کد خبر: 206116
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

در این بین اما سود وارد‌کنندگان از محل واردات خودرو به میزان ۱۰درصد ثابت مانده است اما ۱۰درصدی که ۱۰سال قبل تنها ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان بود امروز نزدیک به ۲۰میلیون‌تومان رسیده است

به گزارش اخبار خودرو ، قیمت هیوندای سوناتا تنها طی ۱۰سال با افزایش بیش از ۱۵۰میلیون‌تومان، از ۳۶میلیون تومان در سال ۲۰۰۶ به ۱۹۶میلیون‌تومان رسیده است.

[gallery link="file" columns="2" ids="206118,206117"]

این افزایش قیمت یکی از ده‌ها نمونه‌ای است که بازار خودروهای وارداتی در سال‌های گذشته به خود دیده و علت اصلی آن نیز افزایش شدید نرخ دلار در طول سال‌های گذشته بوده است.

به‌نحوی‌که افزایش دلار از کمتر از هزار‌تومان به ازای هر واحد به بیش از ۴هزار تومان باعث شده، سوناتای پر‌طرفدار بین ایرانی‌ها تنها بعد از ۱۰سال مدل های جدیدش را با افزایش بیش از ۱۸۰ میلیون تومانی به بازار عرضه کند.

در این بین اما سود وارد‌کنندگان از محل واردات خودرو به میزان ۱۰درصد ثابت مانده است اما ۱۰درصدی که ۱۰سال قبل تنها ۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان بود امروز برای این نمونه از خودرو به نزدیک ۲۰میلیون‌تومان رسیده است.

این اتفاق برای تمام خودروهای وارداتی رخ داده و شاهد هستیم که مصرف‌کننده هر سال تقریبا ۵۰درصد برای خرید یک خودروی خارجی اضافه پرداخت کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ف ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    پدر مردم را درآوردید
  • احمد ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    مبارک است انشاالله! یه موقع واردت کننده ها خفه نشن!!!!!!!!!!! پول ملت را پیش پیش می گیرند با همون پول واردات می کنند و با ده درصد پول مدت سود عشق دنیا را می کنند! کجایی عدالت؟!
  • سیدهاشمی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    اونا با گذشت ده سال تونستن این قدر پیشرفت کنن (حد اقل تو سوناتا) ولی ما نزدیک ۲۰ ساله داریم سمند رو فقط با تعویض چراغش می بینیم . کاش روزی ما هم بتونیم این گونه پیشرفت کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =