کد خبر: 205164
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

دو دلیل اصلی مقامات سنگاپور برای محدود نگه‌داشتن تعداد خودرو در این کشور، کاهش آلودگی‌های دی‌ اکسید کربن و همچنین توسعه‌ناپذیر بودن جاده‌های آن عنوان شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، سنگاپور ، یکی از گران‌ترین نقاط زمین برای خرید ماشین، اعلام کرده که از سال آینده، تعداد خودروهای خصوصی موجود در جاده‌هایش را ثابت نگه داشته و حمل‌و‌نقل عمومی را گسترش خواهد داد.

به گفته‌ سازمان حمل و نقل جاده‌ای سنگاپور، از ماه فوریه که این قانون اجرایی شود، نرخ رشد سرمایه‌ای برای تمام خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها از ۰٫۲۵ درصد، به صفر کاهش پیدا خواهد کرد.

[caption id="attachment_205165" align="aligncenter" width="700"]سنگاپور سنگاپور[/caption]

پیش‌تر نیز برای خرید خودرو در این دولت‌شهر مرفه با ۵٫۶ میلیون جمعیت، سهمیه مشخصی اعلام شده بود و با پایین نگه داشتن تعداد خودروهایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، مسئولین سنگاپور موفق شده‌اند از ترافیک‌های وحشتناکی که گریبانگیر سایر شهر‌های آسیای جنوب شرقی است، دوری کنند.

مردم سنگاپور برای خرید خودرو مجبورهستند ابتدا یک جواز ۱۰ ساله تهیه کنند که هزینه متوسط آن حدود ۵۰ هزار دلار سنگاپور (۳ هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا) است که همین موضوع، قیمت خرید خودرو را برای مردم سنگاپور افزایش می‌دهد.

به این ترتیب مثلا قیمت یک تویوتا کورولا آلتیس، یعنی یک سدان ۵در متوسط، با احتساب هزینه جواز خرید به چیزی حدود ۱۱۱ هزار دلار سنگاپور می‌رسد که معادل ۴ برابر قیمت این ماشین در خاک ایالات متحده است.

تا پایان سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۰۰ هزار خودروی خصوصی در جاده‌های سنگاپور تردد می‌کردند. هنوز هیچ برنامه زمانی برای توقف خرید خودروها اعلام نشده و خرید اتوبوس‌ها و کامیونت‌ها نیز ممنوع نشده است.

سازمان حمل و نقل جاده‌ای سنگاپور اخیرا اعلام کرده که ۱۲‌درصد از کل مساحت خاکی سنگاپور، به جاده‌ها اختصاص یافته است و دیگر امکانی برای توسعه‌ جاده‌ای وجود ندارد.

هرچند این نکته را نیز افزوده که دولت سنگاپور قصد دارد ظرف ۵ سال آینده ۲۸میلیارد دلار سنگاپور را صرف توسعه و به‌روزرسانی سیستم حمل و نقل عمومی از جمله مترو کند که اخیرا به دلیل خرابی‌های متعدد مورد انتقادات جدی قرار گرفته است.

در بازار خودروی سنگاپور چه خبر است؟ اگرچه سنگاپور خودروسازی بزرگ و قابل ملاحظه‌ای ندارد، اما با توجه به سطح بالای درآمد در این کشور، اکثر خودروسازان بزرگ جهان مشتاق به داشتن نمایندگی‌‌هایی برای عرضه محصولات و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در این دولت‌شهر هستند.

دو دلیل اصلی مقامات سنگاپور برای محدود نگه‌داشتن تعداد خودرو در این کشور، کاهش آلودگی‌های دی‌ اکسید کربن و همچنین توسعه‌ناپذیر بودن جاده‌های آن عنوان شده است.

از اصلی‌ترین مهره‌های خودروسازی جهان که حضوری فعالانه در سنگاپور دارند، می‌توان به تویوتا/ ‌لکسوس، ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز، نیسان، مزدا، هیوندای، کیا و سوبارو اشاره کرد.

براساس گزارش تهیه شده توسط اتاق بازرگانی آلمان و سنگاپور، در بازاری اشباع‌شده مانند سنگاپور، توسعه مستمر زیرساخت‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل، تعداد محدود خودروهای مشخص برای خرید و تمرکز بر مصرف بهینه و سوخت‌های جایگزین، روند خرید را به صورت یکنواخت حفظ خواهد کرد و به‌علاوه مشتریان را به سمت گزینه‌های بهینه‌تری مانند خودروهای هیبرید و تمام الکتریکی سوق خواهد داد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدافع جان ملت ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    عجب!! ما چقدر خوشبختیم که فیمت خودرو در کشور ما فقط سه برابر قیمت واقعیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هدف از این مقاله چیه؟! ایا غیر از برداشت منه؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =