کد خبر: 207160
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

رییس سازمان توسعه تجارت از کاهش اعتبار سفارش‌های ثبت شده در زمینه خودرو خبر داد و گفت: این مهلت از شش ماه به سه ماه تغییر کرده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - صبح امروز (شنبه) در نشستی خبری درباره تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۵۴ هزار خودرو به کشور وارد شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد یعنی ۹۰۰۰ خودرو افزایش داشته است.

[caption id="attachment_207166" align="aligncenter" width="460"]مجتبی خسروتاج مجتبی خسروتاج[/caption]

وی همچنین عنوان کرد: ارزش این خودروها رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار می‌شود، در حالی که در سال گذشته ارزش خودروهای وارداتی در هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

خسروتاج افزود: اگر قطعات خودرو را نیز در نظر بگیریم در طول سال حدود سه میلیارد دلار بابت واردات هزینه می‌شود که این میزان در واردات ۴۰ میلیاردی کشور رقم بالایی محسوب می‌شود و با سیاست‌های ما فاصله دارد. برهمین اساس لازم است حتما در این زمینه تجدیدنظر شود.

لیست کالاهای مشمول تغییرات تعرفه گمرکی به زودی اعلام می‌شود

وی با بیان اینکه احتمالا ظرف امروز و فردا، لیست کالاهایی که تعرفه گمرکی آنها تغییر کرده اعلام خواهد شد، اظهار کرد: ممکن است در این مورد برخی محصولات مانند مواد اولیه با کاهش تعرفه و برخی دیگر با افزایش تعرفه مواجه شوند.

رییس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از مواردی مانند احتکار کالا، نمی‌توان لیست این کالاها را قبل از اعمال قانون اعلام کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    باسلام دیگه فقط امام زمان ع باید به داد مردم برسه.
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    با این تصمیمات لحظه ای تازه میخواهید وارد سازمان تجارت جهانی بشید?
  • ساسان ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    تکلیف ما چی که ماشین ثبت نام کردیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =