کد خبر: 207084
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

در گذشته مرکز تحقیق و‌توسعه شرکت ما در کمپانی سی‌ام‌سی و یولان موتور که هردو متعلق به گروه یولون است، مراکز تحقیق و توسعه متفاوتی داشته‌اند و میتسوبیشی‌گراند و نیسان تیانا را طراحی کرده‌اند.

به گزارش اخبار خودرو ، برند لوکسژن یکی‌ از برندهای حاضر در نمایشگاه تهران قرار است با همکاری شرکت خودروسازی آرمان‌موتورکویر به عرضه محصولات مختلف این برند تایوانی بپردازد.

تایوان یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه فناوری‌های آی‌تی و الکترونیک است. در کشور ما معمولا جنس‌های تایوانی را بهتر از جنس‌های چینی خریداری می‌کنند و اعتماد به محصولات این کشور بیشتر از محصولات چینی است.

برند لوکسژن یکی از خودروسازی‌های تایوان است که با جدیت بسیار و با یک تیم قوی ۱۵۰۰نفره در بخش تحقیق‌‌و‌توسعه دست به طراحی و تولید خودروهایی با ظاهر متفاوت زده است.

[caption id="attachment_206766" align="aligncenter" width="700"]لوکسژن لوکسژن[/caption]

در همین زمینه با جفری چن ، مدیر بازرگانی و توسعه بازارهای بین‌المللی شرکت لوکسژن به گفت‌‌و‌گو پرداختیم.

او ۲۰ سال است در بخش خودروی این کشور فعالیت می‌کند. این مدیر در توصیف فعالیت‌های لوکسژن به «دنیای خودرو» می‌گوید: «این شرکت در سال ۲۰۰۵ و با تاسیس مرکز تحقیق و توسعه مجزا رسما به عرصه طراحی و تولید خودرو ورود کرده و پیش از آن نیز به مدت ۶۰ سال مونتاژ خودروهای نیسان و میتسوبیشی را در تایوان انجام داده است.»

پیش‌از هر چیز در‌خصوص تجربیاتتان در حوزه صنعت خودرو توضیح دهید.

نزدیک ۲۰ سال است که در کشور تایوان و در حوزه خودرو مشغول به‌کار هستم و ۱۳ سال در یولان‌موتور فعالیت می‌کنم. در این سا‌ل‌ها مسئولیت‌های مختلفی در حوزه فروش، تبلیغات و حوزه‌های دیگر داشته‌ام.

آیا تایوان به‌عنوان یک خودروساز در جهان مطرح است یا خیر؟

در گذشته خودروسازی‌ها در تایوان همگی به‌صورت سی‌کی‌دی‌کار بوده‌اند و از تکنولوژی برند‌های دیگر استفاده می‌کردند اما یولان‌موتور مرکز تحقیق و توسعه خود را دارد.

حتی در گذشته مرکز تحقیق و‌توسعه شرکت ما در کمپانی سی‌ام‌سی و یولان موتور که هردو متعلق به گروه یولون است، مراکز تحقیق و توسعه متفاوتی داشته‌اند و میتسوبیشی‌گراند و نیسان تیانا را طراحی کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۵ مرکز تحقیق و توسعه مستقلی به‌نام‌های‌تک را تاسیس کردند. این مرکز به‌صورت تخصصی طراحی خودرو انجام می‌دهد. ما تنها خودروساز بین چینی‌ها و تایوانی‌ها هستیم که از نقطه صفر خودرو را طراحی می‌کنیم.

یعنی نه‌ تنها بدنه خودرو بلکه موتور، سیستم تعلیق و همچنین قسمت‌های فنی و آی‌تی را نیز خودمان طراحی می‌کنیم. در‌حال‌حاضر بیش از ۱۵۰۰نفر مهندس در قسمت های‌تک در حال فعالیت بوده و هرکدام مسئول یک بخش هستند.

بیش‌از ۶۰ سال است که کار مونتاژ خودروهای میتسوبیشی و نیسان را انجام می‌دهیم. دو نفر اصلی ما جیم‌شیر و میزونا هستند که همگی این افراد را می‌شناسیم.

جیم‌شیر در بخش طراحی بدنه و میزونا در زمینه مسائل فنی فعال هستند. ما در شرکت‌مان این توانایی را داریم که یک خودرو را از نقطه صفر به مرحله طراحی و تولید انبوه برسانیم.

نقش دولت در بحث تولید خودرو به چه شکل است؟ آیا از صنعت خودرو حمایت می‌کنند؟ خیر. مدیریت شرکت کاملا خصوصی است.

 

جایگاه لوکسژن در شرق آسیا کجاست؟

درحال‌حاضر فقط در چین و تایوان حضور داریم. اما برنامه ما برای کشورهای دیگر، جدید است چراکه باید محصولاتمان را ابتدا به یک نقطه ثبات می‌رساندیم و بعد از آن به فکر توسعه بازارهایمان می‌بودیم تا بتوانیم اسم برند را قوی نگه داریم.

یکی از مشکلات حضور در بازارهایی مانند مالزی و اندونزی این است که آن‌ها فرمان‌راست هستند اما ما فرمان چپ خودرو تولید می‌کنیم.

چرا بازار ایران را برای عرضه خودروهای خود انتخاب کردید؟

چون بازار ایران در حال‌توسعه بوده و رقابت تازه‌ای در این بازار آغاز شده است. به همین دلیل می‌توانیم در رقابت با خودروسازان دیگر فعالیت کنیم. نکته دیگر این‌که در بازار ایران نسبت به این برند تصوری ندارند و می‌توان این تصور را با یک محصول باکیفیت ساخت.

یکی از موضوعاتی که ما در نظر داریم این است که تمایز با دیگر خودروسازان را پیش گرفته‌ایم و تکنولوژی ما بسیار به‌روز است. مردم ایران با تکنولوژی آشنا هستند و تکنولوژی بالا را می‌پسندند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در حوزه بین‌الملل ابتدا به ایران وارد شویم.

مساله دیگر در این رابطه انتخاب شریک مناسب است. ما سه سال با آرمان‌موتور مذاکره کردیم و بعد از اینکه متوجه شدیم افراد حاضر در آرمان‌موتور حرفه‌ای هستند و اشتیاق این کار را دارند، مطمئن شدیم شریک خوبی هستند و می‌توان کار را آغاز کرد.

سه موضوع در این خصوص اهمیت دارد. محصول، اولین چیزی است که در این‌خصوص اهمیت دارد. تولید باید جذاب و باکیفیت باشد. ما آپشن‌های بسیار زیادی داریم که خودرو را تبدیل به یک خودروی راحت و کارآمد می‌کند. دومین موضوع، بازار است.

بازار به سرعت در حال باز شدن و توسعه بوده و معتقدیم این بازار برای نسل جدید است. برای ما بسیار آسان‌تر است که با این کانسپت وارد بازاری شویم که ایده‌های جدیدی را پیش روی ما بگذارد تا ورود به بازارهای سنتی.

سومین موضوع هم داشتن شریک مناسب برای حضور در یک بازار است. این سه دلیل به ما این اطمینان را می‌دهد که می‌توانیم در بازار ایران موفق باشیم.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    ای...... عالم بر سر ایرانخودرو و سایپا ننگ های ایرانن اینااااا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =