کد خبر: 206984
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

مدیر عامل هیکو اسپورتیو آلمان با حضور در غرفه نماینده رسمی خود در نمایشگاه خودرو تهران، داتیس‌خودرو را به‌صورت رسمی به‌عنوان نماینده خود در ایران معرفی کرد.

به گزارش اخبار خودرو ،  سرانجام پس از چند ماه بحث و شایعات مختلف درباره نماینده محصولات ولوو در ایران، مدیر عامل هیکو اسپورتیو آلمان با حضور در غرفه نماینده رسمی خود در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، داتیس‌خودرو را به‌صورت رسمی به‌عنوان نماینده خود در ایران معرفی کرد.

[caption id="attachment_206985" align="aligncenter" width="700"]گفت‌وگوی اختصاصی با مدیرعامل هیکو اسپورتیو، تیونر آلمانی ولوو گفت‌وگوی اختصاصی با مدیرعامل هیکو اسپورتیو، تیونر آلمانی ولوو[/caption]

هولگر هدکه، مدیرعامل هیکو اسپورتیو آلمان در مقام یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری ولوو سوئد در آلمان در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» به بسیاری از سوالات و ابهامات پیش رو، برای ورود ولوو به بازار ایران پاسخ داد و این اطمینان را به مصرف‌کنندگان ایرانی داد که از این پس می‌توانند جدیدترین محصولات این کمپانی را از نماینده رسمی آن در ایران خریداری کنند.

نحوه همکاری هیکو اسپورتیو با ولوو سوئد به چه صورت است و این شرکت برای انتخاب شریک ایرانی خود چه شاخصه‌هایی را در نظر داشته است؟ هیکو اسپورتیو بیش از ۲۰سال با ولوو سوئد همکاری مشترک داشته است و محصولات این خودروساز سوئدی را پیشرفته‌تر از آنچه در سوئد تولید می‌شود، ارائه می‌کند. برای ما اولین و مهم‌ترین ویژگی اعطای نمایندگی در ایران، دارا بودن توانمندی در ارائه خدمات فنی و پس از فروش به مشتریان هیکواسپورتیو است که در نهایت پس از بررسی‌های بسیار در بازار ایران و بازدید از امکانات زیرساختی داتیس‌خودرو در امر فروش و ارائه خدمات پس از فروش، این شرکت را به‌عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود در ایران انتخاب کردیم. البته در این بین شخصیت مدیران و پرسنل داتیس خودرو به‌ویژه مدیر عامل این مجموعه تاثیر بسیاری در انتخاب این شرکت به‌عنوان نماینده هیکو در ایران داشت، چراکه هیکو برای انتخاب نمایندگان خود در دنیا، مشتری‌مداری و توانمندی در ارائه خدمات پس از فروش استاندارد را در اولویت قرار می‌دهد.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم بازرگانی هیکواسپورتیو، چه دورنمایی از فروش محصولات این شرکت در ایران دارید؟ پس از آشنایی با مجموعه داتیس خودرو و شخص میلاد علینقی، به جرات می‌توان بر این واقعیت تاکید کرد که فروش خوب و بالایی برای محصولات هیکو اسپورتیو در ایران می‌توان متصور بود چراکه علاوه بر شبکه فروش قوی، این شرکت از زیرساخت‌های مناسبی برای ارائه خدمات پس از فروش استاندارد نیز برخوردار است و می‌تواند به تمام نگرانی‌های ما در زمینه خدمات‌دهی به خودروهای ولوو در ایران پاسخ دهد.

با شروع واردات خودروهای ولوو هیکو اسپورتیو به ایران، آیا این خودروها از طریق کمپانی مادر در سوئد تامین خواهند شد یا از آلمان به کشور راه می‌یابند؟ کلیه خودروهایی که قرار است از طریق هیکو اسپورتیو و داتیس خودرو در ایران به فروش برسند، تماما از بازار اروپا تامین خواهند شد. ضمن اینکه ما محدودیتی برای مدل‌های مختلف ولوو در ایران نداریم و بر اساس نیاز بازار ایران و اعلام داتیس‌خودرو، مدل‌های مختلفی برای فروش در ایران به این کشور ارسال خواهند شد.

شایعاتی مطرح شد کمپانی ولوو، هیکو را مجاز به اعطای نمایندگی فروش محصولات ولوو ندانسته و شرکت شما نمی‌‌تواند به‌عنوان تامین‌کننده ولوو در ایران فعالیت کند. آیا چنین موضوعی را تایید می‌کنید؟ خیر. به هیچ عنوان چنین شایعاتی صحت ندارد و ما برخلاف این شایعات هیچ‌گونه محدودیتی برای اعطای نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش به داتیس خودرو در ایران نداشته و نداریم.

آیا خودروهای هیکو اسپورتیو با شماره شاسی این کمپانی تولید می‌شوند؟ به نکته خوبی اشاره کردید. هیکو اسپورتیو تولیدکننده است و روی شاسی خودروهای هیکو اسپورتیو شماره شاسی (وین نامبر) مختص هیکو درج می‌شود.

پیش‌بینی شما از میزان فروش محصولات هیکو اسپورتیو در ایران چیست؟ آنچه برای ما بیش از همه اهمیت دارد، ارائه خدمات پس از فروش مناسب توسط داتیس خودرو است. فروش، دومین مرحله از کار و برنامه‌ریزی ماست چراکه هیکو و داتیس خودرو برخلاف برخی نمایندگان خودروهای آلمانی که می‌خواهند با فروش بالا وسریع به درآمد بالایی دست پیدا کنند، قصد حضور طولانی در بازار را دارد و برای ایران نیز چنین برنامه‌ای را در نظر گرفته است. به همین دلیل سراغ شرکتی توانمند مانند داتیس‌خودرو رفته‌ایم تا خللی در برنامه‌ریزی عملیاتی این شرکت ایجاد نشود. بر این اساس پیش‌بینی خوبی از بازار هیکو در ایران داریم و امیدواریم به‌صورت ریشه‌دار به ارائه خدمات ادامه دهیم.

با توجه به اولین حضور هیکو اسپورتیو در بازار منطقه، آیا قصد دارید محصولات خود را از طریق شریک ایرانی خود در منطقه خاورمیانه به فروش برسانید؟ از دید سیاسی امیدواریم شرایط به نحوی پیش برود که بتوانیم محصولات خود را از طریق ایران و داتیس خودرو در کشورهای منطقه به فروش برسانیم.

در آخر آیا در صورت حضور مستقل ولوو سوئد در بازار ایران، مشکلی در فروش و خدمات شما در کشور ما به وجود نخواهد آمد؟ خیر. برعکس ما از حضور ولوو در ایران استقبال می‌کنیم چراکه فعالیت‌های ما درست به موازات ولوو خواهد بود، با این تفاوت که ما محصولی بهینه‌شده از ولوو را به مشتریان ایرانی ارائه می‌دهیم و حضور ولوو حتی می‌تواند به کسب‌وکار ما در ایران رونق دهد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    کسی نیست به داتیس خودرو بگه چرا رضایت مشتریهارو جلب نمیکنی،وبه وعده های خود عمل کنید،وماشین مردمو تحویل بدهید ومردمو اذیت نکنید،خداروخوش نمیاد،بعد داتیس بفکر منافع شخصی خودشه وکلک جدید شده ولوو.. متاسفانه تومملکت ماهیچ کسی رسیدگی نمیکنه،وبدبختیهابرای قشر ضعیفه
  • ح ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    چرا نظرها رو پاک میکنید،چون به ضرر داتیس هستش
  • ح ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    بنده ماشین ۲۰۱۶ثبت نام کردم،که متاسفانه به بهانه های مختلف تمدید قرارداد کردن والان ۲۰۱۸ کردن، ببینیم اینا ماشین بده کی وچه زمانی هستن،توکل فقط برخدا... من سپردمشون بخدا..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =