کد خبر: 205087
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان در چند ماه اخیر در چند مرحله محصولاتشان را گران کرده‌اند اما خبری از سازمانهای نظارتی و مدافع حقوق مصرف‌کننده نیست.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان همچنان از انحصاری بودن بازار این محصول سوءاستفاده کرده و همچنان بر طبل گرانی می‌کوبند.

وی با اشاره به اینکه خودروسازان در چند ماه اخیر در چند مرحله محصولاتشان را گران کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهد سکوت سازمانهای نظارتی به ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: سازمانهای نظارتی باید به سرعت وارد عمل شده و خودروسازان را بازخواست کنند که به چه علت به صورت پی در پی قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند.

وی افزود: افزایش قیمت باید به واسطه افزایش کیفیت، ایمنی، رفاه و آپشن خودروها اتفاق بیافتد. خودروسازان اگر اقدام جدیدی در این رابطه کرده‌اند به مردم اعلام کنند تا آنها نیز متوجه دلایل گرانی‌های اخیر شوند اگر نه قیمت‌ها را به نرخ‌های پیشین کاهش دهند.

گروه خودروسازی سایپا ابتدای هفته جاری هشت محصول خود را گران کرد.

از روز گذشته نیز شرکت کرمان موتور چهار محصول خود را گران کرده است.

ایران خودرو، پارس خودرو و زامیاد نیز در حدود دو ماه گذشته محصولات خود را گران کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    امان از شبه کارشناسان ... که با حربه حمایت از مردم در جهت باد می تازند.اظهار نظر کارشناسی هم رنگ و بوی مد گرفته فعلا هم ژست حمله به خودروسازان در حمایت از مردم
  • احمد ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    این است نتیجه انحصار! هرچی ما می کشیم از یوم وجود و حضور این سازمان های به ظاهر نظاریته! داستان نیسان را خوندم که سازمان های نظارتی چه برسرش اوردن فهمیدم چرا ژاپن ژاپنه. اینجا اون هفتاد هشتاد هزار نفر شاغل را علم می کنیم و دیگر هیچ.... عیبی هم نداره به خاطر این هفتاد هشتاد هزار نفر سالی بیست هزار نفر بمیرند و ۷۰ هزار نفر معلول بشن!!
  • عباس مسعودی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    سزای گران فروش نخریدن است.تا زمانیکه با دفاع کورکورانه از تولیدو مونتاژ انحصاری خودرو سازان کمی تا قسمتی بی کفایت و فاقد سواد صنعت مربوطه ادامه دهیم درب بر همین پاشنه خواهد چرخید.استرالیاصنعت خودرو سازی را بوسید گذاشت کنار .ضرر را از هر کجا جلو ش رو بگیری منفعت داره.راستی بالاخره کی ثبت و سفارش خودرو آزاد میشه . لابد وقتیکه بنجل های داخلی به اندازه کافی به قیمت گزاف به فروش رفت.بالاخره من یکی که معنی حق الماس رو نفهمیدم
  • خودم ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    مقایسه کنید نظارت ژاپن با نظارت در ایران رو..... تنها راه چاره واردات مدیران ژاپنی و چینی هست.... مدیرای ما خاصن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =