کد خبر: 206146
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته و هر از چندگاهی انتشار برخی شایعه‌ها، نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای آقای وزیر آنچنان مساعد و مناسب فعالیت نکرده‌اند و حداقل با صحبت‌های امیدوار‌کننده، سعی در کنترل اوضاع ندارند.

به گزارش اخبار خودرو ، این روزها رویکردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به شکلی است که خواسته یا ناخواسته تمام حمایت‌ها به سمت خودروسازان دولتی رفته است. در گیر و دار این روزهای بازار و صنعت خودرو کشور، می‌توان گفت که تنها ایران‌خودرو و سایپا دغدغه‌ای ندارند و می‌توانند روز‌به‌روز به افزایش تولید و فروش خود فکر کنند.

[caption id="attachment_206147" align="aligncenter" width="543"]دو خودروساز دولتی دو خودروساز دولتی[/caption]

زمانی‌که دولت جدید سکان وزارت صنعت را به دستان محمد شریعتمداری داد، بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو معتقد بودند که در دوره جدید دولت تدبیر و امید، شرایط بازار و صنعت خودرو با حضور وزیر جدید بهتر می‌شود. اما چند ماهی نگذشت که وضعیت بازار و صنعت خودرو همچنان بلاتکلیف ماند.

آقای وزیر که با مسائل اقتصادی آشناست، امروز اتفاق‌هایی در دوره او رقم خورده که شاید آنچنان برای عموم شرکت‌ها و مشتریان خوشایند نباشد. با اینکه در مورد مسائل اخیر نمی‌توان عملکرد محمد شریعتمداری را نقد کرد و بروز مشکلات را به گردن وزارت صنعت، معدن و تجارت انداخت، اما سکوت آقای وزیر تا حدی عجیب به نظر می‌رسد.

بسیاری توقع دارند در بحث واردات خودرو، وزیر صنعت توضیح شفافی را ارائه دهد و ضمن مشخص‌کردن موضع خود حداقل اطمینانی را به بازار بدهد و راهکارهای خود را برای ثبات بخشیدن به وضعیت فعلی مطرح کند.

تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته و هر از چندگاهی انتشار برخی شایعه‌ها، نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای آقای وزیر آنچنان مساعد و مناسب فعالیت نکرده‌اند و حداقل با صحبت‌های امیدوار‌کننده، سعی در کنترل اوضاع ندارند.

مدت‌ها می‌گذرد و محمد شریعتمداری هنوز نظر خود و طرز تفکرش را درباره ماجرای ثبت سفارش اعلام نکرده و تنها منابع خبری، درز اخبار غیر‌رسمی است که اکثرا اشتباه از آب در می‌آید. ولی تا به امروز بازار خودرو به همین خبرهای اشتباه و شایعات واکنش نشان داده و وزارت صنعت هم نسبت به این اخبار بی‌تفاوت است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    خدا رحمت کند وزیر قبلی را خود من یکی از منتقدان از میان ملت در خصوص او بودم ولی بعد از اینکه آقای شریعت مداری سکان وزارت صنعت را در دست گرفت فهمیدم نعمت دیگری را از دست دادیم. به شخصه از وزیر قبلی حلالیت می طلبم چون فکر نمی کردم بدتر از ایشان نیز می توان وزارت صنعت به ویژه خودرو سازی را مدیریت کرد.
    • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      بابا صد رحمت به نعمت زاده این آقا با خودشم قهره چه برسه مردم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =