کد خبر: 205986
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به نظرم اینکه تا پایان سال۹۷ زمان گذاشته‌اند، ریشه در همین موضوع دارد تا هم قراردادهای جدید اجرایی شوند وهم خودروسازان بتوانند خود را با استانداردهای مدنظر تطبیق بدهند.

به گزارش اخبار خودرو ، با اجرای استانداردهای ۸۳گانه بسیاری خودروها عملا از صحنه تولید خارج خواهند شد، اما نکته مهم این است که با خروج این خودروها که به لحاظ قیمتی بسیار پرطرفدار هستند، دیگر جایگزینی برای آن‌ها وجود ندارد و به نظر می‌رسد خودروسازان دچار مشکل خواهند شد.

در همین زمینه با عبدالله رضیان ، عضو کمیسیون صنایع مجلس به گفت‌وگو پرداختیم.

[caption id="attachment_205148" align="aligncenter" width="281"]عبدالله رضیان عبدالله رضیان[/caption]

وضعیت خودروهایی که نمی‌توانند استانداردهای ۸۳گانه را پاس کنند، چه می‌شود؟ با توجه به برخی اظهارات اخیرمبنی بر اجرای استاندارد ۸۳گانه تولید خودرو و احتمال توقف برخی خودروها، باید درنظر داشت هر چند شرایط کیفی بعضی از خودروهای داخلی مطابق با کیفیت و استانداردهای بین‌المللی نیست اما تعدادی از این مدل خودروها براساس نیاز و شرایط اقتصادی موجود در جامعه همچنان تولید می‌شوند و به‌نظر می‌رسد تا زمانی که جایگزین مناسبی به لحاظ قیمتی نداشته باشند، نباید توقفی در تولید آن‌ها به‌وجود آید. بااین حال به‌نظر می‌رسد که عزم وزارت صنعت برای توقف تولید این خودروها و همچنین اجرای استانداردهای جدید، جدی است.

قراردادهای خودرویی چه تاثیری در این خصوص خواهند داشت؟ درباره تاثیر قراردادهای اخیر بر تولید و عرضه خودروهای جدید نیز باید گفت هرچند در قراردادهایی که در حال انعقاد است هم رقم تولید، رقم قابل توجهی است و هم استانداردهای تولیدی محصولات مطابق با جدیدترین و به‌روزترین استانداردهاست، اما باتوجه‌به زمان‌بر بودن نتیجه قراردادهای جدید و میزان تولیدات فعلی کشور، درحال‌حاضر اجرای این تصمیم امکان پذیر نیست و اصولا در وضعیت کنونی در توان وزارت صنعت و حتی شرکت‌های خودروساز نیست که چنین شرایطی را فراهم کنند.

چرا خودروسازان این توان را ندارند؟ باید ابتدا شرایط تولید خودروهای جدید در کشور مهیا شود تا بتوان در نهایت نیاز مصرف‌کنندگان را با شرایط جدید فراهم کرد و پس‌از‌آن لازم است نسبت به توقف تولید خودروهایی که شرایط و استانداردهای لازم را ندارند، اقدام شود.

به نظرم اینکه تا پایان سال۹۷ زمان گذاشته‌اند، ریشه در همین موضوع دارد تا هم قراردادهای جدید اجرایی شوند وهم خودروسازان بتوانند خود را با استانداردهای مدنظر تطبیق بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =