کد خبر: 206261
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

ماه گذشته ماسوکو از نخستین برنامه تجاری خود از زمان خرید ۳۴درصد از سهام میتسوبیشی توسط کمپانی نیسان موتور رونمایی به عمل آورد.

به گزارش اخبار خودرو ، اوسامو ماسوکو مدیرعامل کمپانی خودروسازی میتسوبیشی به‌دنبال راهی برای بازگرداندن وضعیت شرکت خود به دوران پیش از بحران سال ۲۰۱۶ است که به خاطر اعلام پایین‌تر مصرف سوخت خودروهای تولیدی این شرکت به وجود آمد.

ماه گذشته ماسوکو از نخستین برنامه تجاری خود از زمان خرید ۳۴درصد از سهام میتسوبیشی توسط کمپانی نیسان موتور رونمایی به عمل آورد.

او قصد دارد تا پایان سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰ فروش جهانی میتسوبیشی را تا ۴۰درصد افزایش داده و به فروش سالانه ۱٫۳ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان دست پیدا کند.

اخیرا آقای ماسوکو گفت‌وگویی را با نشریه اتوماتیو نیوز انجام داده است و در آن از اهداف رشد فروش و معرفی خودروهای الکتریکی و همکاری با نیسان صحبت کرده است.

[caption id="attachment_206264" align="aligncenter" width="626"]اوسامو ماسوکو مدیرعامل کمپانی خودروسازی میتسوبیشی اوسامو ماسوکو مدیرعامل کمپانی خودروسازی میتسوبیشی[/caption]

میتسوبیشی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ فروش جهانی‌ خود را تا ۴۰درصد افزایش دهد. چنین چیزی چه‌طور ممکن است؟

بزرگ‌ترین بازار ما در جهان چین است و بعد از آن ایالات متحده قرار دارد. در حال حاضر فروش ما در این دو کشور بسیار پایین بوده است. اگر فکرش را بکنید با فعال شدن این دو بازار، رسیدن به این رقم چندان کار دشواری نخواهد بود.

سال گذشته در چین ما ۷۰هزار دستگاه خودرو فروختیم و قصد داریم تا پایان سال جاری میلادی میزان فروشمان را در این کشور به ۱۱۰هزار دستگاه برسانیم. در سال ۲۰۱۹ نیز سعی خواهیم کرد ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو را در این کشور بفروشیم. همچنین در آمریکا تلاش داریم فروش خود را به ۱۲۰هزار دستگاه خودرو برسانیم.

دلیل آن که می‌گویم رسیدن به این رشد فروش چندان دشوار نخواهد بود این است که به زودی کراس‌اوور اکلیپس و نسخه هیبرید اوتلندر به بازار (آمریکا) معرفی خواهد شد.

در نتیجه تعداد نمایندگی‌های فروش افزایش پیدا کرده و عملکرد تجاری شرکا هم بهبود خواهد یافت. پس اگر همه‌ این کارها را انجام دهیم می‌توانیم به هدفمان برسیم. برای همین من فکر می‌کنم افزایش فروش برای ما ممکن است.

تمرکز اصلی میتسوبیشی (خصوصا در ایالات متحده) بر ماشین‌های شاسی بلند است، آیا فکر می‌کنید در آینده سدان‌هایی را نیز معرفی کنید؟ چیزی که ما در آن قوی هستیم تولید خودروهای شاسی بلند و چهارچرخ محرک است. با درنظر گرفتن تحقیقات بخش تحقیق و توسعه، می‌دانیم منابعمان را صرف تولید این خودروها می‌کنیم و این مساله تغییر نخواهد کرد. تنها تفاوتی که نسبت به قبل وجود دارد این است که ما از سال گذشته عضو ائتلاف رنو-نیسان شده‌ایم و می‌توانیم از فناوری‌های آن‌ها نیز استفاده کنیم. بعد از سال ۲۰۲۰ تاثیر هم‌افزایی‌ها، نمایان شده و به‌عنوان مثال از پلت‌فرم‌ها و پیشرانه‌های مشترک استفاده خواهد شد. در چنین شرایطی احتمال آن می‌رود میتسوبیشی مدل‌های سدانی را نیز به بازارهایی مثل آمریکا معرفی کند.

 

برنامه میتسوبیشی برای استفاده از فناوری‌های خودران چیست؟

چشم ما باید به پیشرفت قوانین در این زمینه باشد. به‌عنوان مثال فناوری ما به سطحی رسیده است که می‌توان در بزرگراه‌ها بدون گرفتن فرمان، رانندگی کرد.

اما طبق قوانین رانندگی در ژاپن، راننده به هیچ وجه نباید دستش را از روی فرمان بردارد. نوآوری‌های فناوری بسیار سریع در حال پیشرفت است اما قوانین رانندگی پا به پای این نوآوری‌ها پیش نمی‌آیند و این مشکل بزرگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

آخرین اخبار