف آرایی سه برند بزرگ در یک گروه

فولکس‌واگن در سال‌های اخیر به‌خاطر یکپارچه‌سازی فعالیت‌های بخش کامیون‌سازی خود گروه خودروهای تجاری جدیدی را برساخت و در این راستا یکی از برندهای مهم خود یعنی MAN را در شرکت کامیون‌سازی تازه متولدشده خود ادغام کرد.

در سال ۲۰۱۵ فولکس‌واگن شاهد تحولات جدیدی از جمله موتور جدید دیزلی مان و کارکرد فنی و اقتصادی جعبه‌دنده جدید موسوم به RENK بود.

در راستای این یکپارچه‌سازی فولکس‌واگن گروه خودروهای تجاری جدیدی را ایجاد ‌کرد و در کنار آن سهم خود در برندهای MAN و اسکانیا را به این شرکت تازه متولدشده به نام «شرکت کامیون و اتوبوس» انتقال داد.

بدین ترتیب فولکس‌واگن در بخش خودروهای تجاری در‌حال‌حاضر دو شرکت بزرگ MAN آلمان و اسکانیای سوئد را در زیرمجموعه خود در اختیار دارد.

فولکس‌واگن در یک دهه گذشته میلادی و به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها، میلیاردها یورو برای افزایش سهم خود در اسکانیا و MAN هزینه کرد تا از دو برند دایملر بنز و ولوو پیش بیفتد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =