کد خبر: 205509
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

ایوان دروری تحلیلگر اهل کلورادو می‌گوید اگر کیا واقعا قصد داشته باشد استونیک را در ایالات‌متحده به فروش برساند، حتما باید به فکر اضافه کردن دیفرانسیل عقب برای این خودرو باشد.

به گزارش اخبار خودرو ، کمپانی کیا با معرفی کراس‌اوور استونیک فاصله بین محصولات سواری و شاسی‌بلند خود را در اروپا با کراس‌اوور کوچکی پر کرده است که البته به سختی در تلاش است تا آن را وارد بازار ایالات‌متحده نیز بکند.

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="205511,205510"]

اما در اولین اقدام این کمپانی باید قابلیت دودیفرانسیل یا چهار چرخ متحرک بودن را به این خودرو اضافه کند. در اروپا با وجود اینکه استونیک فقط در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، دارای آینده روشنی است. اما در ایالات‌متحده حتی خودروسازان قدیمی که شاسی‌بلندهای چهارچرخ متحرک می‌سازند مثل لندروور، هیچ وقت ریسک دو دیفرانسیل نبودن شاسی‌بلندهایشان را نمی‌پذیرند، اگرچه اخیرا برای کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های جانبی، امکان پیشروی با حرکت دو چرخ را نیز فراهم کرده‌اند.

برای بسیاری از مردم ایالات‌متحده این ترس وجود دارد که همسایه‌‌ای که در تابستان شاسی‌بلندی جدید و جذابی خریده است را در زمستان و در حالی ببینند که توانایی بیرون آمدن از برف را ندارد و به کمک دیگر شاسی‌بلندها برای خروج از این موقعیت نیازمند است.

ایوان دروری تحلیلگر اهل کلورادو می‌گوید اگر کیا واقعا قصد داشته باشد استونیک را در ایالات‌متحده به فروش برساند، حتما باید به فکر اضافه کردن دیفرانسیل عقب برای این خودرو باشد.

البته این کار سختی برای کیا نیست، چراکه برادر ناتنی استونیک در هیوندای به نام کونا در حال فروش در ایالات‌متحده است و البته مهندسین هیوندای آن را مجهز به قابلیت چهارچرخ متحرک کرده‌اند.

به‌گفته دوری: «به خاطر اینکه عمده تقاضای خودروهای دو دیفرانسیل در ایالت‌های برفی کشور وجود دارد، اگر استونیک بدون این امکان عرضه شود، فروش آن در ایالات‌متحده به شدت کاهش پیدا می‌کند و البته اگر دارای این قابلیت باشد، تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته شده است.»

باتوجه به اینکه قیمت کراس‌اوورهای سایز کوچک مثل نیسان جوک، سوبارو کراس‌تک، جیپ کامپس، بیوک انکور، مزدا CX-3 و هوندا HR-V در بازه قیمتی ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار است، عرضه استونیک با قیمت پایه ۱۶ هزار دلاری می‌تواند بازار این خودروها را تکان اساسی دهد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Kasra ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    اینهمه چینیا از کره ایا کپی کردن حالا این ماشین عین چینیاست?

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =