کد خبر: 206926
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

جوزف بیزوس، مالک آمازون یکی‌از سه مرد ثروتمند جهان ذائقه حمل‌و‌نقلی بسیار عجیبی دارد. او درحالی‌که یک خودروی هوندا آکورد قدیمی دارد اما برای فراهم کردن وسایل گردشگری فضایی یک مجنون تمام‌عیار است.

به گزارش اخبار خودرو ، جوزف بیزوس نامی است که این روزها بیشتر مردم جهان با آن آشنا هستند. او یکی از ثروتمندترین مردان جهان است که گاهی جای بیل گیتس را در صدر فهرست ثروتمندترین‌ها می‌گیرد.

[caption id="attachment_206930" align="alignleft" width="309"]از خودروی هونداآکورد تا گران‌قیمت‌ترین جت جوزف بیزوس از خودروی هونداآکورد تا گران‌قیمت‌ترین جت جوزف بیزوس[/caption]

بیزوس بیشتر ثروتش را از شرکت آمازون به‌دست آورده است. آمازون یک شرکت تجارت‌الکترونیک آمریکایی است که بیزوس آن را در سال ۱۹۹۴ در شهر سیاتل تاسیس کرد.

این شرکت ابتدا فروشگاه آنلاین‌کتاب بود اما سپس اقدام‌به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت کرد و هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس هم عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را بین سایر فروشگاه‌های اینترنتی دارد. بنا به‌گزارش نشریه فوربس، ثروت کنونی بیزوس حدود۹۰٫۷ میلیارد دلار است که به بیش‌از ۹۰درصد سهام بیزوس در آمازون گره خورده است.

بیزوس بیش از همه به داشتن خانه‌های عجیب‌و‌غریب معروف است. او همچنین گران‌ترین خانه‌های آمریکا را در اختیار دارد. خانه‌هایی که افرادی هم‌سطح ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در آن زندگی می‌کنند اما همه اینها باعث نمی‌شود از میزان علاقه او به سفرهای زمینی و هوایی با خودروهای عجیب کاسته شود.

درواقع بیزوس علایق خودرویی خاصی دارد، حالا این خودرو یک ماشین برای سفر زمینی باشد یا یک جت برای سفر هوایی یا حتی یک شاتل برای سفر فضایی.

هوندا آکورد ۱۹۹۶ درحالی‌که بسیاری از میلیاردرها مجموعه‌های بزرگ خودرو دارند و هرکدام به‌واسطه این مجموعه‌ها شهرت بیشتری را نصیب خود کرده‌اند اما بیزوس به‌شکلی عجیب تنها یک خودروی شناخته‌شده دارد که آن هم یک هوندا آکورد متعلق‌به سال ۱۹۹۶ میلادی است، یعنی دو سال پس از راه‌اندازی آمازون.

[caption id="attachment_206929" align="aligncenter" width="640"]هوندا آکورد جوزف بیزوس مالک آمازون هوندا آکورد جوزف بیزوس مالک آمازون[/caption]

شاید بسیاری بیزوس را به‌خاطر این ماشین قدیمی به سخره بگیرند اما خود او چنین نظری ندارد. در بسیاری‌از مصاحبه‌ها از بیزوس پرسیده شده که زندگی او پس از آمازون چه تغییری کرده و او خیلی‌وقت‌ها برای آنکه نشان دهد، تغییری نکرده است از همین هوندا آکورد استفاده می‌کند، وی می‌گوید: «زندگی من به‌طور شخصی تغییری نکرده است. من هنوز هم هوندا آکورد سال ۱۹۹۶ را در اختیار دارم.»

جت ویژه بیزوس بقیه وسایل نقلیه بیزوس به اندازه هوندا آکورد ۹۶ او قدیمی نیستند و برعکس در نوع خود جزو بهترین‌ها در جهان هستند. او یک جت خصوصی G-650ER با قیمت۶۵‌میلیون دلار دارد. این جت دو موتوره توسط شرکت Gulfstream Aerospace تولید شده، بزرگ‌ترین و سریع‌ترین جت تجاری این شرکت است.

[caption id="attachment_206928" align="aligncenter" width="600"]جت ویژه جوزف بیزوس مالک آمازون جت ویژه جوزف بیزوس مالک آمازون[/caption]

این جت به‌طور رسمی به‌عنوان یک پروژه در ماه مه ۲۰۰۵ راه‌اندازی و به‌شکل عمومی در تاریخ ۱۳مارس ۲۰۰۸ معرفی شد. در مراسم عمومی، مدیران شرکت اعلام کردند مدل جدید شرکت Gulfstream بزرگ‌ترین، سریع ترین و گران‌قیمت‌ترین جت تجاری جهان است و بیزوس با خریدن این جت در سال ۲۰۱۵ نشان داد دست‌کم در سفرهای هوایی به بهترین‌ها در جهان اکتفا می‌کند.

مجنون سفر فضایی بیزوس یکی از ثروتمندترین علاقه‌مندان به سفرهای فضایی است. او یک مسابقه فضایی را طراحی و حتی یک شرکت مسافرت‌های فضایی به‌نام Blue Origin را برای گردشگری ارزان در فضا راه‌اندازی کرده است. از این جهت بیزوس به‌شدت به‌دنبال ماشین‌هایی است که بتواند امکان سفرهای فضایی ارزان را برای بسیاری فراهم کند.

[caption id="attachment_206927" align="aligncenter" width="589"]جت ویژه جوزف بیزوس مالک آمازون جت ویژه جوزف بیزوس مالک آمازون[/caption]

بیزوس معتقد است می‌تواند تا سال ۲۰۱۸ امکان سفرهای فضایی کوتاه را برای برخی افراد فراهم کند. بیزوس به‌خاطر علاقه‌ای که به سفر فضایی دارد، بقایای چند موشک آپولون را از عمق ۱۴هزار فوتی اقیانوس اطلس بیرون کشیده و به ناسا هم سفارش ساخت موتور و تقویت‌کننده داده است.

برای کسانی که داستان بیزوس را با خواندن تعصب ویژه او به هوندا آکورد ۱۹۹۶ شروع کردند، علاقه جنون‌آمیز او به سفر فضایی بسیار غریب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =