کد خبر: 206633
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس سقف سرعت در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به ترتیب از ۱۲۰ و ۱۱۰ کیلومتر به ۱۱۰ و ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش  اخبار خودرو به نقل از تسنیم ، داوود کشاورزیان در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارک)، با اشاره به این‌که  ایران حدود یک درصد جمعیت دنیا و ۲۱۵ هزار کیلومتر انواع راه دارد، اظهار کرد: حدود ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۸۵ هزار کیلومتر سایر راه‌هاست. بر اساس آخرین آمار پلیس راه حدود ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتوسیکلت در کشور پلاک شده است.

[caption id="attachment_206634" align="aligncenter" width="427"]داوود کشاورزیان داوود کشاورزیان[/caption]

وی با بیان این‌که حدود ۹۴ درصد کالا در کشور توسط حمل‌ونقل جاده‌ای در داخل کشور انجام می‌شود، افزود: سال گذشته ۱۶ هزار نفر تلفات جانی رانندگی داشته‌ایم که ۳۰ درصد آن مربوط به راه‌های درون‌شهری است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به هدفگذاری برای کاهش تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی به زیر ۱۰ هزار نفر تا ۱۰ سال آینده به قیمت پایین سوخت در کشور انتقاد و تصریح کرد: روزانه حدود ۷۵ میلیون لیتر سوخت ارزان در کشور مصرف می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به استفاده کارشناسان ایرانی از دستاوردهای پیارک یادآور شد: میزان تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده و جمع‌بندی ما این است که سقف سرعت مجاز را ۱۰ کیلومتر کاهش دهیم. این مسئله در دستور کار کمیسیون ایمنی راه‌های کشور قرار دارد. بر این اساس در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر،‌در بزرگراها از ۱۱۰ به ۱۰۰ کیلومتر، در جاده‌های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در راه‌های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    به یکباره بگو مردم الاغ سواری کنن نه ماشین سواری
  • مهدی ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    چرا یکی نیست ...!!!! این آقا عقلش نمیرسه که ۹۴درصد کالاهای حمل شده رو از جاده ببره رو ریل و خطوط هوایی؟ این آقا درک اینو نداره که بجای انتقاد به قیمت سوخت ،به قیمت بالای خودرو های داخلی و ایمنی خیلی خیلی پایین خودروهای داخلی انتقاد کنه؟؟؟ این آقا نیدونه که وقتی رفقای وزیرش و دولتمردان ... ، وقتی نمیتونن یک شغل بعد از هشت سال شعار دادن برای مردم ایجاد کنند،همین مردم هستند که با مسافرتهای زمینی خود از کنار جاده گرفته تا لب دریا و روستاها چقدر به اشتغال کمک میکنند. آقای محترم: لطفا به جای کاهش سرعت،افزایش قیمت سوخت،و حمایت از خودروهای بی کیفیت ،یه مقدار سرعت ساخت آزاد راهها و تامین امنیت رانندگان و جاده های ایمن ،تلاش کن که شاید حقوقت حلالت بشه.
  • محمد ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    بی عرضه ها به جای جاده سازی و ایمن سازی و افزایش سرعت عبور جهت کاهش اتلاف وقت دارن سقف سرعت رو میارن پایین. یه دفعه بیایین خودروسازی ها رو هم تعطیل کنین تا مردو با اسب و قاطر و الاغ سفر کنن . اینطوری امنیتش بیشتره واقعا که ننگ بر شما باد کشورهای همجوار رو ببینید خجالت بکشید
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    به جای افزایش سرعت انرا کاهش می دهد تا راننده پشت فرمان خوابش ببره؟. به جای این کارها ماشین ها و جاده ها را درست کنید. مشکل تصادفات جای دیگر است
  • فرشید مصدق ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    توی کشور ما به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک میکنند !!!!
    • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
      خوبه که تراکتورمانو داریم .از این به بعد با تراکتور توی جاده میرم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =