کد خبر: 206978
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

از ترکیب غرفه‌بندی چانگان مشخص بود که با توجه به بازخوردهای مثبتی که از بازار ایران دریافت کرده ‌است، قصد دارد سهم بیشتری از این بازار را کسب کند

به گزارش اخبار خودرو ، در نخستین روز از نمایشگاه شهر آفتاب که برای اولین‌بار در ایران مختص خبرنگاران بود، سراغ غرفه یکی از برندهایی رفتیم که به‌طور اختصاصی از شرکت مبدا حضور پیدا کرده بود.

از ترکیب غرفه‌بندی چانگان مشخص بود که با توجه به بازخوردهای مثبتی که از بازار ایران دریافت کرده ‌است، قصد دارد سهم بیشتری از این بازار را کسب کند و در این راستا مستقیما با مشتریان ایرانی ارتباط پیدا کرده است. به همین دلیل این کمپانی با آخرین مدل‌هایی که در بازار چین عرضه‌شده، غرفه خود را در تهران آذین کرده است.

[caption id="attachment_206980" align="aligncenter" width="700"]چانگان CS95 چانگان CS95[/caption]

مسئولین چینی چانگان با استقبال زیادی محصول خود را برای ما معرفی می‌کردند. در ابتدا سراغ محصول شاسی‌بلندی رفتیم که به گفته آنها مهم‌ترین محصولی خواهد بود که آینده چانگان را خواهد ساخت. البته جدیدترین محصول آنها CS75 بود که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اما چانگان در CS95 سعی کرده از تمام پتانسیل‌های خود در همکاری با شرکایش استفاده کند و البته هدف آن ارائه تمام آپشن‌هایی بوده است که می‌توان در یک شاسی‌بلند ارائه کرد. مسئولین چانگان علاقه‌مند بودند که عنوان کنند این خودرو حاصل همکاری بین مراکز تحقیقات کالیفرنیای ایالات‌متحده، ایتالیا و چین چانگان بوده است.

نمای ظاهری چانگان در این خودرو سعی کرده است که به بهترین وجه فول‌کراس‌اوور بودن این خودرو در ظاهرش مشخص شود. چراغ‌های جلوی کشیده که جلوپنجره را در برگرفته‌اند. به همراه خطوط عرضی که در جلو‌پنجره توانسته‌اند عرض خودرو را بیشتر نشان دهند.

همچنین این خطوط در طراحی دی‌لایت‌ها، تکرار و این کار باعث شده است احساس هماهنگی بیشتری در طراحی برای مخاطب القا شود. نمای جانبی این خودرو را شاید بتوان استراتژیک‌ترین وجه طراحی این خودرو دانست.

طراحان در اینجا سعی کرده‌اند که از تمام طول خودرو استفاده کنند و به کمک خطوط کشیده، کاری کنند که هفت سرنشینه یا به تعبیر دیگر داشتن سه ردیف صندلی در این خودرو مشهود باشد.

ابعاد بزرگ چرخ‌های ۱۹ اینچی این خودرو در کنار روف‌ریل نیز مشهود است. اما در نمای پشت با وجود تکرار استراتژی دو نمای دیگر، این‌بار سعی شده است از زبان طراحی که چانگان در محصولات جدید خود استفاده می‌کند، بیشترین استفاده را ببرد. به نوعی نمای پشت این خودرو را می‌توان چانگان‌ترین نمای آن دانست که شباهت زیادی به نسخه جدیدتر CS75 دارد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت CS95 نیز مثل دیگر محصولات رده بالای چانگان مجهز به پیشرانه‌ای است که از تکنولوژی بلوکور (یا هسته آبی) استفاده می‌کند. با اینکه ایرانیان در محصولات قبلی چانگان به‌خوبی با این تکنولوژی آشنا شده‌اند، اما تاریخچه‌ و برتری‌های این پیشرانه‌ها را به‌صورت اجمالی مرور می‌کنیم.

[caption id="attachment_206982" align="aligncenter" width="525"]چانگان CS95 چانگان CS95[/caption]

این پیشرانه‌ها در ابتدا برای موتورسیکلت‌های یاماها استفاده می‌شد ولی به‌خاطر اینکه در سه فاکتور اصلی بهبودهای اثرگذاری را اعمال می‌کرد، الگویی شد برای بسیاری از شرکت‌ها تا از این فناوری استفاده کنند.

چانگان حق امتیاز استفاده از این فناوری را خریداری کرده است. مزایای این فناوری شامل موارد ذیل است: ۱- استفاده از فیلترها با گنجایش هوای عبوری بیشتر به‌همراه سیستم سوخت‌رسانی در سیلندرهایی که زمان دقیق‌تری برای پاشش سوخت انتخاب می‌کنند تا در مرحله تراکم افزایش بازده را شاهد باشیم. ۲- طراحی خاص رادیاتورها و محل جای‌گذاری فن آن، طراحی جدید برای ترموستات با سوپاپ لوله فرعی که باعث می‌شود زمان غیرفعال بودن ترموستات، جریان از کنار آن گذر کرده و چرخه آن ادامه داشته باشد. به علاوه از آلومینیوم در پوشش بدنه موتور استفاده شده است تا جریان کلی روند خنک‌سازی موتور بهبود پیدا کند و درنهایت منجر به کاهش هدر‌رفت انرژی موتور ‌شود. ۳-در این تکنولوژی از میل‌لنگی استفاده شده که مسیر چرخش کوتاه‌تری دارد و به همین واسطه، پیستون‌ها به نیروی کمتری برای پایین رفتن نیاز داشته باشند. همچنین برخی بهبودهای جزئی دیگر که باعث شده است در‌نهایت به بهترین شکل از نیروی نهفته در بنزین استفاده شود.

اما موتور استفاده شده در چانگان CS95 فقط از این تکنولوژی استفاده نمی‌کند و به‌واسطه سیستم GDE، پاشش سوخت به درون سیلندرها به‌صورت مستقیم و پودری انجام می‌شود.

مسئولین چینی غرفه چانگان تاکید زیادی داشتند که این موتور بهترین موتور طراحی‌شده در چین است اما این مجموعه پیشرانه به کمک توربوشارژ ۲۳۳ اسب‌بخار و ۳۶۹ نیوتون‌متر گشتاور را تامین می‌کند و این نیرو به‌واسطه گیربکس شش‌سرعته کمپانی معتبر آیسین به سیستم چهارچرخ متحرکی تحویل داده می‌شود که ساخته و پرداخته کمپانی «بورگ ‌وارن» است.

فضای داخلی با ورود به کابین و نگاه کردن به پشت‌سر خود متوجه بزرگی کابین این خودرو می‌شوید که در همان لحظه اول تاثیر زیادی روی شما می‌گذارد اما این تمام ماجرا نیست.

[caption id="attachment_206981" align="aligncenter" width="540"]چانگان CS95 چانگان CS95[/caption]

چانگان با به‌کار بردن المان‌های «سی‌انگلیس» که به‌صورت یک دایره در‌آمده‌اند، سعی کرده که امضای چینی‌ بودن سازنده این خودرو را به شکل استفاده از المان‌های سنتی چینی اجرا کند. این المان‌ها روی دسته دنده و پنل نشان‌دهنده حالت گیربکس و در کناره‌های فرمان مجهز و پر‌دکمه این خودرو دیده می‌شود.

در واقع چانگان با به‌کار بردن این المان‌ها سعی داشته است که لوکس‌بودن یک خودرو را در کنار سنت‌های چینی به نمایش بگذارد که امری دلپذیر است.

برای اینکه ابعاد خودرو را کاملا متوجه شویم، سراغ صندلی‌های ردیف دوم می‌رویم یعنی جایی که فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان آن تفاوتی با سرنشینان جلو ندارد و حتی برای تنظیم سیستم تهویه از تنظیمات جداگانه‌ای بهره می‌برد. فضای سر برای سرنشینان ردیف سوم نیز کاملا مناسب است اما در اینجا کمی از فضای پا کاهش پیدا کرده است.

شاسی و ایمنی وقتی یک خودرو حامل سرنشین‌های بیشتری باشد، به همان میزان باید در بحث ایمنی دقت اعمال شود. خوشبختانه مهندسان چینی نیز اهمیت این موضوع را درک کرده‌اند و برای افزایش ایمنی این خودرو از مشاوران صنعتی زیادی استفاده کرده‌اند. شاسی این خودرو از ساختاری بهره می‌برد که نیروی واردشده در هنگام تصادف را به خود جذب کند و مانع انتقال آن به کابین می‌شود.

همچنین این خودرو مجهز به امکانات ایمنی دیگری چون ترمزهای خودکار است که هنگام احساس خطر وارد مدار برقی ترمز می‌شوند؛ به عنوان مثال هشدار خروج از پارک، esp و بسیاری از سیستم‌های ایمنی که امروزه در خودروها استفاده می‌شود. اما در مورد ایربگ‌ها شرکت سازنده تعداد آنها را ۹ عدد اعلام کرده است ولی ایربگ‌های جانبی این خودرو از طول بیشتری بهره می‌برند.

امکانات رفاهی به گفته مسئولین غرفه چانگان این خودرو به جدیدترین سیستم‌های ایمنی مجهز شده است که در خودروهای چینی استفاده می‌شود.

این سیستم‌ها شامل سقف پانورامیک، باز شدن در صندوق عقب به‌وسیله نشان دادن پا به قسمت زیر صندوق، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی پارک اتوماتیک، دوربین ۳۶۰‌درجه برای دیدن اطراف خودرو، سیستم فوق‌پیشرفته تطبیق روشنایی چراغ‌های جلو در صورت عبور خودروی روبه‌رو (این سیستم از جدیدترین سیستم‌های ایمنی است که وجود آن در معتبرترین تست‌های ایمنی خودرو امتیاز ویژه‌ای دارد) و سیستم کنترل تهویه هوای اتوماتیک در سه نقطه مجزا (راننده، سرنشین شاگرد و ردیف دوم سرنشینان).

[caption id="attachment_206979" align="aligncenter" width="700"]چانگان CS95 چانگان CS95[/caption]

نتیجه‌گیری مهندسان چینی چانگان توجه ویژه‌ای به این خودرو داشته‌اند و این موضوع حین مراسم معرفی که به این کمپانی در روز نخست نمایشگاه شهر آفتاب اختصاص داشت،‌ کاملا مشخص بود. البته آنها محصول استراتژیک دیگری نیز دارند که برمبنای یک خودروی مفهومی توسعه یافته است.

چانگان برای توسعه این محصول و ارتقا دادن کیفیت آن با کمپانی‌های معتبری چون بوگ ‌وارن، بوش، هیوندای، دنسو، ماندو، سنتیننتال، پیربورگ، یو‌آی‌ئی‌اس و بسیاری از شرکت‌های دیگر همکاری کرده است.

تمام تلاش‌ها به این خاطر انجام شده است تا مشتریان این محصول رضایت کاملی از این محصول داشته باشند و به نمایش گذاشتن و برنامه‌ریزی برای این محصول به بازار ایران توسط چانگان، نشان از این دارد که بازار ایران تا چه حد برای این برند اهمیت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =