کد خبر: 205224
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

اعتراض راننده‌های تاکسی به فعالیت تاکسی‌های آنلاین، یک پدیده جهانی شده است، اما معلوم نیست برنده این کشمکش کدام طرف است.

برخی بر‌این باورند این اعتراض‌ها از جنس اعتراض به نوآوری است و به مرور زمان کمرنگ خواهد شد، زیرا تاکسی‌های آنلاین هماهنگ با فناوری جلو می‌روند و در نهایت مردم از چیزهای تازه که راحتی بیشتری ایجاد می‌کنند، استقبال خواهند کرد اما تاکسی‌های سنتی همچنان در بند گذشته هستند.

به گزارش اخبار خودرو ، چهار گوشه جهان این روزها شاهد افزایش اعترا‌ض‌ها به عملکرد تاکسی‌های آنلاین به‌ویژه تاکسی‌های اوبر است. این اعتراض‌ها از زمان تاسیس این شرکت در سال ۲۰۱۱ به بالاترین حد خود رسیده است اما بسیاری بر این باور هستند اوبر در برابر آنها مقاومت می‌کند و در نهایت این مخالفان هستند که مجبور خواهند شد با فناوری روز دنیا منطبق شوند.

[caption id="attachment_205228" align="aligncenter" width="700"]اعتراض راننده‌های تاکسی به فعالیت تاکسی‌های آنلاین در فرانسه اعتراض راننده‌های تاکسی به فعالیت تاکسی‌های آنلاین در فرانسه[/caption]

اعتراض در قاره سبز اروپا

اعتراض‌ها در اروپا و در کشورهای مانند اسپانیا، آلمان و انگلیس و پرتغال به حد سرسام‌آوری رسیده و در چند سال گذشته بارها اتفاق افتاده است ازجمله اینکه صدها تن از رانندگان تاکسی در پرتغال گردهمایی اعتراضی داشتند و حتی مسیر فرودگاه لیسبون را مسدود کردند تا به عملکرد اوبر اعتراض کنند.

در لندن اعتراض‌ها بسیار شدید بود به‌طوری که درنهایت سازمان حمل‌و نقل لندن اعلام کرد محدودیت‌هایی را برای تاکسی‌های آنلاین ایجاد می‌کند. رانندگان تاکسی‌های سیاه و سفید معروف شهر لندن می‌گویند رقابت با اوبر ناعادلانه است و بر همین پایه تظاهرات پرشوری هم برپای کردند.

در آلمان هم این اعتراض‌ها در مسیر فعالیت تاکسی‌های آنلاین مشکلاتی را ایجاد کرد از جمله در شهر برلین. هنوز هم این کشمکش ها ادامه دارد.

کشورهای آسیا

در آسیا رانندگان تاکسی اسلام‌آباد و چند شهر دیگر پاکستان اعتراض‌های شدیدی به تاکسی آنلاین داشتند. این رانندگان می‌گفتند ‌به‌دلیل‌ تعداد روزافزون خدمات تاکسی آنلاین، درآمد آنها تحت‌تاثیر قرار گرفته و به شدت کاهش یافته است. در این اعتراض‌ها چند راننده تاکسی پنجره‌های برخی وسایل حمل‌و‌نقل از‌جمله چند تاکسی آنلاین را شکستند.

در جاکارتای اندونزی هم هزاران نفر از رانندگان تاکسی و موتورسیکلت علیه اوبر و سایر سرویس‌های خدمات آنلاین اعتراض کردند و با مسدود کردن جاده‌های منتهی به پایتخت به درگیری با رانندگان تاکسی آنلاین پرداختند.

آفریقا

شهرهای مختلف مصر هم شاهد اعتراض‌های شدیدی به تاکسی آنلاین بوده است از‌جمله اینکه تعدادی از رانندگان تاکسی اسکندریه در اعتراض به اوبر تظاهرات مختلفی را سازماندهی و حتی تهدید کردند اگر دولت مانع این نوع خدمات نشود، اعتصاب می‌کنند.

اوبر کار خود را در اسکندریه در دسامبر ۲۰۱۵ و پس از موفقیت قاهره آغاز کرده است. در سایر کشورهای آفریقایی اعتراض‌ها شکل خشونت بارتری داشت ازجمله در کنیا شش مرد به اتهام تلاش برای قتل و صدمه‌ به اموال رانندگان اوبر بازداشت شدند.

آنها یک راننده تاکسی آنلاین را به شدت کتک زده بودند و قصد داشتند ماشین او را آتش بزنند.

آمریکای‌جنوبی در قاره آمریکای‌جنوبی هم هزاران راننده تاکسی در بوگوتا، پایتخت کلمبیا اعتصاب نامحدود برای اعتراض به خدمات حمل‌و‌نقل تاکسی آنلاین را شروع کرده‌اند و بسیاری از جاده‌ها را هم بسته‌ بودند. این اعتراض‌ها منجر به درگیری پلیس با معترضان هم شده است.

رانندگان کلمبیایی اعتراض دارند خدماتی مانند اوبر در کلمبیا غیرقابل کنترل است و از طرف دیگر چون بیمه و سایر هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کنند، می‌توانند با قیمت پایین‌تری کار کنند.

در برزیل هم اعتراض‌ها کار را به جایی رساند که مجلس سنا برزیل با ۴۶ رای مثبت در مقابل ۷ رای مخالف برنامه‌هایی را برای محدود کردن فعالیت تاکسی‌های آنلاین تصویب کردند. این اقدام در پی اعتراض‌های گسترده رانندگان برزیلی اتفاق افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =