کد خبر: 205918
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

روز چهارشنبه هفته گذشته بالاخره توافق بین فورد موتورز ایالات‌متحده و زوتی چین برای تاسیس شرکت جدیدی که خودروهای برقی ارزان‌قیمت برای بازار داخلی چین و بازار بین‌المللی تولید می‌کند، بسته شد.

به گزارش اخبار خودرو ، در این توافق طرفین با سرمایه‌گذاری ۷۵۶‌میلیون دلاری یا ۵‌میلیارد یوآنی قصد دارند ۷۰‌درصد محصولات خود را تا سال‌۲۰۲۵ با موتورهای برقی عرضه کنند.

[caption id="attachment_205919" align="aligncenter" width="700"]جوینت‌ونچر جدید فورد و زوتی جوینت‌ونچر جدید فورد و زوتی[/caption]

پیتر فلت مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه فورد در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از عقد این قرارداد، گفت: « کارخانه تولید محصولات این جوینت‌ونچر در منطقه ژجیانگ در شرق چین به زودی احداث خواهد شد و قرار است در این کارخانه پس از کسب مجوز‌ها از دولت چین، برند جدیدی برای تولید خودروهای برقی ارزان‌ قیمت تولید شود.»

این برند جدید دارای شبکه توزیع و خدمات جداگانه‌ای نسبت به زوتی خواهد بود و حتی مرکز تحقیق و توسعه مخصوص این برند نیز در مرحله برنامه‌ریزی برای احداث است.

باتوجه‌به اینکه طی ۱۰‌ماه گذشته از سال جاری میلادی، ۲۲‌هزاردستگاه خودروی برقی درچین به فروش رفته است، زوتی تشخیص داده است با فروش خودروهای کوچک برقی می‌تواند سهم خوبی را از این بازار به دست آورد.

از سوی دیگر فورد با سرمایه‌گذاری ۴.۵‌میلیارد دلاری روی فناوری خودروهای برقی، ۱۳‌خودروی برقی را تا سال‌۲۰۲۰ به محصولات خود اضافه می‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به نسخه‌های برقی موستانگ و شاسی‌بلند برقی با توان پیمایش ۴۸۰‌کیلومتر با یک بار شارژ اشاره کرد.

حالا که مراحل توسعه فناوری برقی توسط فورد انجام شده است، زوتی این شرکت را به‌عنوان یکی از شرکایی انتخاب کرده است که به صرفه‌ترین همکاری را با این شرکت خواهد داشت و ازسوی دیگر با عدم موفقیت زوتی در تولید خودروی بنزینی که نمونه بارز آن خودروی بدنام معروف T700 یعنی نمونه کلون یا شبیه‌سازی شده پورشه ماکان است، زوتی تصمیم گرفته است کمتر در حوزه خودروی‌های بنزینی حضور داشته باشد و با تاسیس این جوینت‌ونچر جدید شانس خود را در دنیای خودروهای برقی بیازماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =