کد خبر: 205068
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

در چین میتسوبیشی موتورز حدود ۱۰‌میلیارد‌ ین را صرف راه‌اندازی کارخانه‌ای جدید خواهد کرد که فعالیت‌های آن در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود سالانه ۱۵۰ هزار موتور خودرو تولید کند.

به گزارش اخبار خودرو ، براساس گزارش‌های منتشر شده در نشریات ژاپنی، کمپانی میتسوبیشی موتورز در نظر دارد ظرف سه‌سال آینده (یعنی تا پایان سال مالی ۲۰۱۹) بیش از ۶۰۰‌میلیارد‌ین (معادل ۵٫۳۴ میلیارد دلار) سرمایه‌ را به هزینه‌های زیرساختی و تحقیق و توسعه اختصاص دهد تا بعد از رسوایی‌هایی که این خودروساز ژاپنی را مجبور به انجام اصلاحات ساختاری کرد، بتواند رشد آتی خود را ضمانت کند.

[caption id="attachment_205071" align="aligncenter" width="700"]سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری میتسوبیشی برای تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری میتسوبیشی برای تحقیق و توسعه[/caption]

از جزئیات برنامه پیش روی میتسوبیشی می‌توان به برنامه‌ میان‌‌مدتی اشاره کرد که رسیدن به اهداف اعلام‌شده پیشین، مانند فروش جهانی ۱٫۲۵ میلیون دستگاه خودرو و دستیابی به حاشیه سود دست‌کم ۶ درصدی را دنبال می‌کند.

برنامه جدید میتسوبیشی شامل هزینه کردن ۵‌درصد از کل فروش سالانه این خودروساز روی تجهیزات زیرساختی و همچنین مقدار مشابه از سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه می‌شود که به این ترتیب احتمال می‌رود کل رقم سرمایه‌گذاری شده از ۲۰۰‌میلیارد‌ین در سال فراتر برود.

با این روند ممکن است، میزان سرمایه‌گذاری میتسوبیشی در این بخش‌ها نسبت به دوره سه ساله منتهی به سال ۲۰۱۶، تا ۴۰‌درصد افزایش پیدا کند. این سرمایه‌گذاری‌ها به توسعه خودروهای الکتریکی و همچنین تولید در بازارهای کلیدی آسیایی یعنی چین و اندونزی اختصاص خواهند یافت.

در چین میتسوبیشی موتورز حدود ۱۰‌میلیارد‌ ین را صرف راه‌اندازی کارخانه‌ای جدید خواهد کرد که فعالیت‌های آن در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود سالانه ۱۵۰ هزار موتور خودرو تولید کند.

موتور‌های تولیدی در این کارخانه عمدتا در مدل‌های شاسی‌بلند تولیدی در چین مورد استفاده قرار گرفته و این راهبرد به تدریج جایگزین واردات موتور از ژاپن می‌شود که به کاهش نهایی هزینه‌های تولید و افزایش فروش منجر خواهد شد.

میتسوبیشی قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۰ فروش سالانه خود در چین را دست‌کم به ۳۰۰ هزار دستگاه برساند که این رقم حدودا ۴ برابر میزان فروخته شده در سال مالی ۲۰۱۶ است.

همچنین این احتمال می‌رود که این خودروساز ژاپنی یک کارخانه مونتاژ را با ظرفیت سالانه ۱۳۰ هزار دستگاه در نزدیکی سایت کارخانه تولید موتور اتومبیل خود در چین احداث کند.

در بهار امسال میتسوبیشی موتورز یک کارخانه جدید را در اندونزی راه‌اندازی کرد که می‌تواند سالانه ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند. تقاضا برای مدل چند منظوره جدید این‌خودروساز بسیار بالاست و میتسوبیشی در تلاش است تا با‌مساعدت شریک و سهام‌دار عمده‌اش یعنی نیسان‌موتورز، تولید و صادرات آن را به کشورهای دیگر جنوب شرق آسیا مانند تایلند و فیلیپین انجام دهد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    وجداننی یکی بیاد بررسی کنه ببینیم دو لگن مونتاژ کن داخلی برای تحقیق و توسعه امسال ۵۰ میلیون تومان برنامه ریزی کردند!!!؟؟؟ این است دو شرکت انحصار زده که خون ملت را در شیشه کرده اند، نمی تونند و از رو هم نمی روند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =