کد خبر: 206944
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۴

ماهیندرا همچنین بیشتر سهام شرکت خودروهای برقی «روا» را خریداری کرد. این شرکت هم‌اکنون مالکیت شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ را نیز دراختیار دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، تقریبا دو ماه پیش بود که صنایع تولیدی عظیم‌خودرو از همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با یک شرکت هندی به‌غیر از دو شریک چینی قبلی خود خبر داد. رضا عظیمی رئیس هیات‌مدیره عظیم‌خودرو در آن زمان قول تولید یک کراس‌اوور کوچک با قیمت بین ۴۲ تا ۴۹‌میلیون‌تومان را داد، اما هیچ‌کس به این فکر نمی‌کرد که محصول موردنظر از یک شرکت خودروسازی با سرمایه و توانمندی‌هایی باشد که سودای دراختیار گرفتن بازار خودروی منطقه را در سر می‌پروراند.

[caption id="attachment_206793" align="aligncenter" width="700"]ماهیندرا ماهیندرا[/caption]

این کمپانی هندی که دست‌اندرکاران صنعت خودرو آن را به‌خوبی می‌شناسند، ماهیندرا نام دارد. ماهیندرا شرکت خودروسازی هندی است که زیرمجموعه گروه صنعتی ماهیندرا به‌شمار می‌آید و دفتر مرکزی آن در شهر بمبئی قرار دارد.

شرکت ماهیندرا در سال‌۱۹۴۵ در شهر لودهیانا و با نام ماهیندرا و محمد توسط برادران ماهیندرا و مالک غلام محمد، آغاز به‌کار کرد. ماهیندرا فعالیت‌های خود را توسعه داد و محصولات خود را نه‌تنها در هند، بلکه در پاکستان نیز عرضه کرد. سپس درپی جدایی مالک غلام محمد (که به پاکستان رفت و در آنجا وزیر سرمایه‌گذاری شد)، از برادران ماهیندرا، نام شرکت در سال‌۱۹۴۸ به «ماهیندرا و ماهیندرا» تغییر یافت.

ماهیندرا همچنین بیشتر سهام (سهام کنترل) شرکت خودروهای برقی «روا» را خریداری کرد. این شرکت هم‌اکنون مالکیت شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ را نیز دراختیار دارد. بنابراین می‌توان نسبت‌هایی بین محصولات این شرکت با خودروهای شاسی‌بلند سانگ‌یانگ پیدا کرد.

مطلبی که پیش‌رو دارید، تست شعبه هند هفته‌نامه معتبر اتوکار است.

طراحی خارجی ماهیندرا اولین فیس‌لیفت از هاچ‌بک ارتقا یافته خود به نام KUV 100 را فقط ۲۱ماه پس‌از عرضه نسخه اصلی با کد NXT عرضه کرد. این فیس‌لیفت به‌غیراز تغییرات در ظاهر، آپشن‌هایی را به داخل اتاق نیز اضافه کرد. البته تغییرات در ظاهر به‌قدری مثبت بودند که اصلا نیازی به اضافه کردن این تجهیزات جانبی نبود.

طراحان ماهیندرا از چراغ‌های جلو شروع کرده‌اند. به‌غیر از هدلایت‌های جدید و تغییر در آرایش چراغ‌های روز، پوشش‌های پلاستیکی را در این قسمت می‌بینیم که ترکیب مناسب‌تری را فراهم آورده‌اند.

[caption id="attachment_206945" align="aligncenter" width="700"]ماهیندرا KUV 100 ماهیندرا KUV 100[/caption]

تغییرات جلوپنجره به‌نحوی بوده است که ظاهر جدی‌تری به این خودرو داده است، همچنین برای اینکه با لوگوی ماهیندرا هماهنگی بیشتری ایجاد شود، از قطعات کرومی برای ایجاد این خطوط استفاده شده است.

از سوی دیگر برای اینکه KUV با ظاهر خودروهای کراس هماهنگی بیشتری پیدا کند، از قطعات پلاستیکی در زیر سپر استفاده کرده است. در زیر ورودی‌های هوا نیز برای اینکه پس‌از برخورد با اجسام سخت، نیازی به تعویض کل سپر نباشد، قطعه نقره‌ای رنگی به‌کار رفته که درصورت آسیب دیدن به‌راحتی می‌توان آن را تعویض کرد. همچنین ارتفاع این خودرو نسبت‌به نسخه قبل، ۲۵میلی‌متر بیشتر شده است.

با وجود اینکه ازلحاظ فنی آفرودهای سنگین مثل ورود به دره‌ها و رودخانه‌های عمیق با این خودرو عملی نیست، اما زاویه ورود این خودرو نیز بهبود یافته است و حتی بهتر از استاندارد سگمنت خودروهای کراس است.

در نمای کناری این خودرو مجهزبه رینگ‌های ۱۵اینچی شده است که ظاهر اسپرت‌تری دارند. همچنین از تایرهایی استفاده شده که ارتفاع خودرو را کمی بالاتر برده‌اند و البته برای آفرود کمی مناسب‌تر هستند.

دستگیره درهای عقب، این بار به رنگ مشکی درآمده‌اند و البته دیگر مثل نسخه قبلی از بدنه خارج نشده‌اند. در نمای عقب نیز چراغ‌ها با طراحی جدید که خطوط بیشتری دارند، کاراکتر متفاوتی را نسبت‌به ذهنیت گذشته ما، ایجاد کرده است.

همچنین پس‌از اعمال فیس‌لیفت، به‌غیراز رنگ‌های نقره‌ای و قرمز تنوع رنگ بیشتری در اختیار مشتریان قرار گرفته است. درواقع هدف ماهیندرا در عرضه فیس‌لیفت برای KUV 100 این بوده که حداقل ازلحاظ ظاهری به کراس‌اوورهای سایز کوچک نزدیک‌تر شود.

 

فضای داخلی قبل‌از اینکه به بررسی فضای داخلی این خودرو بپردازیم، باید اشاره کنیم که در نسخه جدید این خودرو (که اتفاقا عظیم‌خودرو نیز همین مدل را هدف تولید و واردات قرار داده است)، ۲نسخه متفاوت ازنظر سطح آپشنی درنظر گرفته شده است.

سطح پایه با کد K8 شناخته می‌شود و نسخه فول‌آپشن به‌عنوان K10 معرفی شده است. ظاهر کلی نسخه K8 (که در این تست مورد بررسی قرار گرفته‌ است) شباهت زیادی با نسخه ویژه‌ای دارد که به‌مناسبت یک سالگی عرضه این خودرو ارائه شده بود.

[caption id="attachment_206946" align="aligncenter" width="660"]ماهیندرا KUV 100 ماهیندرا KUV 100[/caption]

با وجود اینکه طراحی کلی این نسخه با نسخه قدیمی در اصول یکی است، اما تغییراتی در جزئیات مثل کنسول وسط رخ داده است. صفحه‌نمایش لمسی ۷اینچ این خودرو برگرفته از دیگر محصول ماهیندرا به نام تی‌یو‌وی۳۰۰ است. کارکردن با سیستم مولتی‌مدیا به‌سادگی آب خوردن و حساسیت صفحه لمسی نیز کاملا راضی‌کننده و مطلوب است. در هنگام پارک کردن نیز با وجود اینکه این خودرو از دوربین عقب بی‌بهره است، اما نمایش فاصله در نمایشگر جایگزین خوبی برای این مورد است.

[caption id="attachment_206948" align="aligncenter" width="700"]ماهیندرا KUV 100 ماهیندرا KUV 100[/caption]

نتیجه‌گیری نهایی درصورتی که عظیم‌خودرو این خودروی کراس دوست‌داشتنی را به بازار عرضه کند، می‌توانیم شاهد باشیم که افراد زیادی به این خودرو علاقه‌مند شوند. چراکه هدف‌گذاری قیمتی عظیم‌خودرو برای این محصول بسیار مناسب بوده و با توجه‌به ظاهر به‌روز و غیرمحافظه‌کارانه این خودرو، ریسک انتخاب آن کاهش پیدا کرده است.

با این وجود امیدواریم بین خودروسازی هند و ایران ارتباطات نزدیک‌تری ایجاد شود و خودروسازان اصلی کشورمان نیز به‌سمت همکاری با هندی‌هایی بروند که پتانسیل بسیار بالایی برای ابرقدرت شدن دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد قهرماني ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    شرکت عظیم خودرو با توجه به خیل عظیم تعهدات معوقه خود و نارضایتی مشتریان خود با کدام مجوز توانسته مجوز جهت بستن قرار داد با شرکت ماهیندرا نماید لطفا شخص اقای عظیمی پاسخگو باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =