کد خبر: 206177
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

بی‌شک ورود رقیب جدید به بازار تولید خودرو به‌نفع مصرف‌کننده است و اگر این اتفاق با آینده‌نگری و برنامه همراه باشد، می‌تواند به نفع صنعت خودروی ایران تمام شود.

به گزارش اخبار خودرو ، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بسیاری از کارشناسان در‌رابطه با ایجاد قطب سوم خودروسازی مطرح می‌کنند، این است که آیا این موضوع به‌صورت واقعی می‌تواند جریان خودروسازی در کشور را از حالت فعلی خارج کرده و به‌صورت رقابتی دربیاورد؟

[caption id="attachment_205641" align="aligncenter" width="567"]از موضوعاتی که باید در دستور کار آینده خودروسازی کشورمان قرار بگیرد، حرکت روی ریل فناوری است از یک سو باید تولیدات قطب سوم خودروسازی توان رقابت صادراتی را دارا باشد و از سوی دیگر قیمت تمام شده تولید خودرو نیز اقتصادی باشد[/caption]

براساس این گزارش، برخی کارشناسان معتقدند، یکی از مزیت‌های موجود در این مساله این است که بخش خصوصی دست بازتری دارد و می‌تواند سریع‌تر تصمیم‌گیری کرده و سریع‌تر به اهداف تعیین شده دست پیدا کند.

نکته مهمی که وزیر صنعت در ایجاد قطب جدید صنعت خودرو بدان اشاره کرده و بر روی آن تاکید دارد، تشکیل این موضوع با محوریت بخش خصوصی است که نتایج بسیار مهمی را به‌دنبال خواهد داشت، ازجمله این نتایج می‌توان به بهبود کیفیت، افزایش تنوع محصولات، کاهش قیمت تمام شده تولید خودرو درکشور، افزایش بهره‌وری و همچنین ثبات مدیریت و برنامه‌ریزی برای فعالیت بلندمدت اشاره کرد.

براساس این گزارش، بی‌شک ورود رقیب جدید به بازار تولید خودرو به‌نفع مصرف‌کننده است و اگر این اتفاق با آینده‌نگری و برنامه همراه باشد، می‌تواند به نفع صنعت خودروی ایران تمام شود.

از سویی برخی کارشناسان باور دارند، اگر در کشور سرمایه و زیرساخت‌ها از قبل وجود داشته است، باید از همان‌ها برای ایجاد قطب سوم استفاده شود و اگر نیست هم می‌توانیم از توان برندهای معتبر برای سرمایه‌گذاری بهره ببریم.

براساس این گزارش یکی از موضوعات موجود در این بین، نیاز به وجود جوینت ونچر برای ایجاد قطب سوم خودروسازی است، چراکه از یک سو باید تولیدات قطب سوم خودروسازی توان رقابت صادراتی را دارا باشد و از سوی دیگر قیمت تمام شده تولید خودرو نیز اقتصادی باشد، که این موضوع فقط با مشارکت خودروسازان معتبر خارجی میسر خواهد شد، حال باید به انتظار نشست و مشاهده کرد در آینده ایجاد قطب سوم خودروسازی با محوریت بخش خصوصی و همچنین مکانی که برای این امر درنظر گرفته خواهد شد، به کجا می‌انجامد. اما در هر صورت این کار باید با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی اجرایی شود.

ذکر یک نکته ضروری است، ایجاد قطب سوم همراه با انتقال دانش، تکنولوژی و سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود که با مدیریت بخش خصوصی افزایش توان صادراتی، متنوع کردن محصولات، کم کردن هزینه‌های سربار تولید و افزایش نگاه بهره‌ور همراه خواهد شد.

از سویی یکی از مزیت‌های مدیریت بخش خصوصی افزایش بهره‌وری است. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد، ایجاد قطب سوم خودروسازی در نهایت منتج به ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودروی ایران خواهد شد، موضوعی که به جرات می‌توان گفت طی یک دهه اخیر بسیاری از کارشناسان بر آن تاکید ورزیده‌اند و معتقدند درصورتی‌که این مهم به صورت واقعی جامه عمل بپوشد، به‌طور قطع تولید محصولات صادرات‌محور هم به صورت پایدار محقق خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    ی‌شک ورود رقیب جدید به بازار تولید خودرو به‌نفع مصرف‌کننده است !! دلتون خوشه ها مصرف کننده کیلو چند؟! سود مافیای خودرو را عشق است!
  • جگوار ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
    صددرصدحداقل شرلگن سازاکم میشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =