کد خبر: 207264
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

یکی از زمینه‌های اشتغال در بخش خودرو، ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های مجاز خودرو جهت تعمیر و عیب‌یابی قسمت‌های مختلف خودرو است و هنرآموز «خدمات پس از فروش خودروهای سبک» می‌تواند در این حوزه مشغول به کار شود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس، رشته «خدمات پس از فروش خودروهای سبک» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد.

*معرفی رشته

یکی از زمینه‌های اشتغال در بخش خودرو، ارائه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌های مجاز خودرو جهت تعمیر و عیب‌یابی قسمت‌های مختلف خودرو است که با ارائه خدمات باکیفیت بالا در این زمینه می‌توان موجبات رضایت مشتری را فراهم کرده و باعث افزایش فروش شد.

*سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی، استانداردهای تخصصی در زمینه خودروهای سواری را آموزش می‌بینند که موضوع این استانداردها عبارتند از:

۱٫ مکانیک عمومی شامل فلزکاری و ابزار شناسی ۲٫ مولد قدرت خودروهای سواری بنزینی

۳٫ سیستم‌های انتقال قدرت معمولی ۴٫ سیستم‌های هدایت و کنترل خودرو ۵٫ مدارات و سیستم‌های الکتریکی خودرو ۶٫ سیستم‌های روشنایی و ضد سرقت

*آینده تحصیلی و شغلی

در طول دوره هنرستان هنرجویان این رشته هم به صورت نظری و هم به صورت عملی در کارگاه‌های مکانیک خودرو به فراگیری مهارت‌ها و استانداردهای فوق می‌پردازند.

هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های فوق و کسب مهارت‌های لازم در تابستان سال آخر هنرستان به یک تعمیرگاه مجاز خودرو و یا نمایندگی مجاز شرکت‌های خودروسازی برای گذراندن دوره کارورزی معرفی می‌شوند.

هنرجویان این رشته پس از فارغ التحصیلی دارای بازار کار بسیار گسترده و متنوع و همچنین پویا در صنعت و بازار هستند این هنرجویان می‌توانند با گرفتن مجوزهای لازم و با سرمایه کم به صورت مستقل تعمیرگاه باز کرده و به ارائه خدمات برق و تست موتور و شاسی و بدنه بپردازند و یا می‌توانند در تعمیرگاه‌های خدمات برق اتومبیل و یا تست موتورها مشغول به کار شده و یا می‌توانند در شرکت‌های خودروسازی و یا نمایندگی‌های مجاز تعمیرات استخدام و خدمات پس از فروش را ارائه کنند.

فارغ‌التحصیلان شاخه کاردانش می‌توانند در رشته‌های زیرمجموعه رشته خود در آموزشکده‌های دولتی فنی و حرفه‌ای، آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما وابسته به دانشگاه آزاد و نیز دانشگاه علمی و کاربردی ادامه تحصیل دهند.

*ساعت آموزش

رشته «خدمات پس از فروش خودروهای سبک» دارای ۱۰۶ ساعت آموزش است که شامل ۴۲ ساعت دروس عمومی، ۴۹ ساعت، ۴ ساعت شایستگی‌های پایه، ۲ ساعت شایستگی‌های کارگاهی و ۹ ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «کاربر رایانه متشکل از ۳ واحد نظری و ۵ واحد عملی»، «ریاضی۱ متشکل از ۲ واحد نظری»، «فیزیک متشکل از ۲ واحد نظری»، «سرویس و نگهداری خودرو متشکل از یک واحد نظری و ۳ واحد عملی»، «خدمات پس از فروش صنعت خودرو سبک متشکل از ۱۴ واحد نظری و ۱۶ واحد عملی» و «کارورزی متشکل از ۴ واحد عملی» است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =