کد خبر: 206185
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

افزایشی که مدت‌هاست در قیمت پایه دلار و یورو رخ داده، قطعا موجب افزایش هزینه تولید و قیمت تمام شده قطعات شده است.

به گفته برخی کارشناسان، افزایشی که مدت‌هاست در قیمت پایه دلار و یورو رخ داده، قطعا موجب افزایش هزینه تولید و قیمت تمام شده قطعات شده است. از این رو قیمت قطعات باید براساس هزینه‌های جدید تعدیل شود و قراردادها به نحوی تنظیم شود که قطعه‌سازان بیش‌از این متضرر نشوند.

ذکر این نکته ضروری است که در حال‌حاضر با توجه به اینکه خودروسازان توانسته‌اند قراردادهای بسیار مناسبی با شرکای خارجی خود منعقد کنند، لزوم‌حمایت‌همه‌جانبه از قطعه‌سازان به خصوص قطعه‌‎سازان خرد و متوسط به‌شدت احساس می‌شود.

بر همین اساس احمدرضا رعنایی نایب‌رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازی کشور به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخته است.

[caption id="attachment_203061" align="alignleft" width="190"]احمدرضا رعنایی احمدرضا رعنایی[/caption]

مساله افزایش نرخ دلار در بازار آزاد، چه مشکلی برای قطعه‌سازان ایجاد کرده است؟ دراین‌باره انجمن همگن، در جلسات مختلفی که با وزارت صنعت و شورای سیاست‌گذاری خودرو و مجلس داشته است، افزایش هزینه‌ها را انعکاس داده است. البته مشکل قیمت قطعات مدت زیادی است در جلسات مختلف انجمن با دولت و مسئولان مطرح می‌شود چراکه این مشکل مربوط به شرایط کنونی نیست و حدود دو، سه سالی است قیمت تمام شده قطعه‌سازان عادلانه محاسبه نمی‌شود و آن‌ها ناگزیر به تولید با قیمت‌های فعلی هستند.

در این راستا انجمن همگن به دنبال چه راهکاری است؟ انجمن همگن در تلاش است هزینه تولید و قیمت قطعه‌سازان را تعدیل و تصویب کند، البته درخواست افزایش قیمت قطعات، بسته به نوع قطعات و تغییرات نرخ مواد اولیه‌ای که رخ داده است، متفاوت خواهد بود.

درحال‌حاضر چه موادی بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت قرار گرفته‌اند؟ تولیداتی که از مواد اولیه فلزی و یا پتروشیمی استفاده می‌کنند، طبعا بیشتر تحت‌تاثیر قرار گرفتند چراکه ورق‌ فولادی ۵۲درصد افزایش قیمت داشته است و این رقم اثرات متفاوتی را روی تولیدات مختلف خواهد گذاشت و اثرات آن بر واحدهای قطعه‌سازی نیز یکسان نخواهد بود، مسلما قطعاتی که از این مواد کمتر استفاده می‌کنند، افزایش کمتری نیز خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    دلهر میره بالا اینا ضرر می کنند. ثابت وای میسته لگن مونتاژ کنها ضرر می کنند!! به خدا به پیر به پیغمبر ما ایرانی ها خودروساز نیستیم. بسه دیگه ملت رو جون به لب کردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =