کد خبر: 206296
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹

به‌گفته شهردار اسلو در منطقه مرکزی این شهر، فضاهای پارک خودرو به‌زودی حذف و به‌جای آنها خطوط دوچرخه‌سواری راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش اخبار خودرو ، اسلو، پایتخت نروژ اولین شهر اروپایی است که ورود خودروها به مرکز آن ممنوع می‌شود و تا سال ۲۰۱۹ اسلو برای همیشه «بدون خودرو» خواهد شد.

[caption id="attachment_206297" align="aligncenter" width="700"]پایتخت نروژ اولین شهر اروپایی بدون خودرو می‌شود پایتخت نروژ اولین شهر اروپایی بدون خودرو می‌شود[/caption]

به‌گفته شهردار اسلو در منطقه مرکزی این شهر، فضاهای پارک به‌زودی حذف و به‌جای آنها خطوط دوچرخه‌سواری راه‌اندازی می‌شوند. ایجاد زمین‌های بازی، فضاهای سبز عمومی و مکان‌های فرهنگی در مرکز شهر از دیگر برنامه‌های شهرداری اسلو هستند.

در‌حال‌حاضر نسبت سفر با دوچرخه در شهر اسلو ۸.۳ است که این میزان در زمستان به ۳درصد می‌رسد و شورای شهر این شهر قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این رقم به ۲۵‌درصد افزایش یابد.ضمن این‌که تا حداقل ۶۰کیلومتر، مسیر دوچرخه‌سواری در این شهر ایجاد خواهد شد.

شهرداری پایتخت نروژ همچنین درصدد حذف تمام موانع ازجمله برف از مسیر دوچرخه‌هاست. هم‌اکنون ۳۵۰هزار نفر از ۶۰۰هزار ساکن اسلو، خودروی شخصی دارند و ۹۰هزار نفر در ناحیه تجاری مرکزی کار می‌‌کنند، بنابراین مقامات شهری چهار سال فرصت دارند تا یک سیستم حمل‌و‌نقل عمومی مناسبی را ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =