کد خبر: 206324
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

در‌کنار افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید مکانیزم‌های نظارتی جهت استاندارد‌سازی قیمت و کیفیت خدمات‌پس‌از‌فروش خودروها نیز تبیین و اجرایی شود.

به گزارش اخبار خودرو ، برخی کارشناسان معتقدند، ارتقای کیفی تولید و نحوه ارائه خدمات، از مسائل مهمی است که در صورت اهتمام جدی خودروسازان به این دو گزینه، شاهد تحول و توسعه در خودروسازی کشور خواهیم بود. در همین رابطه غلام مـحمد زارعـی عـضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم به بیان نقطه‌نظرات خود پرداخته است.

[caption id="attachment_205641" align="aligncenter" width="567"]از موضوعاتی که باید در دستور کار آینده خودروسازی کشورمان قرار بگیرد، حرکت روی ریل فناوری است با تنوع در تولید خودرو و کیفیت بخشی به خودروهای موجود در کشور است که می‌توان نیاز بازار داخل را پاسخ داد.[/caption]

چگونه انتظار مشتریان از خودروسازی ایران تامین خواهد شد؟

هر‌گونه تلاش خودروسازان در جهت افزایش کیفیت و ارتقای خدمات پس‌از فروش، انتظار مشتریان داخلی از خودروهای ایرانی را پاسخ داده و حمایت بیشتر مصرف‌کنندگان از تولیدات داخلی را به‌دنبال خواهد داشت.

این در حالی است که با افزایش کیفیت خودروها‌، جریان رشد قیمت خودروها نیز منطقی خواهد شد. به‌طوری که در این راستا، هم نظر مصرف‌کننده تامین خواهد شد و هم فضای اجتماعی این اجازه را به خودروساز خواهد داد.

در این راستا باید چه اقدامات دیگری انجام داد؟

البته در‌کنار افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید مکانیزم‌های نظارتی جهت استاندارد‌سازی قیمت و کیفیت خدمات‌پس‌از‌فروش خودروها نیز تبیین و اجرایی شود.

با تنوع در تولید خودرو و کیفیت بخشی به خودروهای موجود در کشور است که می‌توان نیاز بازار داخل را پاسخ داد. این در حالی است که با تامین نیاز داخل علاوه‌بر اینکه جایگاه صنعت خودروی ایران ارتقا خواهد یافت، مسلما نیاز بازار به ورود خودروهای خارجی و خروج ارز از کشور نیز مرتفع خواهد شد.

ارتقای کیفی محصولات داخلی خودروسازی از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

با افزایش مشارکت و همکاری با خودروسازان معتبر زمینه ارتقای کیفی خودروها و توسعه صنعت خودرو و امکان ورود خودروهای ایرانی در بازارهای دنیا فراهم خواهد شد.

ازسویی، روند همکاری‌های اخیر می‌تواند در کنترل هزینه تولید و کاهش قیمت خودرو در داخل نقش موثری داشته باشد. البته ذکر این نکته ضروروی است که در شرایط کنونی باید مصرف‌کنندگان داخلی به این جمع‌بندی برسند قیمتی که برای خودرو پرداخت می‌کنند به‌لحاظ کیفیت و قیمت تمام شده، عادلانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =