کد خبر: 206510
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش اخبار خودرو ، قرار است نسل بعدی شاسی‌بلند پریمیوم کیوایکس ۵۰ سال آینده به‌عنوان مدل ۲۰۱۹ وارد بازار شود و البته در این نسل جدید پیشرانه‌های دو لیتری توربوشارژ این خودرو به فناوری مجهز خواهند شد که پیش‌ازاین در هیچ خودروی دیگری دیده نشده است.

[caption id="attachment_206511" align="alignleft" width="345"]فناوری ضریب متغیر تراکم اینفینیتی در راه است فناوری ضریب متغیر تراکم اینفینیتی در راه است[/caption]

پس‌ازاینکه نیسان ۲۰ سال روی توسعه فناوری پیشرانه‌های ضریب متغیر تراکم توربو یا VC-T کار کرد، حالا نوبت به محصولات این کمپانی رسیده که مجهز به این فناوری شده‌ و به مشتریان تحویل داده شوند.

در این فناوری نیسان کوشیده است که در شرایط مختلفی که برای پیشرانه مهیا می‌شود، فاصله آمدوشد پیستون داخل سیلندر را در بازه شش میلی‌متری تغییر دهد تا راندمان پیشرانه در شرایط مختلف افزایش یابد و درنهایت مصرف ‌سوخت کمتری از خودرو را شاهد باشیم.

البته ایده اصلی چنین فناوری از سوی دیگر کمپانی‌ها مثل ساب سوئد مطرح ‌شده بود. این ایده به این خاطر به وجود آمد تا بتواند بهترین موازنه برای کارایی و قدرت در شرایط مختلف ایجاد شود.

شینچی کیگا، سرمهندس بخش پیشرانه‌های نیسان عنوان کرده است که مصرف سوخت این پیشرانه‌های جدید نسبت به موتورهای قدیمی ۳.۷ لیتری شش سیلندر نسل پیشین کیوایکس ۵۰ بیش از ۲۷ درصد در مصرف سوخت بهینه‌تر است.

توان خروجی پیشرانه‌های VC-T جدید نیز به ۲۶۸ اسب‌بخار می‌رسد که باعث شده نسبت به دیگر انواع پیشرانه‌های چهار سیلندر در رقبا حداقل یک ثانیه در شتاب‌گیری سریع‌تر عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =