کد خبر: 204916
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

طبق گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری بلومبرگ، شرکت ژاپنی نیسان موتور، فروش محصولاتش را در خاک ژاپن به حالت تعلیق درآورد. بنابراین بازار ژاپن حداقل برای دو هفته، از فروش محصولات این شرکت محروم خواهد بود.

به گزارش اخبار خودرو ، ظاهرا به دلیل سوء رفتار مسئولین نیسان با بازرسان دولتی که برای نظارت بر اجرای یک فراخوان مهم به این شرکت آمده بودند، دولت ژاپن دستور داده که تولید محصولات این شرکت برای بازار داخلی، در شش سایت تولیدی این شرکت در ژاپن متوقف شود.

[caption id="attachment_204917" align="aligncenter" width="576"]مدیرعامل نیسان عذرخواهی کرد مدیرعامل نیسان عذرخواهی کرد[/caption]

به‌گفته مسئولین دومین خودروساز بزرگ ژاپن، هر شش خط تولید این شرکت ظرف دو هفته آینده مشغول پیکربندی مجدد مراحل بازرسی از خط تولید خواهند بود. همچنین قرار است که این کمپانی، ناظران کیفی نهایی خود را افزایش دهد.

هیروتو سایکاوا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه خود که در دفتر مرکزی یوکوهامای این شرکت برگزار شد، اعلام کرد که این شرکت تعداد افراد ناظر بر کیفیت نهایی محصول را در کارخانه‌های خود افزایش خواهد داد.

اما در طی این مدت خطوط تولید نیسان‌موتور برای صادرات محصول به خارج ژاپن فعال خواهند ماند تا محصولات پرفروش این شرکت که برای سال ۲۰۱۸ پیش‌فروش شده‌اند، به موقع تحویل مشتریان شود.

ماجرای این تعطیلی از زمانی آغاز شد که دولت ژاپن به کیفیت پایین محصولات تولیدی نیسان‌موتور در فاصله زمانی ژانویه ۲۰۱۴ تا سپتامبر ۲۰۱۷ پی‌برد و به این شرکت دستور داد که نظارت بیشتری روی خطوط تولید خود انجام دهد.

همین فراخوان باعث شد که این کمپانی متحمل هزینه ۲۵‌میلیارد‌ینی (۲۲۲‌میلیون‌دلار) شود. این رقم بزرگ‌ترین هزینه‌ای بوده که این شرکت از زمان مدیریت سایکاوا یعنی ماه آپریل امسال داشته است.

گفتنی است که سایکاوا به دنبال خسته شدن کارلوس گون از مدیریت همزمان رنو و نیسان برای این پست انتخاب شد. نیسان به‌طور سالانه حدود ۷۹۳۰۰‌دستگاه خودروی سواری و تجاری تولید می‌کند که از این بین، سهم بازار محلی این شرکت ژاپنی حدود ۲۷‌هزار‌و‌۶۰۰ دستگاه است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    اینو مدیران ما یاد بگیرن ،.......
    • علی ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
      دقیقا مثل مدیران وطنم ایران ؟؟؟؟؟
  • جگوار ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    توروخداببین بهش میگن نیسان مدیراین برندبزرگ جهانی چطورسرتعظیم فرودآورده عذرخواهی میکنه اونوقت مدیرلگن سازبعدازسی سال لگن سازی ازملت عذرخواهی نمیکنه شرمتان باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =