کد خبر: 206113
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

اولین نکته این است که سایت رسمی سایپا به آدرس  saipacorp.com رتبه‌ای حدود ۳۷۰ تا ۳۹۰ در میان سایت‌های ایرانی دارد که نشان از مراجعه بالا به آن است.

به گزارش اخبار خودرو ، در این بخش قصد داریم در ادامه بررسی سایت‌های رسمی شرکت‌های خودروسازی ، به بررسی سایت گروه خودروسازی سایپا بپردازیم.

اولین نکته این است که سایت رسمی سایپا به آدرس  saipacorp.com رتبه‌ای حدود ۳۷۰ تا ۳۹۰ در میان سایت‌های ایرانی دارد که نشان از مراجعه بالا به آن است.

[caption id="attachment_206114" align="aligncenter" width="700"]سایت رسمی سایپا به آدرس  saipacorp.com سایت رسمی سایپا به آدرس  saipacorp.com[/caption]

وقتی وارد صفحه اصلی این سایت می‌شوید، رنگ اصلی و سازمانی نارنجی سایپا در حاشیه کار دیده می‌شود. در میانه صفحه از تصاویر محصولات شرکت استفاده شده و با اینکه کیفیت عکس‌ها در حد متوسط رو به بالاست، اما هنوز هماهنگی تصویری در آن‌ها دیده نمی‌شود و هر‌کدام به یک سبک تهیه شده‌اند.

همچنین در برخی نمایشگرها نوشته‌های عکس‌ها از صفحه خارج می‌شوند و شاید بهتر باشد که سایپا قالب و سایز بهتری را برای تصاویر سایت خود انتخاب کند.

در همان صفحه اول، اشکال تایپی رایج در سایت‌های ایرانی دیده می‌شود. دوباره حرف «ی» به شکل عربی و نقطه‌دار در سایت خودروساز رسمی ایرانی درج شده که بهتر است این شرکت، این موضوع را اصلاح کند.

از بخش بالایی صفحه اصلی وارد صفحه مربوط به محصولات می‌شویم. در بالای صفحه از عکسی نه‌چندان با‌کیفیت و جذاب استفاده شده و بهتر است سایپا در مورد استفاده از این تصویر تجدید‌نظر کند.

یکی از ویژگی‌های خوب این سایت این است که سایپا مشخصات خودروهای قدیمی و خارج از تولید را در بخش محصولات قرار داده است. اما تصاویر انتخاب‌شده برای خودروها همخوانی چندانی با هم ندارند و گاهی از تصویر دوربُر سه‌رخ و گاهی از تصویر نمای جانبی خودرو استفاده شده است.

همچنین در این بخش برای یکپارچه کردن رنگ خودروها، همه را به سیاه و سفید تبدیل کرده‌اند که حس نشاط و روح سایت را از بین برده است. در این بخش از فونت‌های قدیمی و ابتدایی استفاده شده و شاید بهتر باشد که سایپا فونتی شکیل‌تر را برای خود انتخاب کند.

وقتی صفحه مشخصات فنی مربوط به یکی از محصولات را باز می‌کنید، با اطلاعات کامل و دقیقی رو‌به‌رو می‌شوید. با اینکه مشتری می‌تواند در این بخش اطلاعات لازم برای هر خودرو را پیدا کند، اما چیدمان جدول مشخصات خودرو هماهنگ و یکپارچه نبوده و بسیار ساده طراحی شده است.

یکی دیگر از مشکلات اصلی بخش مشخصات فنی خودروها در سایت سایپا، استفاده از تصاویر ناقص است که این مساله برای خبرنگاران مشکلاتی را ایجاد کرده زیرا نه‌تنها در بخش مشخصات خودرو با تصاویر کامل و جامعی مواجه نیستیم، بلکه گاهی به‌خاطر کیفیت پایین تصاویر رسمی سایت نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد و همیشه باید به سراغ سایت‌های متفرقه برای تهیه عکس‌های با‌کیفیت محصولات سایپا رفت.‌

از ویژگی‌های خوب این بخش امکان انتخاب رنگ برای خودروها و نمایش ۳۶۰ درجه آن است. همچنین می‌توان در پایین سایت نمای داخلی خودرو را با قابلیت زوم تماشا کرد که اتفاق خوبی است. در کنار این امکانات سایت، در صفحه مربوط به هر خودرو، می‌توان دفترچه راهنما و کاتالوگ محصول را دانلود کرد. در کل می‌توان گفت شاید وقت آن رسیده تا دومین خودروساز بزرگ کشور، سایت خود را نونوار کرده و با تغییرات جزئی، استانداردهای روز دنیا را در فضای وب اجرا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =